Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15561 til 15580 af 96602
  • molekyler

    Forumindlæg
    Godmorgen i dejlige mennesker. Da jeg ikke selv er en haj i kemi. Spørg jeg jer. Har en veninde der har kemi og er halv ord blind, hun har virkelig svær ved denne opgave er der nogen der kan hjælpe hende. :) ?? Vi prøver og ved hæfte billede. :)
  • Eksamen, tomorrow.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg afslutter kemi på c-niveau i morgen, og er meget i tvivil om et spørgsmål - Forskellige reaktionstyper i den organiske kemi. Når det drejer sig om c-niveau, skal jeg så ikke kun inddrage disse tre? oxidation, reduktion (=redoxreaktion).
  • Forgreningspunkt?

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg læser lige op på kemi, og i forbindelse med organisk kemi er jeg stødt på ordet forgrening. Jeg har ikke kunne finde yderligere forklaring for hvad begrebet dækker over. Er der måske nogen der kan hjælpe med en forklaring? mvh Sofia
  • AT-forløb

    Forumindlæg
    Heej Jeg har brug for hjælp. Jeg skal have et AT-forløb, som omhandler fremtiden, og mine to fag er dansk og kemi. Dermed skal jeg til at vælge et emne som jeg skal udarbejde en synopsis om. Men det er så svært at vælge et emne om dansk og kemi. Har I måske et forslag, om hvad det kunne være?
  • emner til SRP

    Forumindlæg
    hej alle folk :) jeg ved bare ikke hvad jeg skal siver om, vil meget gerne skrive med fagkombinationer: 1) Kemi(A) - Biologi(A) 2) Historie(A) - Kemi(A) 3) Historie(A) - Biologi(A) HJÆLP!!
  • Udvikling af varme (beregning)

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en medstuderende, der har et spørgsmål til kemi. Da jeg ikke studerer kemi, har jeg derfor ingen chance for at hjælpe vedkommende. Spørgsmålet lyder: Hvor meget varme udvikles, når 2,00 g kobber (Cu) er brændt til kobberoxid (CuO)? Tak på forhånd!
  • energiforbrug og fysisk aktivitet.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en opgave i biologi/kemi og et af spørgsmålene lyder på: Forklar med egne ord sammenhængen mellem energiforbrug og fysisk aktivitet. (inddrag gerne energibalnceligningen). Det ville være super hvis jeg kunne få en ledetråd eller to, da jeg ikke er særlig stærk i hverken kemi...
  • Opbygning af N2, O2 og CO2

    Forumindlæg
    Jeg sidder og slåsser med nogle kemi dispositioner til kemi C eksamen, og har svært ved at forklare noget om N2, O2 og CO2's opbygning - nogle ideer?
  • Forklaring af reaktion?

    Forumindlæg
    Kemi 2001 maj Giv en forklaring på, at reaktion (II) forløber i den viste retning under de givne omstændigheder. Opskriv et reaktionsskema til støtte for din forklaring. Jeg har vedlagt reaktionen Håber nogle kemi-genier kan være behjælpelige :)
  • organiske reaktionstyper.

    Forumindlæg
    Hej søger en som er god til kemi, som vil hjælpe med min kemi lektier. Da jeg ikke selv kan finde ud af det håber jeg at der er en venlig sjæl som vil løse en opgaver for mig. 1) Opskriv reaktionsskemaet ( med molekylformler ) for reaktionen mellem heptan og dibrom. Navngiv reaktionsprodukterne....
  • EKSAMS HJÆLP

    Forumindlæg
    hej alle er i færd med at skrive min synopse til KEMI eksamen mit emne hedder " Fødevarers betydning for sundheden" er der nogen ideer til hvad man evt kan skrive i forhold til KEMI delen?
  • Ingen forsøgsresultater?

    Forumindlæg
    Jeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT?
  • Hvad er navnet på dette?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har 4 moleykyler i organisk kemi, som jeg skal navngive, men har absolut ingen ide, hvad de hedder. Sidder der nogle kloge hoveder, som kan hjælpe med at navngive disse? Det er i organisk kemi
  • HJÆLP HASTER!!!!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i NF eksamen, hvor jeg i Kemi har valgt at snakke om Ethanol. Nogen der kan hjælpe med, hvordan man finder stofmængde og andet..? + reaktionsskema? Jeg er ret dårlig til kemi, og vil gerne have hjælp hurtigst muligt tak.
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hej, Er der forskel på måden at afstemme redoxreaktioner i uorganisk og organisk kemi? Jeg har nemlig fået en opgave, hvor jeg skal komme ind på afstemning af redoxreaktioner i uorganisk og organisk kemi, men umiddelbart vil jeg tro, at man benytter samme fremgangsmåde? Tak på forhånd.
  • Minus parenteser

    Forumindlæg
    Hej Studieportal Jeg har en opgave som skal udregnes, men jeg har svært ved at se hvordan -(a - b)2 skal udregnes. Hele opgaven ser sådan her ud: (a + b)2 - (a - b)2 + (a - b)(a + b) = Resultatet er a2 - b2 + 4ab Mvh. Jesper
  • Tjek lige mit svar. HJÆLP. Reducer udtrykket.

    Forumindlæg
    reducer: (a+b)(a-b)-(a+b)^2 Jeg har reduceret det ved hjælp af kvadratsætning 3 og 1. a^2-b^2-(a^2+b^2+2ab) resultat: -2b^2+2ab Men facitlisten siger: -2b^2(a+b) ?
  • tangentens ligning

    Forumindlæg
    Der er ikke facit liste med til denne opgave, og ville gerne lige være sikker på at det er rigtigt det jeg gør, så hvis der er nogle der lige gider tjekke:) Der er givet et andengradspolynomium f(x) = -x^2+9 a) en ligning for tangenten til grafen for f i hvert af grafens skæringspunkter med før...
  • AB0-system??????

    Forumindlæg
    Hey.. Der noget jeg ik forstår?? Hvordan kan det være at 0 kan give alle blod men ikke modtage det selv.. A kan modtage A og 0 B -||- B og 0 AB -||- A, B og 0 ?? Men jeg har et skema hvor der står således: A : I^A I^A, I^A i B : I^B I^B, I^B i AB: I^A I^B ...
  • Reducer andengradsligning

    Forumindlæg
    Hvordan reducerer man ligningen? (a+b)^2-a^2-ab