Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15601 til 15620 af 24890
-
årsager til murens fald
Forumindlæghvad var de væsentlige årsager til murens fald? -
Hvilken bog er god?
ForumindlægHey Folks :-) Jeg skal til på fredag have fundet en bog. En bog som jeg skal læse & analysere i en bograpport. Efter min søgning efter en god bog (flere steder), har jeg stadig ikke fundet nogen. Så derfor beder jeg jer om hjælp. Jeg er ikke så meget til krimier, gyser o.lign. Men jeg kan god... -
De gale
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med at skrive i tredjepersonsfortæller? De gale- KIM FUPZ AAKESON Teksten: Jeg vil aldrig glemme dengang jeg mødte Topper. Vi var blevet koblet i et eller andet sproglab til en engelsk niveautest, hvor vi skulle dele kabine og skiftes til at stille spørgsmål og svare.... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
Skal skrive en artikel... HJÆLP
ForumindlægHej alle :-) Jeg har fået til opgave at skrive et debatindlæg/artikel omkring mine holdninger og synspunkter på to artikler "Danskere bryder sig ikke om blær" og "Danskere er dejligt realistiske". Jeg har vedhæftet begge artikler :-) Det kunne være virkelig rart hvis der va... -
Inflation
ForumindlægHej, hvorfor er høj inflation ikke godt? -
Skriftlig dansk eksamen 24-05-13
ForumindlægHej. Jeg var oppe til skriftlig dansk enksamen den anden dag og er noget i tvivl om, hvordan det er gået. Er der nogle der er kvalificerede til at bedømme den? I så fald ville det være fantastisk. Mvh -
Fysik rapport
ForumindlægHej er der nogle der gider at rette min fysik rapport? -
Litteraturliste - uddrag???
ForumindlægEr der nogle der kan give et eksempel på hvordan man laver en henvisning til et uddrag af en bog i litteraturlisten? Ville hjælpe mig super meget! :-) -
Vi er nogle stykker
Forumindlæghej er der nogen som har læst og analyeret digtet "vi er nogle stykker" af Klavs Bondebjerg? jeg skal nemlig anlysere det, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte.har brug for gode råd.... Tak! -
Adams fest
ForumindlægHej, Jeg har nogle spørgsmål jeg ikke så godt kan svare på, så vil i hjælpe mig? Det er spørgsmål til Adams Fest, som vi har fået for i skolen, men er ikke god til at huske handlingen så kan ikke helt huske... -
Ku Klux Klan
ForumindlægHej er der nogle der kan skrive noget information om ku klux klan har kigget lidt på nettet, men vil bare også lige høre jer -
jeg har brug for hjælp til et essay!!! har brug for hjælp.
Forumindlægvi har fået et essay for og jeg ved ikke 100% hvad det er. og jeg har rigtig meget brug for hjælp til hvordan man starter. -
Symboler i eventyr?
ForumindlægJeg skal forklare denne tekst for klassen, men jeg aner ikke hvad jeg skal sige. Så er der nogen der ville give mig en ide om hvordan jeg kan forklare teksten?.. Symboler: Fugl Fønix symboliserer f.eks. lykken Dragen og trolden f.eks. ondskab Skoven f.eks. verden udenfor hjemmet Skønhed f.eks. go... -
Svensmark
ForumindlægHvorfor holder Svensmarks teori ikke? -
Litterær artikkel
ForumindlægJeg skal lave en litterær artikel, hvor jeg skal lave en sammenlignende analyse af Herman Bang: "Ved Alteret" og Henrik Ibsen: Af "Et dukkehjem". Jeg ved godt hvordan man skriver en litterær artikel, men hvordan laver jeg en "sammenlignende" analyse? Skal jeg lave 2... -
Oversæt 'hybris'
Forumindlæghvad er den korrekte oversættelse for 'hybris' og 'nemesis' til engelsk? Det er i relation til arbejdet med Macbeth. -
Tema ? vigtigt ?
ForumindlægHeej Allesammen ;) Jeg ved godt , hvad tema er. Men jeg vil lige høre om i ved, hvad man kan kalde temaet, hvis fx. pigen er rig og drengen han hører til middelklassen. Det er en tekst vi har læst, og pigen er rig mens drengen hører til middelklassen, og de får ikke hinanden. Så socialklassen kan... -
Perspektivering til den sidste balkjole
Forumindlæghej Jeg har valgt teksten den sidste balkjole, og er tvivl om hvilket billede jeg skal perspektiver til - Barnemordet - En såret arbejder - Udslidt - Pigen i køkkenet håber der er nogen der kan hjælpe -
det ubeskrevne blad????????????
ForumindlægHej folkens er der nogen som har læst det ubeskrevne blad?? Har læst den men kan ikke rigtig finde den røde tråd…
