Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 15801 til 15820 af 19198
-
Papa hat nichts gegen Italiener
ForumindlægHejJeg sidder lige med min tysk tekst her som jeg skal op i, i morgen. Jeg har fået 24 timers forberedelse...Så jeg vill høre om der er nogle herinde som har et referat liggende som jeg kunne gafle? Teksten hedder som sagt "Papa hat nichts gegen Italiener"Håber i kan hjælpe -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægJeg skal til tysk mundtlig eksamen/årsprøve her på onsdag.. Nu sidder jeg og terper det sidste grundlæggende.. Nogen der kan fortælle mig hvad: Müssen i datid erHvad: Tun i datid erHvad: sprechen i datid erHvad: Finden i datid erog sidst men ikke mindst hvad: Denken i datid er.. Håber nogen vil h... -
Please hjælp til rettelse :(
ForumindlægHi.Jeg er VIRKELIG i problemer. Skal op til årsprøve om 2 timer og har meget brug for hjælp! har skrevet hvad jeg skal sige, men kludrer total i grammatikken! JEG STINKER TIL TYSK! Er der ikke nogen som vil være søde at skrive deres mail, så jeg kan sende dem teksten så den kan blive rettet?:( :( -
DDR i Tyskland?
ForumindlægHej, Er der nogle der har læst sangteksten Hallo Zoni! Deutschland wieder einig Vaterland! ? Det er en tysk sangtekst omhandlende DDR tiden, hvor berlinmuren faldt. I så fald, kan I hjælpe mig med at besvare dette: Hvilket billede af Vesttyskland præsenteres i teksten? Og hvordan st... -
artikel!
ForumindlægLigenu sidder jeg midt i min 24 timers forberedelse til tysk A. Er det et krav at man skal analysere? for jeg har trukket nogle artikler, hvor der blandt er interviews.. Det kan man jo ikke rigtig analysere på. Hvad gør man så? Vil jo gerne op og få en god karakter, helst tocifret :-) -
Tips til FSA mdt.
ForumindlægJeg skal op i tysk på mandag. Har brug for et 11-tal for at mit gennemsnit ikke skal blive trukket ned. Jeg taler ikke så flydende, som man kunne ønske, men jeg har brug for nogle gode råd for at opnå den karakter.Så er der nogen, der har et eller flere gode råd?Fyr løs! -
"Der Vater der Braut"
ForumindlægHej alle sammen.Min sidste eksamen inden jeg får huen på er tysk og det er på onsdag - er ved at sidde og læse vores tekster igennem - bl.a. har vi læst "Der Vater der Braut" af Dorris Dörrie, men jeg synes mine noter er lidt mangelfulde. Er der nogle, der har nogle noter til denne teks... -
Mundtligt oplæg om Berlin! HJÆLP!
ForumindlægHej studieportalen, jeg skal lave et mundtligt oplæg i tysk på cirka 5 minutter. Mit overemne er Berlin, så jeg kan skrive om mere eller mindre alt derunder. Har I ideer? Det må gerne være noget med lidt kød på, men ikke nødvendigvis det åbenlyse; Hitler, Berlinmuren, Øst/vestberlin... -
Sætninger fra aktiv til passiv
ForumindlægJeg kan simpelthent ikke finde ud af at oversættes disse sætninger til tysk 1) I 1948 var vestmagternes kommet til den opfattelse, at økonomien i deres besættelseszoner skulle genopbygges. 2) derfor blev der indført en ny valuta, D-marken nogen som kan hjælpe? -
haster....
Forumindlæghejsa. jeg ska op i tysk b-niveau i morgen. Jeg har trukket teksten "die Direktorin", som er uddrag af "meine freie deutsche Jungende" skrevet af Claudia Rusch Nogen der har nogen noter eller gode ideer til den? skriv endlig.. -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at oversætte sætningen nedenfor. Det ville være dejligt hvis nogen vil kigge på oversættelsen. Dansk: Nina føler sig svigtet af sin mor, fordi moren aldrig har været der for hende. Tysk: Nina fühlt sich Versagen von ihrer Mutter, wie die Mutter ist nie vor sie gew... -
Plz kig min sætning igennem !?!
ForumindlægTysk:Nogen der gider læse/rette ? Så er i monster søde ;)1.Nach dem frühstück holte wir immer die Zeitung.2.Ist es wichtig für dich, dass alle zum der Party kommt ?Dansk:1.Efter morgenmaden hentede vi altid avisen.2. Er det vigtigt for dig, at alle kommer til festen ? -
Spørgsmål om Berlin
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at fremlægge om berlins historie (kun det mest relevante og vigtige), tysk øl og vejret i weekenden d. 13. april. Jeg havde tænkt mig at fremlægge det som jeopardy. Så derfor har jeg brug for nogle gode kategorier (max 4) og nogle gode spørgsmål. Spørgsmålpoin... -
hvordan siger man..
Forumindlæghvordan siger man dette på tysk?"Denne mand er alt hvad hun ikke er?"Jeg har forsøgt:1) "Diese Mann ist all was sie nicht selbst ist"2) "Diese Mann ist all, die sie nicht selbst ist"synes bare det lyder mærkelig/forkert. er der ikke en smartere konstuktion af denne s... -
Hjælp til få sætninger
ForumindlægHej alle lektiehjælpere Jeg har et par danske sætninger der skulle oversættes til tysk. Men er godt klar over at der er flere fejl i dem, og det kunne derfor være dejligt hvis nogen kunne hjælpe med at udpege de fejl, så jeg bedre forstår dem. på forhånd mange tak! (Går kun i 10.klasse og tysk ... -
Helden
ForumindlægHey jeg har trukket en tekst til tysk eksamen der hedder "Helden werden nicht geboren, sondern gemacht" skrevet af Hannelies Taschau. Temaet er Helden. Vill gerne høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvad den handler om, fordi jeg forstår kun den i korte træk. og hvis der er nog... -
Én sætning..
ForumindlægHar lige en sætning her, jeg er lidt i tvivl om hvordan man siger på tysk: I slutningen af teksten taler de om de mange muligheder de har, som de græske kvinder ikke har. Her er mit gæt: Am Ende des Textes sprechen sie von den vielen Möglichkeiten sie haben, dass die grieschisches Frauen nicht... -
Die rote katze analyse/fortolkning?
ForumindlægHej:) Jeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket emnet Nachkriegsliteratur/Trümmerliteratur og teksten die rote katze. Er der nogen som har nogen ideer til hvilke tekster eller emner denne tekst kan perspektiveres til? Og hvis nogen ligger inde med noget om denne tekst, vil jeg meget gerne... -
Thomas Ziehe
ForumindlægHej I anledning af min samfundseksamen på torsdag, har jeg brug for hjælp. Jeg ved at en tysk ungdomsforsker ved navn Thomas Ziehe har nogen ideer om unges identitet. Min spørgsmål er så: Hvad er det Thomas Ziehe mener med subjektivisering, potensering og ontologisering? Hvad er dette et result... -
Hjælp til rettelse(r)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en af mine sidste afleveringer i år, i 2.g, og da jeg ikke ligefrem er den skarpeste kniv i skuffen til tysk, vil jeg meget gerne have hjælp til eventuelle rettelser. Det er ikke et krav, at der kommer uddybende rettelser på. Håber i vil hjælpe mig. Opgaven ligger unde...
