Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15761 til 15780 af 38620
-
Hører dette ind under analysedelen?
ForumindlægHej Hvis nu man starter med at skrive, at man har valgt at skrive om første kapitel af en bog som er skrevet af bla bla og giver et resume....hører det så ind under analyse? -
HELP! historie opgave i 2.g om Pearl Harbor
Forumindlæghjælp hjælp. jeg kan ikke huske andre historie metoder end: kildekritik, analyse, vurdering, redegørelse og fortolkning. er der andre??? håber der er nogen som kender svaret:-D -
“Det konkrete” i essayet
ForumindlægJeg er i gang med min analyse i essayet “En københavner i Jylland”, hvor jeg skal finde et eksempel på “det konkrete” og “det erindrende” i essayet. Nogen der kan hjælpe med at finde et eksempel? Håber på hjælp!!! Tak -
Rentabilitetsanalyse udfra Finanskrisens effekter
ForumindlægHejsa Jeg skal analysere finanskrisens effekter, og til dette skal jeg udarbejde en rentabilitetsanalyse. Jeg skal selv vælge en virksomhed, som blev påvirket af finanskrisen. Derfor ville jeg høre, om der var nogle, som havde nogle gode forslag til virksomheder, som blev påvirket af finanskri... -
Bevægelsesanalyse af svømmestilarten crawl
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive SRP og skal bl.a. lave en bevægelsesanalyse af svømestilarten crawl. Jeg er bare temmelig meget på bar bund, da jeg har glemt alt om hvordan man laver en bevægelsesanalyse! Kan i hjælpe mig med analysen? Og vil I prøve evt. at komme med et forslag til hvordan sådan e... -
HJÆLP! Stil- selvvalgt værk.
ForumindlægInden sommerferien fik vi en stil for, vi skal analysere et selvvalgt værk. Jeg havde så glemt ALT om det, da jeg ikke tænkte skole i ferien. Nu kom vi så tilbage og får at vide, at jeg skal aflevere på fredag. Nogen der kender et værk fra Det Moderne Gennembrud eller 2000-tallet, der er let a... -
jeg har brug for hjælp
Forumindlæghejsa alle jeg skal lave en analyse at disse tekster1. busstreken i Montgomery, Alabama 1955. boykottens ledelses introduktion til den sorte befolkning. Montgomery kommunalbestyrelses reaktion på højesterets kendelse om forbud mod diskrimination i busser. 2. Stokeley Carmichae. om Black Power 196... -
METODER (!)
ForumindlægJeg skal op i AT snart, og jeg er igang med at skrive min "fremlæggelse" ned. Jeg har om Pest, og de to fag der spiller ind er historie og biologi... Jeg vil høre om, hvilke metoder jeg kan bruge i disse to fag, da jeg har om pest? Håber i forstår spørgsmålet, og kan hjælpe (; -
Synopse "Romantikken"
ForumindlægHej StudiePotalen Jeg skal til eksamen i mundlig dansk, og jeg har trukket "romantikken" Men syntes ikke rigtig jeg kan finde nogen tekster at gå i dybten med.. Nogen der har nogen GODE forslag til fx en novelle eller sådan noget. -
Filmanalyse: The Shining, Stanley Kubrick
ForumindlægHvordan bliver uhyggen skabt i Stanley Kubricks film The Shining? I må gerne komme med eksempler. Hvad er filmens budskab? Jeg vil gerne høre jeres betragtninger til dette. -
hvad er det nu, den hedder?
Forumindlægden der model, hvor der er subjekt og objekt modtager og afsender: den med alle pilene; hvad hedder den model? har fuldstændig glemt det! -
AT - Historie/Idræt - Kampkunst
ForumindlægHej, Mig og en kammerat har så valgt at arbejde om "Kampkunst", med fokus på kampsportens rolle i samfund før i tiden og så i nutiden. Er der nogle der eventuelt kunne rette/tage et kig på vores problemformulering? 1. Hvilken rolle spillede kampsport i det gamle asiatiske samfund? Og... -
Fysikfagets metoder og danskfagets metoder
ForumindlægHej SP, I min AT-opgave bruger jeg fysik A og dansk A. I fysik har jeg lavet et forsøg, og ud fra dette forsøg lavet grafer som jeg vil forklare til eksamen. Men jeg er dog i tvivl om metoden, da jeg også har søgt informationer omkring emnet på internettet. I forhold til dansk har jeg alvet en... -
Skrive en god anmeldelse
ForumindlægNu hvor der er lockout, lader det ikke til at vi får gennemgået udarbejdelse af anmeldelser i min klasse. Desuden er det en anmeldelse vi skal lave som faligdokumentation i dansk, så det er jo lidt noget skidt vi får det ordentligt gennemarbejdet. Er der nogle kender nogle links/videoer/wha... -
Design fag i SRP + fysik/mat
ForumindlægHej Allesammen. VI skal snart vælge fag til SRP og leger lidt med ideen om at inddrage design og arkitektur c med en kombination af enten Mat A eller Fysik A. Ideen kunne være at designe/lave et produkt med enten fysik eller mat som understøttende fag. tænkte måske på sårn noget som broer, men er... -
SRP DØDSSTRAF I USA
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med min analyse i SRP og er en smule lost i hvordan jeg skal anvende politiske teorier / modeller i det. Jeg skal svare på: Foretag en analyse af debatten idag i USA omkring dødsstraf. I din analyse skal du inddrage relevant historisk materiale og relevante samfundsfaglig... -
Mundtlig eksamen - gode råd?
ForumindlægHej.Jeg er en af de heldige der skal op i tysk her inden sommerferien.. Jeg er ikke den skarpeste til tysk.Jeg vil derfor høre om der er nogen der har nogle gode råd til forberedelsen eller selve eksamen....(læse metoder, nyttige sætninger, gode vendninger eller evt. links med lignende)Det vil væ... -
4 sætninger.
ForumindlægHej. Håber nogen vil se disse sætninger fra dansk til tysk ígennem for fejl :) Die Person, in dem Text wir treffen, ist ein bekannter Deutscher. Personen, som vi møder i denne tekst, er en kendt tysker. Die Freund, die wegen Thomas Training nervös ist, sieht untersuchend an ihn. Kæresten... -
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
HJÆLP TIL AT10
ForumindlægHej Hovedemnet i AT er rejser, hvor man skal foretage en fysisk rejse. Jeg har valgt fagene samfundsfag og dansk og valgt en selvbiografi "Et løft af sløret" af Rushy Rashid. Jeg skal analysere og fortolke bogen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at analysere den og er gået helt...
