Studievalg og videregående studie

Pre IB / STX / 10. klasse

08. juni 2015 af ghlajskel (Slettet)

Hej

Jeg går i 9 klasse nu og jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil næste år. Så overvejer derfor at tage 10.klasse, men er bange for at det bare er et år, som er spildt. Da mine karaktere er gode og nogle kan ikke rigtig blive bedre.

Derefter vil jeg bare høre om det er muligt at tage Pre IB og på den måde bliver meget bedre til engelsk, og bruge det som en slags 10. klasse. På den måde kommer jeg også til at lære en del, møde nogle andre kultur og et år til at tænke over. 

Så kan jeg derefter tage STX og finde ud af hvad linje jeg vil på. (eventuel tage IB, chancen er= 5%).

Hvad synes I?

Og er det for sent nu, og hvordan er pre IB i forhold til sværhedsgrad og bare genneralt?

Det skal dog siges at jeg VED at jeg gerne vil bo et stykke  tid i udlandet 2-5 måneder og kunne MÅSKE finde på at på permenent eller i et år. 

Så det er ikke bare for sjovt at jeg tænker, nu tager jeg bare et år et tilfældigt sted... 

I forhold til min engelsk karakter:

10 i mundtlig, 10 i skrif. standpunkt 

Tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2015 af Joe11111 (Slettet)

Ved ikke helt hvad IB er men jeg ved at man bliver meget bedre til engelsk ved at tage til udlandet i et land hvor de snakker engelsk!! Og det er da heller ikke dprligt med 10 i skriftlig og mundtlig

Skriv et svar til: Pre IB / STX / 10. klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.