Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15921 til 15940 af 48240
-
Tysk oversættelse
ForumindlægHej :-) er der nogle som vil hjælpe mig med at oversætte disse sætninger fra dansk til tysk? Der er desværre optaget - kan de ringe tilbage senere? Hvad kan jeg hjælpe dem med? hej, der er hos... undskyld, kan de sige det igen? du må have forsat en god dag. hej, du snakker med... kan de v... -
Kirken betydning og udvikling gennem den Europæiske middelalder
ForumindlægJeg skal op til en prøve allerede i morgen, jeg har trukket emnet dansk og europæisk middelalder. Jeg har fået kilder der klart ligger op til t jeg skal arbejde med kirken og dens betydning. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan jeg skal formulere mig så jeg kan have en rød tråd hele vejen gennem ... -
HJÆLP
ForumindlægNogle der har været oppe i matematik C HF skriftlig?? -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Ren matematik
ForumindlægHar lavet et indlæg før, men prøver igen :) Nogle som har erfaringer med at læse matematik på universitet? Jeg overvejer det kraftigt, men kunne godt tænke mig at høre noget om studiet . Var det hårdt at starte? osv .:) -
Fysik - afgangsprøve
ForumindlægHvordan forgår en fysik afgangsprøve? -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Krystalvand, forklar hvad der er sket?
ForumindlægHej :-) Jeg har taget 10 g CaCl2 i et bægerglas, samlet vejer det 58 g. Så stilte jeg det ned i et større bægerglas som der var en smule vand i, og satte så et låg over. en uge efter vejede jeg det igen, og nu vejede det 60 g. altså havde det taget 2 g på. ( 2 gram krystalvand ) og nu skal ... -
Forsøgsbeskrivelse HJÆLP
ForumindlægJeg skal lave en forsøgsbeskrivelse, om destillation af sprit og vand. Har i nogle "råd" til hvordan man scorer højt på en forsøgsbeskrivelse? Ting man skal gøre/ikke gøre? -
Dumpet
ForumindlægHej! Jeg har ikke dumpet noget, men undrede mig over hvis man havde dumpet en eksamen i gymnasiet som er et af de specifikke adgangskrav på universitet, kan man så stadig komme ind på det studie, selvom eksamen er dumpet, men ikke selve faget som helhed med årskarakteren? Venligst svar fo... -
Gymnasiet
ForumindlægHej...Hvis man ikke får studenterhuen, kan man så tage 3.g om ?Og hvis man nu har 1 eksam tilbage og man ved at uanset om man får 13 så består man ikke, spørgsmålet er så kan det lade sig gøre ikke at komme til eksamen og så tag 3.g om ? -
Algebra 1
ForumindlægMin veninde og jeg skal snart til eksamen her i algebra 1, jeg ville høre om der er nogle der ville kunne hjælpe med et par opgaver til eksamens foreberedelsen, skriv til mailen [email protected], hvis du er interesseret i at hjælpe 2 piger der står lidt på bar bund???? Mvh Nadia -
Hjælp til at bestemme en forskrift
ForumindlægHejsa! Jeg har sidder fast i en opgave hvor jeg skal bestemme en forskrift og har virkelig brug for hjælp! Tabellen nedenfor viser udviklingen i antallet af internetopkoblede elektroniske apparate, som ikke er smartphones, i perioden 2010 til 2014. Årstal 2010 2011 2012 2013 ... -
Hjælp søges (i forbindelse med terminsprøver).
ForumindlægHej alle. Jeg skal meget snart til terminsprøve ( stx: i skriftlig dansk A, engelsk A og samfundsfag A). Og jeg ved, at de karakterer, som jeg får, har stor betydning for mine årskarakterer, så jeg vil næsten gøre alt for at få nogle gode karakterer. Normalt plejer jeg at benytte mig af studiepor... -
Hjælp til opgave - idealgaslov
ForumindlægKan nogle hjælpe med at beregen de følgende opgaver, som jeg har vedhæftet som foto? -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
SRP - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder nu her midt i skriveperioden og ville høre om der ikke er nogle der har nogle fantastiske ting at fortælle mig om acetylsalicylsyre eller bar om smertekemi! Jeg skriver i kemi og biologi! og min hypotese: om hvorvidt det er bedst at benytte eddikesyreanhydrid eller eddi... -
exponential funktioner
ForumindlægTemperaturen i en bastu ökar exponentiellt. Kl 20.00 är det 80ºC i bastun, och kl 20.10 är det 100ºC. Hur dags satte man igång bastun, om det från början var 20ºC i den? jag tänkte: 100ºC=20.10 80ºC=20.00 60ºC=19.50 40ºC=19.40 20ºC=19.30 Men det känns för e... -
Antal fag...
ForumindlægHej folkens Jeg har lige et problem. Jeg skal på gym efter sommerferien (meget sikkert, ja). Og jeg ønsker virkelig gerne at komme på den naturvidenskabelige studieretning med MAT A, fysik og kemi. MEN jeg vil gerne have fem fag på A niveau (i 3.g, så jeg kan gange snittet til den tid), men har f... -
Teknologi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til en beskrivelse af evaluering og afprøving af teknologiprojekter... Skal lave en fremlæggelse om det, men er på fuldstændig bar bund om hvad jeg skal sige...HJÆLP!!!
