Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15861 til 15880 af 95433
-
Enhed eller ej
ForumindlægEr det korrekt, at man kun skal skrive enheder bag sine tal i fysik, kemi, biologi og så videre, men ikke i matematik? -
Hjælp SRP
Forumindlægjeg vil gerne skriv SRP i Matematik og fysik... ved ikke hvilken emne, er der nogen der kan komme med noget forslag???? -
SRP: Kvantefysik - nogle der har en opgave?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge emne til min SRP. Jeg overvejer at arbejde med kvantefysik, men ved ikke helt om det er for svært. Derfor spørger jeg jer om i tidligere har skrevet studieretningsopgave om dette emne og gerne vil dele det med mig. Eller måske kender du nogen som har? Hvis i har nogl... -
Eksamenforberedelse til Kemi
Forumindlægnogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau- Jeg skal snart op i kemi på c-niveau og det er jeg ikke vildt tilfreds med, men man skal jo prøve at få det bedste ud af det, så jeg vil gerne have noget hjælp til hvordan man lige skal kringle sådan en situation. Vi har fået et eksempel på hvor... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
Integralregning
Forumindlæga) og c) kan jeg godt finde ud af, men er lidt i tvivl om b). Kan det passe, at jeg skal finde f´(x) = 0 -
Blandinger i kemi
ForumindlægKemi på c-niveau, og jeg er et æg til kemi. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare de her 4 spørgsmål, og så jeg kan forstå det?? 1. Hvordan skal man lave en 0,100 M AgNO3(aq) opløsning? 2. Hvis der på en flaske står, at den indeholder en 0,5 M NaCl-opløsning – er det så den a... -
Bestemme forskriften for andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig. Niveauet er mat b og der må benyttes hjælpemidler! Den lyder som følger: En parabel har toppunkt i punktet P(2,0). Desuden oplyses at Q(-1,-6) er et punkt på parablen. A) Bestem forskriften for det andengradspolynomium: f(x) = ax2 + bx + c , Der har para... -
reaktionshastighed
ForumindlægHej alle sammenHåber der en derude som kan hjælpe mig. Når vi snakker om reaktionshastigheder, er der visse faktorer som v afhænger af. En af disse er temp. Vil det være en god ide at komme ind på reaktionsmekanismer ganske kort, for derefter at fortælle om forløbet af en elementarreaktion, eller... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er startet på en ingeniør-uddannelsen i denne uge og har allerede fundet ud af, at jeg har svært ved at følge med i det matematik vi bliver undervist i og så var det at jeg tænkte på jer kloge mennesker. Lige nu er det trigonometriske funktioner og jeg vil spørge jer, om d... -
Termodynamik..
ForumindlægHey!\n\nVille høre om nogen tilfældigvis ligger inde med noter til noget "kemisk termodynamik" (2 årige A-niveau) og evt. havde lyst til at dele dem ud på siden her?? :)\n\nVille være super fedt, især da jeg har måtte være fraværende i en del af timerne hvor dette kapitel er blevet gen... -
Oplysningdstiden.. Historie/Dansk..
ForumindlægHejsa alle derude.. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt om oplysningstiden.. hvor historie og dansk skal indgå i en sammenhæng. Jeg arbejder ud fra de taksonomiske niveauer ( Redegørelse, analyse og vudering) Mit spørgsmål er så til vuderings delen. Jeg sidder lidt fast og k... -
Type 2 diabetes
ForumindlægJeg skal skrive SRP om type 2 diabetes og skal derfor redegøre for sygdommen i biologi på B-niveau. Er bare rigtig i tvivl om, hvad der helt præcist er nødvendigt at redegøre for, og hvad der ikke er. Tænker at komme ind på endokrin signalering og insulin som hormon, men ellers er jeg lidt tabt f... -
Savner overskuelighed
ForumindlægJeg savner simpelthen, at opgave-/notesektionen var mere overskuelig og til at finde rundt i. Førhen kunne man søge efter specifikke opgaver/noter og på et vis niveau, hvilket kunne være dejligt at få genindført så man kan få inspiration til, hvad man selv kan gøre for at blive bedre selv! På sam... -
Tutor i samfundsfag A eller god teoretiker i samf.
ForumindlægHej jeg er en pige, der går i 3. g, Jeg ville høre om der er nogle derude, som er rigtig gode i samf. på A-niveau. Jeg skal nemlig op til eksamen her snart og mit store problem er teorierne, så hvis nogen sidder inde med nogle gode noter til samf. A omkring teorierne eller noget andet og vil hjæ... -
Hyphenation word 2010
ForumindlægHej Studieportalen Er der en eller anden, som ved hvordan man sætter automatisk orddeling(Hyphenation) på i word 2010? Hvergang jeg åbner mit dokument i word, får jeg følgende besked; "Word hyphenation feature is not available. Run the Microsoft office setup program, install the feature a... -
Engelsk digtanalyse
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der ved hvad man skal have med i en engelsk digtanalyse. Jeg forbereder mig til engelsk mundtlig eksamen på B niveau, og skal være klar på at trække et digt, men har ikke nogle specielt gode noter fra timen. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode sider, eller ke... -
Eksponentialfunktion og logoritmiske funktioner
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive emneopgave på mat b niveau. Opgaven handler om EksponenTIELLE funktioner. Er kommet til emnet eksponenTIAL funktion. I mine noter har jeg skrevet om eksponentialle funktioner, og derefter logoritmiske. Er det sådan at logoritmiske funktioner kun er eksponenTIAL fun... -
Atomfysik
ForumindlægJeg håber at nogen kan lede mig på sporet.. Fysik er ikke min stærkeste side, så helst ikke for kryptisk.. :) Selve opgaven er vedhæftet.. Det drejer sig om opgave 1.. -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægEt stort antal siger, at de kun tjener 9 pund om ugen, at de arbejder ca. 34 timer om ugen, og en masse af dem spiser ikke med familien og får ikke mad nok A hug number say, they only earn 9 pund at the week, they working ca. 34 hours at the week, and a lot of them eat not with the family and g...
