Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15921 til 15940 af 23766
-
Hjælp til syretal i fedtstoffer
ForumindlægHejsa... Er lige ved at lave en rapport om syretal i fedtstoffer, og kan desværre ikke helt svare på dette:(. Håber der er nogen, som kan hjælpe lidt:). - Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der benyttes en blanding af petroleumsether og ethanol som opløsningsmiddel i dette forsøg?... -
Sammenhæng mellem N (antal kerner) og A (aktiviteten)
ForumindlægJeg skriver en rapport og henfald. Et af kravene i teoriafsnittet er af skrive om sammenhængen mellem N og A men ved ikke lige hvad den er? Jeg bruger formlerne N = N0 * e^-k*t og A = A0 * e^-k*t hvor de er det samme hvor N og A bare er blevet udskiftet med hinanden. -
skovens fødekæder
ForumindlægHej alle! Jeg er ved atr skrive en biologi rapport :"den tempererede skov". I den skal der indgå én af de fødekæder der findes i skoven.. Hmm. jeg er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe? - for jeg regner med at det er lidt mere udviklet and dét man lærte i 4. klasse i folkeskolen :P -
1.verdenskrig
Forumindlæghey...Jeg er igang med at skrive en bog rapport, hvor handlingen foregår omkring 1. verdenskriv, og jeg har aldrig arbejdet med 1. verdenskrig, så har ingtet viden om det. Er der nogle der vil skrive et par vigtige ting i punktform samt årstal evt. mdrMange tak... -
Korrekturlæsning på eksamensopgave
ForumindlægHej! Jeg har nu skrevet 11-12 sider af min eksamensopgave. Det jeg nu efterspørger er en person med de rette kvalifikationer (velformuleret dansk samt viden om afsætning), som vil læse min foreløbige rapport igennem, samt markere evt. stave-/ tastefejl + give en vurdering af det afsætningsmæssige... -
Blodtyper
ForumindlægSidder og skriver en rapport om blodtyper. Har læst mig frem til at blodet hos rhesus negative mennesker kan agglutinere, hvis de modtager blod som er rhesus positivt, men ikke omvendt. Jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen egentlig er. Det er jo de samme to blodtyper som reagerer med hinanden... -
Fremstilling af calciumcarbonat!
ForumindlægHej :) Jeg har i skolen lavet et forsøg der hedder Fremstilling af calciumcarbonat. Vi skulle ved hjælp af stofferne kaliumcarbonat og calciumchlorid fremstille calciumcarbonat ved en fældningsreaktion. I min rapport skal jeg lave et afslit om salte og oplæselighed. Jeg kan ikke helt finde... -
Nernsts lov
ForumindlægSKal skrive rapport og i øvelsesvejledningen står der at vi anvender værdien 58 mv i stedet for de sædvanlige 59 mv, som gælder ved stuetemperatur...men hvordan er det nu lige man ved at der gælder en anden værdi ved 20 grader, som vi arbejder med...nok ikke så vigtigt, men det ville være rart at... -
Akut Hjælp Biologi
ForumindlægHejsa!Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-koncen... -
Salt?...Ughrr...
ForumindlægHejsa! Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-konce... -
Jeg har hårdt brug for hjælp ??
ForumindlægHey alle EksperterJeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har fået 6,5 i gennemsnit men når jeg afleverer rapporter siger meget i timen og får 9 - 10 taller hele tiden. Kan jeg umuligt få det til at give et 6 tal hvis det er 10 så er det 10 og sådan er det. Hvad skal jeg gøre? MVH´. Mathias N -
vektor a+b og a-b = diogonaler i parallelogram
ForumindlægHej jeg er ved at lave en matematik rapport, og der er et af spørgsmålene jeg ikke kan besvare. Jeg skal forklare hvorfor vektor a + vektor b, og vektor a - vektor b, kan opfattes som diagonalerne i det parallelogram som vektor a og vektor b udspænder. Håber i kan hjælpe. Tak :-) -
Klorofylmutanter i majs
ForumindlægJeg er netop igang med en biologi rapport, og jeg har et par spørgsmål, jeg ville høre om nogen kunne hjælpe med; 1. Hvilken fænotype har majsplanterne, som IKKE er klorofylmutanter? Hvorfor? 2. Hvilken fænotype har klorofylmutanter? Hvorfor? 3. Hvilke/hvilken genotype har klorofylmutanter? ... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægGoddag..Jeg skal snart til fysikeksamen og er i færd med at læse de forskellige emner, som vi kan komme op i.Jeg har et emne, "Elektromagnetisk stråling", hvortil der knytter sig en rapport. Men det tager jo ikke 20-25 minutter at gennemgå dette, så tænkte på at inddrage andet inden for... -
Forkert resultat af forsøg
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om et forsøg til bestemmelse af vanddamps specifikke fortætningsvarme, men mine resultater er meget langt fra hvad fortætningsvarmen er ifølge en databog.. Jeg har været meget omhyggelig med omregning af mål osv. og kan ikke forstå at forsøget har været så u... -
Biologi metoder
ForumindlægHej Jeg skriver i fagene Engelsk og Biologi om Mount Everest. Har en bog/fortælling på engelsk som jeg har analyseret og beskæftiger mig i Biologi med de forskellige fysiske påvirkninger bjergbestigerne lever under. Men jeg er i tvivl om hvad metoderne hedder i biologi? Har ikke lavet nogle metod... -
AT eksamen kan det passe ...
ForumindlægHej alle sammen. Mht. AT eksamen, kan det da virkelig passe, at man ikke skal fremlægge sin synopsis som så, men bare fremlægge: - Problemformulering og problemstillinger - Hovedkonklusion - Metode, empiri og teori - Fagenes muligheder og begrænsninger - Evt. nye ting til rapporten (hvilke nye ti... -
Paracetamol syntese, optimering?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at lave en større rapport, og dertil har jeg valgt at lave en kemisk syntese af Paracetamol. Jeg er klar på det hele på bortset fra den del med optimering. Hvad vil det egentlig sige at lave en optimering? Hvordan gør man vigtigst af alt? Er gået i ... -
Hjælp til intermolekylære kræfter
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en rapport om blandbarhed hvor det kræves at jeg taler om Van der Waals ("Londonbindinger") og hydrogenbindinger. Jeg har ikke været i de sidste par timer hvor vi har gennemgået stoffet, så jeg undrer mig over om der er nogen herinde der kunne eventuelt give mig en... -
Iltforbruget knyttet til havbunden?
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport på mandag i biologi, hvor blandt andet nedenstående skal indgå:”Beskriv iltforbruget knyttet til havbunden.”Jeg har naturligvis læst de kopiark, jeg har fået udleveret af min lærer, men de synes ikke at hjælpe.Nogen hjælp at hente hos jer?
