Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15841 til 15860 af 23609
-
Hvilke genotyper kan du have? Forklar!
ForumindlægHar i min biologi rapport fået stillet spørgsmålet: "Hvilke genotyper kan du have? Forklar!" Da jeg er B/Rhesuspositiv har jeg fundet frem til at jeg kan være enten I^B I^B eller I^B i, når det vedrører ABO-systemet. Når det gælder Rhesus-systemet kan jeg være enten RR eller Rr. Men hvo... -
Aminosyrer
ForumindlægGodaften. Er ved at ligge sidste hånd på min kemi rapport til imorgen, og er stort set færdig. Desværre er der en opgave, som jeg simpelthen bare ikke kan finde et fornuftigt svar på, så lidt hjælp ville være rart. Spørgsmålet lyder: Hvad er specielt for en aminosyre, der befinder sig i en opl... -
Hjælp
ForumindlægHvordan laver jeg en konklusion ud en rapport om nyttevirkning, hvor jeg har fået tre resultater. 1) 49,8 % (nyttevirkning) - kedel på kogeplade 2) 68,5 % (nyttevirkning) - kaffemaskine 3) 84,3 % (nyttevirkning) - El-kedel - hvad kan jeg drage af konklusioner - skal jeg tage højder for andet e... -
varmelære
Forumindlæghey er der muligvis en venligsjæl som har lavet et forsøg om varmelære da de gik på 1.g muligvis. Skal lave en journal om det og er lidt lost her. For ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Please er der ikke nogen som muligvis har lavet forsøget og skrevet en rapport og bare kn hjælpe mig. Vil være y... -
phenolphthalein indikator
ForumindlægJeg laver kemi rapport og anden sidste spørgsmål står der : Hvorfor benyttes phenolftalein som indikator? men jeg ved ikke andet end at det er fordi det bliver rødt, også er det tegn på at vi skal stopper med at tilsætte fx NaOH til eddikesyre. Men er det noget særligt der sker ved at bruge li... -
Hydrofile, hydrofobe..
ForumindlægJeg har fået en rapport for hvor jeg skal redegør hvilke af disse nævnte stoffer er hydrofile, hydrofobe eller indeholder begge dele.. jeg har ingen anelse om hvordan eller hvas jeg skal gøre for at finde uf af det.. er der ingen som kan fortælle mig hvad de forskellige ting er eller hvordan jeg ... -
Ækvivalente
ForumindlægHejsa :) Her er et spørgsmål fra en kemi rapport jeg er ved at lave, om et forsøg. Vi anvendte 50 mL svovlsyre, der indeholder 2 mol pr. liter. Dvs., at vi har anvendt 0,1 mol svovlsyre. Er der anvendt ækvivalente mængder af Fe og H2SO4? På forhånd mange tak. -
Kvota
ForumindlægHej! Hvordan beregner man kvota? Jeg er igang med en rapport omkring mandatfordeling og for at vise en metode skal jeg beregne kvota, og har simpelthen glemt det. Nogle der ved det? F.eks Venstre = 335 stemmer - 56 % SF = 200 stemmer - 33 % S = 65 stemmer - 11 % Skal fordele 4 man... -
Vands opadstående evne?
ForumindlægHej... Jeg er igang med at lave en rapport om vands bevægelse evne, og det ene spørgsmål lyder: Giv et kort bud på vands opadgående evne? Der står intet om det i vores bøger osv. derfor ville jeg høre om nogle vidste noget om det? Hilse Klaus -
Medlemsskab af organisationer.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en rapport om medlemsskab af grønne organisationer. I min statistik viser det sig at der i 1980-1990 har været stor fremgang i medlemstallene i organisationerne, men jeg kan ikke se hvorfor antallet af indmeldte er steget så meget i den periode. Har I et forslag til hvorfor... -
Laswells Kommunikationsmodel
Forumindlæghej alle sammen. ;) jeg er igang med et projekt, som omhandler dansk og IT. Jeg har fået besked på at bruge Laswells kommunikationsmodel i min rapport. Jeg forstår virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og håber sådan i kan hjælpe mig med det. jeg arbejder med en hjemmeside om racisme, og det er... -
Linux Vs. Windows
ForumindlægJeg står og skal til at skrive en rapport om sammenligningen af styresystemer. Her har jeg valgt at sammenligne Linux og Windows. I den sammenhæng ville jeg lige høre om der er nogen der har skrevet lignende opgaver, som jeg måske kunne se, og evt bruge til inspiration? Eller om der er nogen der ... -
hjerte
Forumindlægnogen der være søde som kan hjælpe mig dette opgave. jeg sidder lige med en rapport og kan ikke finde ud af de to spørgsmål. tak på forhånd 1) forklar, hvorfor en blodprob i hjertes kransarterie ofte er livs farlig. 2) forklar, hvordan man kan ændre sin levevis for at forbygge hjerte og kars... -
energi
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport om en larves nettosekundærproduktion. Jeg skal nu beskrive hvordan jeg kan omregne den fundne NSP fra gram vådvægt per larve per døgn til kJ per larve per døgn. Nogen der kan hjælpe? Louise -
OLIE I HAVET ?!!
ForumindlægNogle som kan være sød og hjælpe med dette spørgsmål? Jeg skal nemlig skrive om det i min rapport, og jeg er stadig ret forvirret. Ved ikke helt, hvad jeg ka' skrive, og jeg ville være vild glad, hvis nogle kunne forklare det til mig. :-) Hvilken betydning har olieprisen for olieudvinding og... -
hjerte
ForumindlægHi, Jeg sidder med en rapport, jeg kan ikke komme videre fordi kunne ikke finde ud af disse to sporsmål. Bliver en store hjælp hvis nogen kan hjælpe lidt på vej. tak 1) hvad får blodet til at strømme framad i henholdsvis arterier og vener? 2) Hvor kan der ske stofudveksling mellem blodkarrene ... -
CH3COOH
Forumindlæghey jeg skal min kemi rapport på ondsdag men kan ikke finde ud hvad den mener i denne opgave ved målinger på husholdningseddike med c(CH3COOH)=0,80 M fandt man følgende aktuelle koncentrationer: H3O+=0,00373M og (CH3COO-)=0,00373M b. forklar hvorfor de to koncentrationer er lige store. ... -
Transport ind og ud af celler (hjælp!)
Forumindlægjeg er igang med at skrive en rapport om transport ind og ud af celler. og jeg er støt ind på en mærkelig spørgsmål. spørgsmålet lyder således. slik, marmelade og lignende produkter konserveres med sukker og sild konserveres med salt. forklare hvorfor bakterier og svampe ikke kan leve og forme... -
Beta, Gamma og Alfa stråling.
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skriver fysikrapport og er stødt på et spørgsmål, som jeg føler, jeg ikke kan finde et svar til. Punktet i rapporten lyder: "Gør rede for hvordan de forskellige stråletyper kan stoppes, og hvilken betydning det har for hvor farlige de er." Jeg har fundet meget lid... -
Skud mod klods
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en rapport om et fuldstændig uelastisk sammenstød. Vi har en hængende klods sam vi skyder med en luftbøsse. Hagl og klods følges så sammen videre. Jeg har fået at vide, at E,kin før = E,pot efter. Jeg kan bare ikke så det logiske... Nogen som kan forklare mig det? M...
