Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15761 til 15780 af 48880
-
2.g opgave
ForumindlægJeg vil gerne skrive om en novelle, eller flere, fra 1930'erne, da det er dem vi har om nu i dansk, og da jeg har valgt at skrive i faget dansk. Nu er mit problem bare, jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg kender ingen forfattere, der har skrevet bøger i 1930'erne. Der skal være god pri... -
Krav for at blive student
ForumindlægHar hørt, at man skal have et snit på 2,0 eller derover for at blive student. Men er dette et SAMLET snit eller gælder det også for enkeltfag? Grunden til jeg spørger, er fordi at jeg faktisk klarer mig ganske udmærket i gymnasiet stx og får stort set 10 og 12 i alle fag, bortset fra mundtlig d... -
Eksamen?
ForumindlægHvad er det for nogle emner, man bliver stillet for i mundtlig dansk?Har ingen anelse!:D -
spørgsmål
Forumindlægpå hvilke områder er den danske velfærdsmodel på vej mod de to andre modeller? -
Kubisme - hjælp det haster!!
ForumindlægEr der en dansk lærer som har læst om kubisme og eller kender nogle gode kubistiske tekster? -
engelske idiomer
Forumindlæger der nogle som kender det danske udtryk for "we will leave no stone unturned" ? og "in order to get to the bottom of this case"? -
Lidt hurtig engelsk
ForumindlægHej!! Der er lige en sætning jeg er lidt i tvivl om hvordan oversættes fra engelsk til dansk. Den lyder sådan: Moves to outlaw smacking will further confuse and discourage parents. Håber nogen vil hjælpe.. -
Ven tror han kan komme ind på FYSIK
ForumindlægHej alle Jeg har en ven, som jeg har rigtig kær, og som længe har villet studere fysik på Århus universitet. Der er dog en lille finte, og det er, at han ikke bestod dansk. I dag har han så talt med vores studievejleder, og hun har sagt til ham, at han sagtens kan komme ind så længe hans snit er ... -
GOF Chi-i-anden test
ForumindlægHej jeg har vedlagt opgaven, da den er lidt svær at forklare. Jeg ved der skal bruges GOF og at nulhupotesen er aldersfordelingen blandt de tilfældigt udvalgte danskere og alle 20 - 70-årige danskere er den samme. Man hvad gør jeg med de observerete værdier, skal jeg lave dem om til %, så de pa... -
influere- Haster!
ForumindlægEr influere det samme som påvirket? eller helt noget andet ? Har fået en geografi opgave, hvor der står denne danske ord på den. Har fundet nogle ord på engelsk, som siger det er effect. Men dansk ordbogen siger helt noget andet. Er der nogen der ved, hvad kan man ellers sige stedet for in... -
Analyse af Sonofonreklame
ForumindlægHejSidder lige og analyserer Sonofonreklamen, med kineseren og danskeren der sidder på et plejehjem og ser fjernsyn. (I har sikkert set dén, eller andre fra samme serie)Jeg kom til at tænke på, hvorfor Sonofon har valgt at lave en kampagne/reklameserie, hvor det er en 'nydansk' kineser, d... -
Udvikling
ForumindlægHar lidt problemer med denne opgave:Udviklingen i det danske skovareal kan beskrives ved følgende matematiske model:y= 417000 * 1,007^x ,hvor y er skovarealet (målt i hektar) og x er antal år efter 1990.a) Hvad fortæller tallene 417000 og 1,007 om udviklingen i det danske skovareal?Håber I kan hj... -
Gode råd..
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk på tirsdag d.26 og skal lave et 9-tal for at bestå eksamenskarakterne og dermed få huen.. Så jeg ville spørger om du har nogle gode råd/tricks og noter til dansk mundtlige eks.. mange gange på forhånd TAK!!! vh Henrik -
Plagiat.
ForumindlægJeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT! -
Engelsk AT - Amerikansk nationalisme
ForumindlægHejsa (: Hvor tror I, at den stærke nationalfølelse, som amerikanerne har, stammer fra? Og hvorfor er vi danskere ikke i besidelse af én lige så stærk én? Kunne dette skyldes, historiske begivenheder, samfundet? Eller andre faktorer? Hvad mener I?? -
Amerikanske værdier
ForumindlægHej alle. Jeg er godt i gang med srp og en redegørelse der lyder således: Gør kort rede for den økonomiske og politiske udvikling i Amerika fra uafhængihed og til idag, med særligt henblik på at analysere hvilke værdier, som kendetegner USA's politiske system. Vedlagte kilder skal analyseres ... -
Diff. polygon
ForumindlægEr der nogen der kender en diffinition på en polygon? Helst quick hjælp; skal bruge den i aften.Takker enhver hjælper :-) -
Nyt forum på Studi.dk!
ForumindlægDebat er et nyt forum hvor du kan diskutere emner der ikke umiddelbart kan relateres til et fag.Forslag til andre nye kategorier modtages gerne i denne tråd. -
Historie - opgave - niveau
ForumindlægHej ! Jeg skal snart skrive historie opgave, og jeg er allerede begyndt at tænke over emner, men jeg er nygsgerrig, men hensyn til niveau, for højt det er!Så er der ikke nogle, der vil sende mig en opgave til fx 8 eller 9, så jeg ved hvor middelniveauet er, emnet er ligegyldigt, da det kun er niv... -
HASTER - 3 små sætninger der skal oversættes til tysk
ForumindlægThomas gav det ønskede svarhvornår begynder de indledende undersøgelserhvad gør vi med det fældede træ
