Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 15581 til 15600 af 36004
-
Mundtlig dansk A niveau hf??
ForumindlægHej venner Jeg skal op til mundtlig dansk på mandag og jeg ved ikke hvordan jeg skal læse til det Hvordan foregår eksamen endelig på A niveau hf. Og skal man endelig fortælle om forfatter eller bare kun årstal teksten er udgivet i og hvilket periode angår det i og hvad står det for eller hva??? ... -
Gode forsøg til fysik?
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal op i fysik på torsdag, og jeg har næsten ingen forsøg jeg kan lave til hver opgivelse, og jeg skal mindst have 2-3! Så det ville være en STOR hjælp hvis i kunne give et forslag til hvilke jeg kan lave! Følgende emner dækker de fire hovedområder: Fy... -
Arbejde sammen
ForumindlægHej. Hvordan læser man til fysik/kemi prøven sammen? Hvordan griber mandet an? -
Rettelse- Help please.
ForumindlægHej folkens. Skal aflevere denne her Engelsk stil. Vil I vær sød og rette den ? på forhånd tak:) -
Eksamen - romantikken
ForumindlægHej med jer. Er der nogle der ved om hvad der er relevant at fortælle om til den folkeskolens afgangseksamen i dansk om romantikken? Skal man indblande Platon, eller kommer man ud på et sidespor så? -
Dødsstraf i USA - hvorfor?
ForumindlægHvorfor har de stadig dødsstraf ovre i USA? :-) -
AT synopsis og talepapir
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til AT-eksamen, og jeg har fået lavet en synopsis. Mit spørgsmål er, om jeg også skal lave et talepapir, men det har jeg har ikke fået at vide. Hvad er forskellen på synopsis og talepapir? Skal man i talepapiret også konkludere på problemstillingerne (underspøgrsmål) eller... -
Skal man op til eksamensprojekt i HF for at bestå HF? :)
ForumindlægHalløjsovs :) Jeg sidder og er lidt i tvivl om, at jeg når at blive færdig til på fredag. Der skal jeg op og forsvare mit eksamensprojekt. Skal jeg gå op til eksamen for at bestå min HF? Ergo, vil jeg bestå min HF hvis jeg ikke dukker op :P -
Eksamen - kolonisering/afkolonisering
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket emne til 24t historie eksamen, fik følgende tema: Kolonisering og afkolonisering, og disse tekster: Gjellerups Verdenshistorie, 1979: "Moderne opfattelser" F. Graetz: Tegning: "Den gamle dame boede i en sko" Sir Charles Dilke: "Et større England/... -
Hjælp - komparativ metode
ForumindlægHej! Jeg har AT og har brugt den komparative metode til at forklare forskellene mellem Kinas og USA's krav til en global klimaaftale. Men jeg er nu i tvivl hvad er ulemperne ved at bruge denne metode? -
dansk eksamen: hvordan foregår det?
Forumindlæghej hvordan foregår en dansk mundlig eksamen? Hvad kan man trække? Hvis man trækker fx. reklamer- hvad gør man? analyserer man den eller hvad? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig :) -
Projekt opgave
ForumindlægJeg har bruge for hjælp i projekt opgave jeg skal skrive om telefon udvilkling gennem tiderne -
Hjælp psykologi c niveau meget vigtigt
ForumindlægHej alle . Jeg skal op til psykologi på c niveau . Jeg har læst eksamensbeskrivelsen.og der står man i slutningen af sin analyse skal diskutere, men hvad er det man skal diskutere ? Håber i kan hjælpe -
åh nej, 20 minutter??
ForumindlægJeg er nok én ud af de så forfattelige mange der øver mine tekster igennem og læser op for mig selv. Jeg sidder og terper til dansk eksamen imorgen og har lige øvet min fremlæggelse igennem - 20 minutter kom jeg op på, og 20 minutter skulle hele samtalen gerne være med lærer og cencor osv, så har... -
Apartheid engelsk eksamen
ForumindlægHej, nogen der ved noget om apartheid, hvem startede det? hvorfor startede det? det kunne være meget dejligt hvis i kunne hjælpe :) -
Essay mm.
ForumindlægDenne tråd er ført videre fra indlægget "Rumfærgestart" i fysik. Carl-Johan skrev: >Er et essay en kommenteringsstil? >Må jo nok indrømme jeg ikke er helt på gymnasieniveau, men sådan en redegørelse, hvad består den af - et referat af artiklens hovedsynspunkter? Tja. Essay er ... -
Malerianalyse
ForumindlægHej SP - er der muligvis en der ligger inde med en færdig malerianalyse af Pété Champétré (Dirck Hals) Hilsen en depserat pige! -
Byer
ForumindlægHej studi.dk-brugere.Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt den tyske by Alterwerder er intetkøn eller ikke. Jeg er kommet frem til, at de fleste byer er intetkøn, men ville nu være rart med en bekræftelse.Hvad hedder byen "Barsebäck" på tysk?Mvh Ole -
Oversættelse af tekst.
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet i et kæmpe dilemma. Min hjælpelærer er blevet syg, og jeg har en tysk stil for til på tirsdag. Jeg har skrevet den hele, men kan simpelthen ikke oversætte den. For så dårlig er jeg til tysk... Er der nogen helt fantastiske mennesker derude, der kunne oversætte den for mi... -
Hvad er primær og sekundærlitteratur?
ForumindlægHar historie og tysk begge er hovedfag. Har brugt 2 bøger, den ene er en tysk bog til analysen det er så primær litteratur? Så er resten sekundær eller er jeg forkert på den? Hvis jeg har perspektiveret og samemnlignet med film i analysen er de så også primær?
