Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15461 til 15480 af 28854
  • Hjælp til emne ved kombination af erhvervsøkonomi og samfundsfag til årets AT emne.

    Forumindlæg
    Hej alle, Til mit AT projekt har jeg valgt at kombinere erhvervsøkonomi og samfundsfag. Har dog svært ved at komme frem til et emne omkring havet. Det skal helst tage udgangspunkt i et firma, da jeg har en del større interesse for Microeconomics. Nogle kloge hoveder der sidder med en god ide?
  • analyse

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at analysere romanen " Den afrikanske farm" af Karen Blixen. Jeg skal perspektivere den, men jeg ved ikke hvad jeg kan perspektivere til og hvad er temaet og budskabet i teksten. Nogen der kan hjælpe?
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej ;) Hvordan skriver man en synopsis?
  • Jeg skal have hjælp til en tidslinje fra 1850-1950

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge hjælp til en tidslinje fra 1850-1950 Der skal være nogle vigtige personer og konflikter fra perioden
  • HJÆLP TIL FORSTÅELSE A MÆLK FRA SIMON FRUELUND

    Forumindlæg
    Goddag har lige læst et værk fra Simon Fruelund som hedder mælk og kan simpelthen ikke forstå den, nogen som kan forklare hvad den går ud på?
  • Artikel

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der ved, hvad forfatterens hensigt/intention med denne artikel er? Altså er hendes hensigt at provokere, at informere, at overbevise, at forklare eller lignende? https://www.nytimes.com/2018/01/22/opinion/trump-killing-american-dream.html
  • semantisk skema - nissen hos spekhøkeren

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan tænke på en vigtig skema i eventyret 'nissen hos spekhøkeren', som afsejler tekstens tema/genre? for eksempel ord der hører inde under 'poesi' eller 'viden', 'ånd', 'materialisk' - 'immertialistisk'? Jeg har ikke helt fat på be...
  • 5. grads ligning

    Forumindlæg
    Er der nogen smart måde at løse flg. ligning hvis man ikke må bruge CAS-program? 10^-57 =108x^5 + 10,8x^4 + 0,27x^3 (ligningen fremkommer i forb. med noget kemi)
  • Matematik - funktioner

    Forumindlæg
    HejJeg har problemer med en opgave. Opgaven lyder:Bestem k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 får en dobbeltrod.Bestem for de fundne værdier af k dobbeltroden. Jeg er heller ikke sikker på at jeg forstår opgaven rigtigt...Mvh. Maria
  • Historieopgave

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give mig nogle ideer til et emne, som vil være godt at skrive historieopgave i?
  • Eksamenshæftet 2003

    Forumindlæg
    jeg ville lige høre om der er nogen der har haft eksamenshæftet som terminsprøve her fornylig i 3.g.håber på nogle svar fra jer.
  • Bach præludium g-mol, ender i dur?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og skal analysere Bachs Præludium i g-mol fra Das Wohltemperierte Klavier I. Tonenarten er jo self g-mol, men satsen slutter i G-dur, hvordan kan det være? Findes der en fornuftig forklaring? På forhånd tak :)
  • Ondskab

    Forumindlæg
    Hvordan vil i definere ordet "ondskab"??
  • Jeg fortæller

    Forumindlæg
    jeg er ved at skrive en stil hvor jeg analysere en novelle med jegfortæller, jeg mener at det betyder et eller andet for min analyse men ved ikke hvad, er der en der kan sige hvad det betyder for min analyse, at der er en jeg fortæller????
  • Ja eller nej

    Forumindlæg
    Må Homoseksulle vielser i kirken?
  • hjælp til en lang oversættelse

    Forumindlæg
    hejalle på studieportalen må gerne hjæpe mig nu. jeg har en rimelig lang oversættelse (fra dansk til tysk)som jeg skal fremlægge på tirsdag. der bare et lille problem for jeg tager på påskeferie i aften(torsdag) og så har jeg ikke tid til at lave det da jeg første kommer hjem mandag aften. jeg hå...
  • teori :)

    Forumindlæg
    Hey folkens jeg laver rapporten om "Reaktionsproduktets indhold af acetylsalicylsyre" og mangler noget teori (har skrevet om aspirin) så hvis I har løst og giden, vil I så ikke være søde, dejlige og helt vildt frisk Arla;) og hjælpe mig:)1000 tak
  • Indledning

    Forumindlæg
    Så fik vi endelig vores første fysik rapport for, men der er et lille problem, hvordan indleder man en rapport om telegrafen, og telefonens udvikling? (både historisk og hvordan den virker!)Jeg har fundet en masse opgaver her på siden, men den jeg fandt var om f.eks. en teori og startede med &quo...
  • Opfordring: Opret et "chatrum"

    Forumindlæg
    Hejsa! For tid til anden, når erobringen af Konstantinopel og eunukkers livsforhold truer med at nedbryde den sidste, gispende lyst til at læse, hopper jeg herind på sitet og læser i tråde som fx https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=44569 osv.Én ting, der kan gøre studieportalen.dk...
  • Myte, kvad, legende??

    Forumindlæg
    Dav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig ..