Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 15901 til 15920 af 174810
-
Stx Biologi A 3. juni 2013
ForumindlægHej Er der nogen som har lavet en besvarelse af "Stx Biologi A 3. juni 2013" opgaven Helst opg 1, som omhandler pelsfarve ved ulve. Jeg vil meget gerne have lidt hjælp:) Opgaven er vedhæftet. -
bestem k så projektionen af c på a er 2a
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave der lyder så ledes I et koordinatsystem i planen er tre vektorer a, b og c givet ved a= (2 over 6) b=(4 over 5) og c (10 over ) bestem k så projektionen af c på a er 2a jeg ved at jeg skal bruge projektionsformel men jeg ved ikke hvordan den skal bruges baglens... -
En fabrik fremstiller to slags syltetøj, A og B.
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe? jeg er helt lost :( En fabrik fremstiller to slags syltetøj, A og B. Til fremstillingen af en beholder af A bruges 60 kg frugt og 50 kg sukker. Til fremstillingen af en beholder af B bruges 80 kg frugt og 100 kg sukker. Fabrikken kan pr dag skaffe 1760kg frugt og 2000... -
eksamen skriftligt
ForumindlægHej igen allesammen Da jeg jo skal til den skriftlige eksamen på tirsdag, har jeg siddet og øvet mig på delen uden hjælpemidler, men jeg er alligevel bange for at jeg har glemt noget. Jeg har igennem de sidste dage lært dette: Stamfunktioner (ligning til tangent) f(x) = F(x) og omvendt at differ... -
Kemi på B-niveau, fysik på A-niveau
ForumindlægHvad er kravene og forventninger til fagene set fra jeres personlige synspunkt? Hvordan med afleveringer? Får man det svært, hvis man ikke kan følge med på C-niveau? Det er ikke fag, jeg føler, jeg kan "læse op på" hjemmefra. -
AT om Jihad (religion C og historie A)
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamenen om to dage, og jeg er meget i tvivl om hvor metodisk man egentlig skal være. Min første problemstilling lyder for eksempel "Hvad dækker begrebet jihad over?", hvor jeg så vil nævne, at jeg har gjort brug af den historisk-kritiske metode. Her viser jeg nogl... -
Definition af f(x) = b*a^x
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan det vil være bedst at definere f(x) = b*ax ? -
Eksamenssæt 19. august 2019 MAT A - HHX
ForumindlægNogen som har lavet eller har facit til dette eksamenssæt? -
Engelsk B skr. eksamen
ForumindlægNå, så er der dømt skriftlig eksamen for Engelsk B imorgen. Glæder mig til at få det overstået. Dog sidder jeg her og jeg aner ikke hvad jeg skal forbedrde mig med til delprøven uden hjælpemidler. Følgende er der altid i 1. delprøve: Rettelse af fejl i sætninger Oversættelse af danske sætninge... -
Kort oversættelse eng. A niveau. - Årets sidste! :)
ForumindlægJeg har et mindre stykker jeg har prøvet at oversætte til engelsk, er der nogle som gider at kigge det igennem? Det er årets sidste aflevering og jeg vil gerne gøre det godt. Hvorfor handler den 40-årige mand ikke I H&M? “mænd er det sværeste af alt. De har ikke det gen, som kvinderne har. Mænd... -
MEDIE-MAGT (A LADY WHO NEEDS HELP!!)
ForumindlægHej, jeg går i niende og skal lave et projektemne om Medie-magt... Jeg skal fremstille et produkt...og er lidt tom for ideer... Im a lady who needs help:P ANYONE?? PLEASE!! -
Samfundsfag A - Skriftlig eksamen 2014 - idéer
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig samfundsfag på A niveau. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har nogle idéer til hvad opgavesættene kan handle om? Hvilke episoder har der været i 2013 som måske kan have inflydelse på eksamensættet? Er der nogle der har nogle idéer? :-) -
SRP 12-tals pigerne Psykologi B og Samfundsfag A
ForumindlægHej alle, jeg skal skrive SRP om 12-tals pigerne i fagene Psykologi B og Samfundsfag A. Jeg vil derfør lige høre om i har nogle idéer til hvad jeg evt. kan komme ind på. Jeg har vedhæftet en fil, hvor mine egne overvejelser er. Men synes jeg mangler en del til Samfundsfaget... :) På forhånd tak :) -
MAT A - funktion - mindste værdi - asymptoter
ForumindlægHej folkens har fået stillet denne opgave, men kan ikke lige gennemskue den, en guide hånd værdsættes.. a) mit bud her ville være at man skulle differtiere og sætte lig med nul, men det er maple ikke så glad for :-/ b) Der er en lodret og vandret asymptote, men kan ikke finde ud af at opst... -
Kemi 2010 juni stx A-niveau
ForumindlægTil alle jer rare og dygtige studenter. :-) - jeg håber, at det er gået jer godt, og huen sidder på hovedet. Men men, vi er jo nogle, der skal op næste år, og kunne godt tænke os at se, en vejledende besvarelse til Kemi A stx juni, altså den skriftlige eksamen. Håber at der er nogle, som vil lægg... -
Folkeskolens Udvidede afgangsprøve - maj-juni 1996, matematik
ForumindlægHej alle, nogen der ligger inde med dette.... - ville jeg meget gerne have det, da jeg ville bruge det som fasitsliste til mit eget sæt... Håber nogen kan hjælpe, dette vil jeg sætte pris på...Søren ! -
at finde a i en eksponentiel funktion, når man ikke kender to punkter
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg endda selv har konstrueret og er nu stødt på et problem jeg ikke har set før. Alvilda har fire kaniner i sin kaningård. De har det godt og efter 2 år er de fire blevet til 80. Hvad er den procentvise tilvækst pr mdr? pointen er at jeg skal øve mig i at anvende ... -
engelsk A skriftlig eksamenssæt, hvor kan hentes/downloades?
ForumindlægJeg vil gerne øve mig og blive bedre til den skriftlige eksamen i Engelsk A-niveau. Har prøvet og se på undervisningsministeriets hjemmeside, men der ligger intet Engelsk A-niveau opgavesæt. Nogen der kan hjælpe med nogle links til opgavesæt? -
Bevis Linæer Funktion y=a*x+b
ForumindlægHej. Jeg har fået til at opgave at løse: • Bevis for at en funktion hvis graf giver en ret linje på millimeterpapir, har regneforskriften f(x) = a x + b Jeg er virkelig på bar bund og ville høre om nogle kunne give mig nogle ideer. Mange tak på forhånd. -
"A simpel exchange of Niceties",
Forumindlæghejsa.. jeg sidder og er ved at skrive engelsk essay af "A simpel exchange of Niceties", her skal blandt andet svarres på -fortællerens mening om sig selv og andre,- og hoved temaet. Dette er jeg ikke helt sikker på så ville høre om der evt. var nogen der har læst den, eller selv arbejd...
