Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15881 til 15900 af 22746
-
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak! -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
Ligevægt i vektorer
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor jeg har fået oplyst følgende: Når en skihopperen lander på en bakken, vil vedkommende være påvirket af flere kræfter: tyngdekraften Ft, kraften fra underlaget FN, samt kraften Fg som stammer fra gnidning og luftmodstand. Se evt. figur. Størrelsen |Ft| er 700,83... -
lys-intensitet?
Forumindlæghej. nu har jeg søgt på hele the www og jeg kan ikke finde noget definitivt svar på hvad enheden for lysintensitet er når man bruger betejnelsen: I nogen der ved? //og hej (Dali) -
hjæælp! fsa f/k forgår???
Forumindlæg***foregår... hej alle, jeg håber virkelig der er nogle der selv har prøvet det her der gider at svare!!! nogle der har været til f/k fsa(eller der skal) der ved hvordan det lige præcis foregår, altså med at trække, hvor lang tid man får til at forberede sig der inde, hvor lang tid man sk... -
eksam spørgsmål
Forumindlægher er de 2 spørgsmåle ens???????????? Du skal redegøre for definition og tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. Du skal redegøre for definition og geometrisk tolkning af differentiabilitet og differentialkvotient. -
magnetisme
ForumindlægOk, bare lige et hurtigt spørgsmål: jeg har læst på wikipedia at der er mange stoffer der kan blive magnetiske. i min fysikbog står der at der kun er 4 stoffer der kan blive tiltrukket af magnetisme, hvordan kan det hænge sammen?? (en nordpol tiltrækker jo en sydpol, så alle magnetiske stoffer m... -
Fra mol til gram
ForumindlægHej :D Hvordan omregner jeg fra mol til gram. fx skal jeg have 0,25mol NaCl i gram -
Magnetisering med vekselstrøm - Hjælp :/
ForumindlægOpgaven lyder således: Vis, at i kan få en jernskrue til at blive hængende på skruetrækkeren, så længe i holder skruetrækkeren inde i en spole med vekselstrøm. Løftes den op af spolen, falder skruen af. Hvorfor tror i, at skruen bliver hængende, så længe den befinder sig inde i spolen? Jeg har... -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
Orbitaler: hvorfor vil der gå energi til spilde, hvis man ikke helt opfylder en skal før man går til næste skal.
ForumindlægHej, Nogen der ved hvorfor der vil gå energi til spilde, hvis man ikke helt opfylder en skal med elektroner, men vælger at opfylde den næste skal helt. Altså hvorfor der vil gå energi til spilde, hvis man ikke opfylder en skal med elektroner til dens max før man går videre til næste skal? Mit ... -
Spørgsmål ang. HF enkelt fag
ForumindlægHvis man tidligere har bestået samfundsfag C (som er kravet til hel hf-pakke) og har valgt at tage samfundsfag B (for at få nok timer til SU), men vælger at udeblive fra eksamen, hvad er konsekvensen så? Jeg vil selvfølgelig miste de 500 kr som enkelt faget kostede, men siden jeg dumper fordi... -
Idealgasligningen
ForumindlægJeg skal udlede idealgasligningen. Jeg har notater, men problemet er, at de snart er to år gamle og jeg har meget svært ved at forstå dem... Så jeg har søgt længe på nettet efter en udledning, men uden held. Er der nogen der kender et sted, hvor jeg kan finde hele udledningen? Det ville bare være... -
Matematik lektiehjaelp
ForumindlægHej peeps! Jeg vil hoere om der er nogen som ved, hvor man kan faa noget lektiehjaelp i matematik på B-A niveau? -
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
Studireretning = SRO??
ForumindlægHey. Jeg er 3.g'er og har studiretningen: Mat A,fys B, kem B Er der nogen af jer, som ved om jeg kan vælge at skrive SRO i Kemi B (hovedefag), samt biologi c og evt historie som delfag?? -
brøker
Forumindlægheej jeg vil spørger om hvordan man kan regne såden et stykke uden at bruge lommeregner : 425 altså 4 ud af 25 -
Hverdagsord
Forumindlæghej derude.. jeg skal sætte almindelige hverdagsord på følgende størrelser. F=33km/l v=33km/h f=0,05ltr/km v=20km/h = 3,6 * 20m/s = 72m/s kan jeg få hjææææææææææææælp pls! tak på forhånd!!! -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF?
