Tysk

Hjælp til få sætninger

29. marts 2016 af Kroghkristensen - Niveau: 10. klasse

Hej alle lektiehjælpere

Jeg har et par danske sætninger der skulle oversættes til tysk. Men er godt klar over at der er flere fejl i dem, og det kunne derfor være dejligt hvis nogen kunne hjælpe med at udpege de fejl, så jeg bedre forstår dem.

på forhånd mange tak! (Går kun i 10.klasse og tysk er bestemt ikke mit bedste fag, men prøver ihærdigt at forbedre mig)

Sætning 1

Dansk: Albert Einstein blev født den 14 marts 1879 i den sydtyske by Ulm, der er kendt for sin domkirke.

tysk:Albert Einstein wurde am 14. Märtz 1879 in der süddeutsche Staat Ulm geboren, das bekennt für seine Dom ist.

Sætning 2

Dansk: Han blev blandt andet professor i Berlin. Men den kendte fysiker måtte emigrere til USA i 1933, da Hitler kom til magten i Tyskland. Albert Einstein døde 1955.

Tysk: Unter anderem wurde er Professor in Berlin. Aber der bekannt Physiker musste emigrieren in den USA in 1933, als Hitler an die Macht kam in Deutschland. Albert Einstein starb in 1955.


Svar #1
29. marts 2016 af Kroghkristensen

Har fået hjælp til dette, mange tak! :)


Skriv et svar til: Hjælp til få sætninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.