Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 15521 til 15540 af 163701
-
spørgsmål ang. valg af fag i srp
Forumindlæghej. min studieretning er: Engelsk A Matematik B Samfundsfag B Jeg overvejer at skrive i Engelsk og Samfundsfag. men jeg havde kun samfundsfag i 1.- og 2.g så mit spørgsmål er om jeg alligevel godt kan vælge at skrive i engelsk og samfundsfag, på trods af at jeg ikke har samfundsfag længere. -
Matematik A-Samfundsfag B ''Global ulighed og madspild''
ForumindlægHej alle Til min AT-eksamenen skal jeg fremlægge om Global ulighed og madspild, hvor jeg fagene Matematik A og Samfundsfag B. I samfundsfag der anvender jeg den kvantitative metode, da jeg udelukkende kigger på tal og dataer for madspild I matematik har jeg noget mere statitisk som at kigge på ... -
hvordan består man matematik?
ForumindlægHej til alle. Jeg tager matematik på VUC og skal afslutte matematik. Hvordan består man dette? Tager man gennemsnittet af den skriftlige om den mundtlige karakter(Som så skal være over 2), eller skal man have minimun 2 både mundtligt og skriftligt? Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Glædelig ... -
Komma regler
ForumindlægHej hej.... hvordan er det lige det er med komma regler på engelsk?? Mvh. Patricia -
Søge på optagelse (gennemsnit gang. 1.08)
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Har ikke været aktiv i timen (hjælp)
ForumindlægHej folkens! Jeg har nu været i skole i lidt over en måned men problemet er at jeg ikke deltager i det mundtlige! Vil det siges at jeg får 00 på standpunkts karaktererne eller kan jeg stadig nå at få den op ? Vi får karakterer i starten af november Søger virkelig hjælp -
Fælles forberedningslokale
ForumindlægHejsa. Jeg er i den situation hvor jeg har mundtlig eksamen, og har lige fundet ud af at jeg skal dele forberedelseslokalet med andre på samme tid. Da jeg så var inde på regler for at læse om det, finder jeg ud af man også dermed har tavshedspligt overfor de andre elever. Mit spørgsmål er så hvor... -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
Pre IB / STX / 10. klasse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse nu og jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil næste år. Så overvejer derfor at tage 10.klasse, men er bange for at det bare er et år, som er spildt. Da mine karaktere er gode og nogle kan ikke rigtig blive bedre. Derefter vil jeg bare høre om det er muligt at tage Pre IB og på d... -
Haster
ForumindlægHey alle.. Er der en venlig sjæl herinde der har været oppe i engelsk A på HHX 2008, eller i givet fald ved hvordan opgave formuleringen lyder ?? Håber der er en der vil hjælpe mig :) -
Kopiere ordbog?
ForumindlægMå man gerne kopiere dansk-engelsk ordbog ind til ens word-program og bruge den til eksamen, er det snyd eller er det lovligt? -
Essay - indledning
ForumindlægJeg leder efter nogle gode måder at starte en indledning på i et engelsk essay (analyse og fortolkning). Er der nogle der ligger inde med noget eller kender nogle gode sider? Jeg har kigget på nogle af opgaverne herinde, men ønsker mere. På forhånd tak. -
Antal eksamener til sommer?
ForumindlægHejsa!Jeg er matematisk elev med mat og bio på højniveau. Jeg var til to eksamener sidste år. I alt skal jeg op i 10 eksamener. Betyder det så at jeg skal op i 5 mundtlige i år? -
Write Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like
ForumindlægWrite Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like -
Læse tekst og høre tekst
ForumindlægGoddag alle sammen Jeg skal op til et mundtlig fag. Så jeg ville høre om nogen her inde har gode tips til, hvordan jeg kan starte med teksten, hvordan jeg kan gå videre og ligeledes hvordan jeg kan slutte min eksamination af??? Faget er engelsk Hvad gør jeg i en læsetekst og en høre tekst? -
Oversættelse
ForumindlægHeej Jeg skulle oversætte et lille stykke fra engelsk til dansk. Er der nogen der vil lige kigge på det og se om der er nogen fejl, det som jeg har lavet? På forhånd tak. Her er engelsk del og dens oversættelse. Early the next morning the air was unseasonably cold and a milk-white fog blew off th... -
I et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se ...
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se figuren). a) Bestem en ligning for cirklen. Linjen / tangerer cirklen i punktet A. b) Bestem en ligning for t -
Oversættelsesprogram
ForumindlægNogle som ved hvor man kan downloade et program så man kan oversætte dansk til engelsk og engelsk til dansk uden at være på internettet? Jeg skal til mundtlig engelsk og kunne godt bruge et program når jeg sidder i forberedelsen, er der nogen der kan hjælpe? Ville være sååå dejligt!. -
Bange for Censor?
ForumindlægHej Jeg skal til den engelske mundtlige eksamen om ogle uger. Jeg føler mig godt velforberedt og har styr på det (nogenlunde). Mit problem er dog; jeg har det lidt svært ved at tale til fremmede og så på engelsk, men det lykkedes de fleste gange. Dog kommer jeg til at stamme rigtig meget og beg... -
idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0
Forumindlægidet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0 a. bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og således at graferne har en fælles tangent i A. (har jeg lavet) b. tegn graferne, og bestem en ligning for f...
