Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15841 til 15860 af 22746
-
Angående hjælp til sit eksamensprojekt til eksamen
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, der vedrører mange herinde tror jeg. Hvis man modtager hjælp til sit eksamensprojekt herinde via forummet, har man så ikke snydt, og brudt reglerne i forbindelse med eksamen? I så fald har man jo dumpet og bortvist fra eksamen. Det er bare en tanke fra min side... -
elektrolyse.
ForumindlægKan man lave elektrolyse uden et elektrolysekar? Det er fordi, vi aldrig har lavet forsøget og tvivler på, vores skole har et. -
enkelt fag bestået?
ForumindlægHejsa.. nu har jeg ringet rundt til alle studievejleder, min de holder åbenbart fri idag alle sammen, eller ikke er tilstede.. =/ jeg skal bruge matematik B, for at komme ind på et studie. Jeg er bestået, u skrf. matematik, og dumpet i mundtlig. men tager man gennemsnittet, så har jeg bestået f... -
HLÆLP!
ForumindlægHvordan beregnes frekvens? :S -
optagelsesprøve til en STX uddannelse!!!
ForumindlægHej, jeg er en pige der gerne vil tage opatagelsesprøve for at kunne komme ind på Gym. Men det der undrer mig er, kommer man til at fortryde sit valg hvis man tager optagelsesprøve og ikke vælger at tage 10.klasse? -
Matemarik A
ForumindlægHej. Jeg vil bare spørge hvilke ting man kommer til at arbejde med når man får Matematik A? -
Haster
ForumindlægNogen som kan forklare hvordan man undersøger u/grupperede observationer? På forhånd tak. -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
Distribution
ForumindlægJeg skal op i morgen, og jeg har ingen anelse om hvad distribution er?? Jeg har aldrig haft om det? PLEASE hjælp mig i tide -
eksamen i morgen
ForumindlægJeg skal op i morgen og jeg ved ikke hvad jeg skal sige i den novelle jeg har valgt er der en som tanker tilbage nogen gange og elles går alt som tiden kommer hvad hedder det så når det er i komposition er det kronolosk eller flash back ? Tak for hjælpen hvis du/ i kan -
Græs og gamma-stråling
ForumindlægHvordan kan følgende opgave løses? "Nogle græsfrø skal i forbindelse med et biologisk eksperiment udsættes for gamma-stårling. Hvor mange gange øges den stråling frøene modtager, hvis kildens afstand til frøerne ændres fra 20 cm til 20 cm?" Skal man have fat i halveringstykkelsen? -
Videnskabens feljtagelser
ForumindlægKan I nogle eksempler på at videnskaben engang troede noget og så viste det sig at være forkert? Der er jo den klassiske med kemikeren Antoine Lavoisier der sagde: "Stones cannot fall from the sky, because there are no stones in the sky!" men det var inden man lærte begrebet meteoritt... -
optagelsesprøve.
Forumindlæghej. På min ansøgning til gymnasiet har min lærer skrevet, at der anbefales, at jeg skal til optagelsesprøve. Er der så en chance for jeg ikke skal ? -
HS
ForumindlægAmplituden: Bestemmer b ud fra formlerne: Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg kommer frem til c og d? -
Optagelsesprøve i HF
ForumindlægHej, jeg skal på 4 April i en optagelsesprøve i HF. Grunden til det er at jeg over 19 år og er gået ud af skolen for 2 år siden, så jeg har ikke en UUvejleder som gør at jeg er parat. Jeg vil gerne spørge hvordan det går, og hvad man skal i denne tid. Jeg skal i Dansk, Engelsk og Matematik. Jeg... -
engelsk/spansk - Historie/spansk - Engelsk/Historie
ForumindlægNu er det snart ved at være tid til at vælge emne til SRP 2008 og jeg har ledt over alt for at finde hjælp eller inspiration til valg af emne. Mine muligheder af fagkombinationer ser således ud: engelsk/spansk - Historie/spansk - Engelsk/Historie. Den spanske borgerkrig ville være oplagt, men har... -
Is - energi
ForumindlægJeg har en opgave, som lyder: "300 g. isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18°C. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0grader." Dette får jeg til 11016 J. "Beregn dernæst den enerig, der nu skal tilføres for at smelte ist... -
Når metallerne bliver til ioner?
ForumindlægHvad sker der når metallerne bliver til ioner? På forhånd tak (: -
induktion og transformation
Forumindlæghej, nogen der kan forklar mig hvad induktion og transformation er? ved næsten intet om dem..... håber at der er nogen som kan hjælpe. på forhånd tak :) svar venligst til min indbakke. -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet?
