Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15621 til 15640 af 24857
-
Hvor meget er spændingsforskellen på?
ForumindlægEr der nogen som bare er mega hurtige til fysik og kan knække denne her: I et lyn er modstanden 30 og strømstyrken er ca. 10.000 ampere. Hvor meget er spændingsforskellen på? Er det rigtigt hvis jeg: dividere ohm (modstanden R) med ampere (strømmen I) = ........ og der går det galt -
AT - relativitetsteori, probl.form. HJÆLP!
ForumindlægHey, jeg er i gang med AT8, hvor jeg kombinerer Historie og Fysik, med emnet Den specielle relativitetsteori. I morgen skal jeg aflevere en problemformulering, men jeg er lidt på bar bund med at finde koblingen mellem de to fag i henhold til dette emne. ALLE FORSLAG ER VELKOMNE, HELP!!! -
Lydens fart i stål
ForumindlægHej Jeg sidder her med en fysik opgave som jeg slet ingen idé har om hvordan jeg skal løse. Lydens fart skal beregnes ud fra et oscilloskopbillede. Opgaven kan ses her: http://img223.imageshack.us/img223/9386/lydensfart.png Håber nogen kan hjælpe! Mvh. Lars -
en opgave?
ForumindlægHeej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D -
kraftmoment noter
Forumindlæghey allesammen... er der noget der ville være søde at hjælpe mig med at finde nogle gode noter om statik i fysik/matematik( krafter, moment osv)...har søgt her inde, men har ike været i standt til at finde noget brugebart...nogle der kan hjælpe?? mange tak på forhånd -
kort opgave(:
ForumindlægHeej allesammen, sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke forstår, håber i kan hjælpe. opgaven: I et atom har grundtilstanden energien -17,4 eV. a) Bestem den maksimale bølgelængde af stråling, der kan ionisere atomet. -
Fysikopgave
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, jeg skal b.la skrive om lydens egenskaber, nogen der kan hjælpe? Har søgt og søgt men kan simpelthen ikke finde noget. Hvis der er nogle der kan hjælpe, ville det være rigtig rart. -
faner ¨på graf i excel
ForumindlægHej, Jeg har lavet nogle fysik forsøg, hvor mine data blev lagt ind via loggerpro (forsøg med stråling). Jeg skal have lavet en graf, med faner der viser usikkerheden. Men hvordan indsættes disse faner helt præcist ? -
det salte, det sure og det basike please hjælp mig :p
ForumindlægHej jeg har et mega problem! jeg skal aflevere en fysik rapport tirsdag d. 16. September om det salte, det sure og det basikse! Problem er bare at jeg ikke fatter noget som helst af det :( er der ikke en der kan hjæle mig,please? :( Jeg er bare totalt på den :(:(:( tak på forhånd <3 -
Eftervisning af afstandskvadratloven
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en fysik-journal om afstandskvadratloven, hvori jeg skal svare på, om vi har eftervist afstandskvadratloven vha. forsøget (vedhæftet) - Jeg får en graf med funktionsforskriften: f(x) = 1020 x-1.8 Jeg forstår ikke, hvordan man har/ikke har eftervist loven? -
Frekvens - vil I ikke hjælpe? i:
ForumindlægJeg sidder her med en fysikrapport og skal beskrive hvad frekvens er, problemet er bare at jeg er fuldstændig blank og da fysik ikke lige er min stærke side, så kunne jeg godt bruge noget hjælp :D Er der nogen der vil hjælpe mig med at beskrive hvad frekvens er, når det er under emnet elektrom... -
idealgasligningen
Forumindlæghej:) har et problem , har fysik rapport for til imorgen og kender slet ikke svaret på dette spørgsmål, nogle der kan give nogle hints • Giv en teoretisk redegørelse for, hvad temperaturen må forventes at være i en vilkårlig luftmængde, hvor trykket er 0 Pa? -
emnevalg
Forumindlæghey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag??? -
har brug for noget hjælp til min aflevering.
Forumindlæghej alle jeg er igang med at lave min aflevering, i fysik. jeg har om henfaldsloven. vi har lavet forsøg og skulle skrive om det, det har jeg gjordt. men så står der at vi skal perspektivere til noget andet. og tak på forhånd:-) -
Farveblanding
Forumindlæghey.. ^^ jeg har fået en fysik rapport for.. et af spørgsmålene lyder: En computerskærm med en farvedybde på 8 bit kan vise 16,7 millioner farver. Redegør for, ved hjælp af additiv farveblanding, hvordan dette tal opnås.. håber der er nogen der kan hjælpe mig. :) -
Brint som fremdriftsmiddel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et fysik spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få svar på, og det lyder sådan her: Hvordan virker brint som fremdriftsmiddel? Jeg skal fremlægge på mandag, så jeg har ret travlt. Tak på forhånd :) -
VIGTIGT !!!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål, hvor de skal indeholde fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der nogle der kan hjælpe os med af finde nogle informationer omkring det, det vil betyde meget for os! Da vi skal fremlægge om det. :(( Tak på forhånd! :)) -
AT-synopsis
ForumindlægJeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak! -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin -
HVIS DU BARE VED NOGET OM IONER, MOLEKYLER OG ATOMER SÅ HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp ang. test i morgen. Jeg vil gerne vide omkring hvornår en nuklid er positiv eller negativ også noget med overflade, lys, reflektering og alt under fysik/Kemi. Jeg vil takke enhver som kan hjælpe mig.
