Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 15901 til 15920 af 45451
-
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
Harry Potter and the Philosopher's Stone
ForumindlægHej! Jeg skal i morgen fremlægge Harry Potter1 på engelsk.. Jeg skulle havde læst den til i morgen, men da jeg har været syg har jeg ikke haft overskud.. Jeg har læst den et par gange på dansk, så skulle da nok kunne fremlægge den alligevel, men vil bare høre om nogle har fremlagt den på engelsk ... -
matematik spørgsmål
Forumindlæget fodboldtmål er 7,32 meter bredt og 2,44 meter højdt. målene er omsætning fra engelske mål hvor målets højde er angiver til engelske fod og målets bredde er angivet til 8 yard. vis ved beregningen at en engelsk for er 0,31. hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal skrive for at svare på den. -
Oversættelse/Shakespeare Eng.
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe! Teksten består af udvalgte sætninger herfra-> http://www.litteratursiden.dk/analyser/shakespeare-william Har lige et par spørgsmål: 1. "Ikke blot at hans værker har været en inspiration for senere forfatterskaber, man kan også genfinde mange af hans tem... -
hjælp til oversættelse
Forumindlæghej . nogen der kan hjælpe med at oversætte denne tekst? "den amerikanske litteraturs sjæl" Saul Bellow, døde sidste år i en alder af 89 år. Saul og forældrene, som var russiske jøder, var emigreret til Canada i 1913, og da han var otte år gammel, flyttede de til Chicago, hvor han, som... -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægHej alle! Har et kort stykke dansk som jeg gerne vil have oversat til tysk. Er der nogle gode tyskere som kan hjælpe med en præcis oversættelse?? Her er teksten: København var engang hovedstad i et land, hvor man talte tre forskellige sprog i mange forskellige varianter, nemlig dansk, nors... -
Råd til den mundtlige eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg afslutter 2. g lige om lidt og skal aflægge eksamen i mundtlig engelsk den 20. juni. Jeg er derfor i gang med at planlægge min læseferie, men udover at få snakket en masse engelsk og opsummeret pensum, så ved jeg ikke rigtigt, hvordan jeg ellers kan forberede mig. Har I nogle... -
oversættelse
Forumindlæghej , nogle som måske kan hjælpe mig med at lave en oversættelse for flg. det engelske ord for nationens berygtede sønner, "hooligan" findes oftes i danske aviser. senest i forbindelse med europamesterskabere i forbold i sverige, hvor engelske fans kom, så de tabte. de drak tæt, tabte ... -
hjælp til stil
ForumindlægSidder og skal skrive en lang aflevering om michael jackson på engelsk, er bare rigtig svært for mig er ordblind, og kan bruge så lang tid på at skrive en stil, hvor der er alligevel er masser fejl i. Har snakket med min engelsk lærer, og har lavet en aftale med hende om at det er okay at jeg får... -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne... -
hvordan ser det ud ????
ForumindlægBang og Olufsen A/S </o:p> Jeg skal skrive opgave om B&O og har tænkt som følgende.. 1.Beskrivelse af virksomheden: herunder </o:p> kort beskrivelse af B&O`s historie.</o:p> grundlæggende vision, mission og værdi... -
fahrenheit 9/11
ForumindlægHej ! Jeg er igang med at skrive en filmanalyse i dansk om fahrenheit 9/11. Så jeg tænkte på om der var nogen der havde en sådan opgave liggende, som jeg kunne bruge til inspiration? :) -
LÆNGDEN PÅ DISKUSSION?
ForumindlægHvor lang skal diskussionen i SRP'en være?? :S Min er 1 1/2 side? er det for lidt ??? -
angående omfanget af siderne i srp
ForumindlægHey allesammen! har et spørgsmål vedrørende omfanget af de taksonomiske nivauer i min SRP om apartheid min opgaveformulering er følgende: Redegør for relevante træk i udviklingen af apartheidsystemet i Sydafrika. Undersøg mål og milder i ANC's kamp mod apartheid, og give i de... -
Skriftsprog?
ForumindlægHej Jeg har har hørt, at hvis man skal skrive "det er" på engelsk, så skal det skrives "It is" i en stil? Er der korrekt, at man ikke må forkorte, når man skriver en stil? -
endelsen s. hjælp
ForumindlægHej. 1. hvordan siger man fx. landets, sønnens osv på eng. 2. hvordan finder man biord i en engelsk sætning. fx.school children travels FREQUENTLY/FREQUENT to other countries tak på forhånd -
DIO opgave! :S
ForumindlægHej Alle sammen! -Kunne godt bruge hjælp til nogle gode emner, skal skrive DIO opgave i engelsk/historie. Håber I har nogle gode emner, som jeg måske ku bruge :) På forhånd tak.. -
Ansøgning som Au Pair
ForumindlægJeg har netop skrevet en 1 sides ansøgning som Au Pair i England, men da jeg er dårlig til engelsk grammatik, er jeg interesseret i at høre, om der evt. er en, der vil rette den for mig? -
uretfærdigt karakter
ForumindlægHej, alle er der nogen der kan kigge i gennem min engelsk aflevering, jeg fik et 4 tal, og jeg synes at jeg burde have fået et 10 eller 12. -
er jeg dumpet?
ForumindlægHej, jeg har været til eksamen i engelsk mundtlig A og fået 00. :( Men i årskarakter har fået et 7-tal. Jeg har hørt at årskarateren også tæller med. Har jeg så dumpet engelsk? jeg kan ikke finde ud af hvordan det kommer til at se ud på mit bevis.
