Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15901 til 15920 af 95433
-
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
jern skaller og elektroner
Forumindlæghej jern har 2 e i inderste skal og så 8 i nr 2 skal og så 14 i nr 3 skal og så 2 i nr 4 skal men jeg tænkte på om der er en grund til at det er 14 i nr 3 skal ? der kan jo være op til 18 i tredje skal normalt.... der er fordi jeg kunne tænke mig at vide hvor mange elektroner der er i denne ion ... -
Vektorregning
ForumindlægJeg håber ikke mit spørgsmål virker dumt, og at det giver mening. Her kommer det ihvertfald. Jeg sidder lige nu og læser på, hvordan man definerer vektorregningen, og jeg kan nogen gange ikke lade være med at tænke på, hvorfor man i matematik altid skal have den geometriske forståelse med, når ma... -
Induktion, spænding?
ForumindlægHejsa, Jeg har læst en masse indlæg omhandlende induktion og spænding.. Men jeg forstår stadig ikke, hvad spænding har med induktion at gøre? Altså.. Ved at føre en magnet op og ned i en spole, bliver der så skabt en spænding, som egentlig er strøm? Jeg er helt lost.. Hvis også i kan forklare mig... -
Kondensator
ForumindlægJeg har brug for noget seriøst viden om kondensator. Jeg ville gerne læse lidt om hvad der ske med di electrica og hvordan en kondensator virker når den bliver kortsluttet. Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt. -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
Undrende spørgsmål
ForumindlægFart: v = længde/tid. Eks 0.25 meter/ 0.25 sek = 1 m/s Men er det man gør, når man deler tallene med hinanden ikke som at dele meter med sekunder? Men det går så op når enheden bliver m/s ? -
Stx eller hhx?
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse, og har valgt at starte på hhx næste år. Jeg har dog altid tænkt, at jeg gerne ville på stx, men jeg skiftede mening i sidste øjeblik. Derfor er jeg virkelig blevet i tvivl om det er det rette valg. Jeg havde aldrig før sat mig ind i, hvad hhx var, og derfor havde jeg al... -
hjælp til 1 engelsk sætning
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne sætning:"Life is not what you are doing. You don't take the good advice, which you realize afterwards you have done" Livet er det du ikke gør…. Du tager ikke det gode råd, som du ser bagefter du burde have gjort! -
Lille opgave om Fotonenergi?
ForumindlægHej, har svært ved denne opgave. Håber nogle kan hjælpe? En glødelampe 60 W udsender 2% af den omsatte energi som lys. Bølgelængden ligger i det synlige del af spektret på 550 nm. - Beregn den tilsvarende fotonenergi? Jeg ved man skal bruge følgende formel for fotonenergi: E = h * f ... -
SSO i biologi (migræne)
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive sso i biologi. Jeg har valgt migræne som mit emne men jeg kan bare ikke finde en vinkel. En sød sjæl der vil give eksempl på taksonomisk niveau. Tak på forhånd. -
Det bedste gym for en person der bor ved Brøsnhøj2700
ForumindlægHej. Jeg er lige blevet egnet, jeg ville gerne spørge om der var et gymnasium med et særdeles højt niveau. - Hva ville i anbefale? (jeg ville lige spørge) - Jeg har tænkt mig, at studere til læge. -
Forsøg, baser
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til afgangsprøve i fysik, (allerede? tænker i nok) - og ja, allerede. Prøven er blevet flyttet til januar, så vi ikke skal have så mange prøver til sommer. Er der nogle, der kan 3 forsøg omhandlende baser? Jeg er nemlig helt lost mht. til det.. De skal helst være nemme... -
tegninger til forsøg...
Forumindlægbåde i kemi og fysik har jeg tit det problem at jeg bliver nødt til at lave nogle frygtelige forsøgsopstillingstegninger i paint. Så var det jeg tænkte, er der ikke et program man kan dowloade med en masse skabeloner el. noget så det ville gå hurtigere at lave disse tegninger. Kom endelige med no... -
Opgave om Aspirin
ForumindlægHej, Jeg har fået tilopgave at lave en opgave om Aspririn i fysik og kemi. Jeg er i gruppe med to andre så vi har delt opgaverne. Jeg har fået til opgave at skrive/finde bivirkninger af indtaelsen af Aspirin. Der står ikke specialt meget inde på nettet, og i de kopi ark, jeg har fåe... -
Studieretning-inspiration
ForumindlægJeg går i 2g og er netop igang med at skrive min studieretningsopgave. Jeg skriver i mat-fysik og håbede på om jeg måtte se en opgave for at få noget inspiration til hvordan opgaven skal bygges op, hvad den skal indeholde etc. Håber jeg får svar hurtigst muligt. Den skal afleveres på mandag kl 12. -
Problemstillinger
ForumindlægVi har AT-uge, og vores overemne er renæssancen. Vi har fangene historie, engelsk og matematik/fysik. Vi har i engleks tænkt os at skrive nogle problemstillinger omkring Shakespeare, men vi ved ikke helt, hvad vi skal skrive om i mat/fys. Nogle forslag? Vi skal formulere to spørgsmål til hvert ... -
Magnetisme
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe. Tak på forhånd. Hvilke forsøg kan man lave under magnetisme i fysik. Jeg går på folkeskolen, så det er folkeskolenivuea. Håber i kan, og skriv også hvad man skal bruge af ting.
