Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 15541 til 15560 af 160718
  • besvarelse kemi august 2008 A plzzz?

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen af jer der lavet kemi august 2008 A? plzzzzz. det er meget vigtigt. Jeg vil meget gerne have noget at sammenligne mine besvarelser med. Håber der er nogle, som kan hjælpe mig..
  • Analyse "Life is a bitch" eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i dansk mundtlig på onsdag, i kortfilmen "Life is a bitch", en der har noget analyse af den? eller noget jeg måske kunne bruge? SOS SOS Mvh Fortvivlet 9.klasse
  • Ligning (a-1)(a+1)-(a-4)^2=5

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har denne ligning som jeg har svært ved at løse, hvordan gør jeg ? (a-1)(a+1)-(a-4)^2 =5 På forhånd tak
  • Bestem differentialkvotienten for f(x)=a^x

    Forumindlæg
    hej jeg skal bestemme differentalkvotienten for f(x)=a^x jeg ved at det giver a^x *ln(a), men hvordan beviser jeg det eller forklarer det. tak på forhånd
  • ax^2+(a+2)x-3=o

    Forumindlæg
    HAr denen her ligning ax^2+(a+2)x-3=o OG er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gange den ud ? Dette er mit forsøg ax^2+(a+2)x-3=o ax^2+ax^2-3=o MEn synes det virker forkert ?! Uhrskov
  • f(x)=ax+sin(x), bestem a

    Forumindlæg
    Der står: Om en funktion med regneforskrift f(x)=ax+sin(x) oplyses, at f'(0)= 7. Bestem tallet a.
  • Dansk Essay omkring en oplevelse? Hjælp

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg har været i Skotland i 2 uger, og derfor har min lærer givet mig en opgave om at skrive et Essay omkring turen. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal skrive det? og hvad der er vigtig for et essay f.eks. På forhånd tak.
  • synopsis om finanskrisen på b-niveau

    Forumindlæg
    Af min lærer har jeg fået udleveret to artikler, og mit spørgsmål er nu om, at de skal bruges med citater i synopsen? Jeg har hørt, at den kun må være 3 sider, er det rigtigt? Og skal man skrive sine delkonklusioner ligesom i AT eller skal man bruge de taksonomiske niveauer? På forhånd tak :-)
  • Eksamenssæt i matematik, Torsdag 6. april 2017

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg vil hører om nogen har matematik B eksamnssæts besvarelse fra Torsdag 6. april 2017. Håber I kan hjælpe. :)
  • Matematik FP10 4. December 2020 Facit

    Forumindlæg
    Hej ville bare høre om der var en vennelig gut der sidder derude og har lavet Matematik FP10 4. December 2020 og kunne tænke sig at dele den med mig :)
  • Bestem tal for a hvilke ligningen ingen løsning har

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har nogle opgaver der alle har følgende indledning: Bestem de tal for 'a' hvilke ligningen ingen løsning har, når.. Og en af stykkerne er så: x^2+3x+a=0 Hvordan løser man sådanne opgaver? Mvh. Anders
  • Hjælp til matematik B disposition - Differentialregning som hjælp til funktionsundersøgelser

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er snart nået til vejs ende med mine 20 matematik dispositioner, men der er et spørgsmål som går mig lidt på nerverne, eftersom jeg ikke helt kan finde ud af hvad det præcist er jeg skal/hvordan jeg skal sætte den op. Derfor håbede jeg på at der måske er et kvikt hoved herinde et sted...
  • Emner i 2.g Kemi?? Matematik?? Fysik??

    Forumindlæg
    Hej Hvilke emner bliver der gået i dybden med i 2.g? Jeg har nemlig lige haft om syre-basereaktioner, organisk kemi, mængdeberegnet, grundstoffer og redoxkemi. Jeg vil bare gerne vi de hvilke emner der vil blive taget op og hvor man måske også kan læse op på det, da jeg gerne vil være en del forb...
  • Antal eksamener

    Forumindlæg
    hej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt?
  • matematiks beskrivelse af banekurver med henblik på anvendelse i fysik

    Forumindlæg
    overskriften er mit emne, og er ved at beskrive keglesnit, altså hvordan en partikels bane i solsystemet er, som en cirkel, ellipse, hyperbel og parabel, men hvor meget er nødvendigt at udlede matematisk for hver af dem, når det skal være med henblik på anvendelse i fysik?
  • Indekstal

    Forumindlæg
    Tabel viser oplysninger om udviklingen i kiloprisen på lammekød. År: 2007 2010 2013 Kilopris: 109 kr. 120kr. Indekstal 122,3 138,1 Bestem kiloprisen på lammekød i 2013: 138,1/100*109 =...
  • Hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvor mange eksamener kommer man i alt op i på gymnasiet stx her i 2012 ?
  • Opgave 15.33 i Virksomhedsøkonomi A bogen fra systime

    Forumindlæg
    Hejsa, er der nogen som har lavet denne opgave: Opgave 15.33 i Virksomhedsøkonomi A bogen fra systime... Jeg har lavet den, men er meget i tvivl om det er rigtigt, så hvis nogen evt. har den rettet, så jeg kan se det, ville det være perfekt! min email er guffehamselv@gmail.com
  • Matematik B eksamen 7. December 2016

    Forumindlæg
    Hejsa, var oppe i matematik b eksamen her i december. Står i den situation jeg har fået ny computer i mellemtiden, her har jeg så mistet mine matematik noter :(( Nogle der evt. har Matematik B eksamen fra d.7 december 2016
  • Bestem projektionen af vektor a på linjen l

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer jeg projektionen af vektor a på linjen l?