Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 15921 til 15940 af 160718
-
Kort oversættelse eng. A niveau. - Årets sidste! :)
ForumindlægJeg har et mindre stykker jeg har prøvet at oversætte til engelsk, er der nogle som gider at kigge det igennem? Det er årets sidste aflevering og jeg vil gerne gøre det godt. Hvorfor handler den 40-årige mand ikke I H&M? “mænd er det sværeste af alt. De har ikke det gen, som kvinderne har. Mænd... -
MEDIE-MAGT (A LADY WHO NEEDS HELP!!)
ForumindlægHej, jeg går i niende og skal lave et projektemne om Medie-magt... Jeg skal fremstille et produkt...og er lidt tom for ideer... Im a lady who needs help:P ANYONE?? PLEASE!! -
SRP 12-tals pigerne Psykologi B og Samfundsfag A
ForumindlægHej alle, jeg skal skrive SRP om 12-tals pigerne i fagene Psykologi B og Samfundsfag A. Jeg vil derfør lige høre om i har nogle idéer til hvad jeg evt. kan komme ind på. Jeg har vedhæftet en fil, hvor mine egne overvejelser er. Men synes jeg mangler en del til Samfundsfaget... :) På forhånd tak :) -
MAT A - funktion - mindste værdi - asymptoter
ForumindlægHej folkens har fået stillet denne opgave, men kan ikke lige gennemskue den, en guide hånd værdsættes.. a) mit bud her ville være at man skulle differtiere og sætte lig med nul, men det er maple ikke så glad for :-/ b) Der er en lodret og vandret asymptote, men kan ikke finde ud af at opst... -
b*a^x Opgave uden hjælpemidler.
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder: Opgave uden hjælpemidler En funktion med forskriften f(x) = b*ax går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a g b. Hvilke formler skal jeg bruge for at beregne både a og b? Det skal helst være formler man kan beregne uden hjælpemidler. Også vil jeg og... -
Eksamen og syge eksamen
ForumindlægJeg skal til udlandet og arbejde i maj og juni og får derfor svært ved, at gå til eksamen i de hf enkeltfag jeg er ved at tage. Er der nogle der ved, hvornår man ca. går op til syge eksamen? Og er der nogle der ved, hvornår der "plejer" (datoer) at være eksamen (ikke syge eksamen) i... -
at finde a i en eksponentiel funktion, når man ikke kender to punkter
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg endda selv har konstrueret og er nu stødt på et problem jeg ikke har set før. Alvilda har fire kaniner i sin kaningård. De har det godt og efter 2 år er de fire blevet til 80. Hvad er den procentvise tilvækst pr mdr? pointen er at jeg skal øve mig i at anvende ... -
engelsk A skriftlig eksamenssæt, hvor kan hentes/downloades?
ForumindlægJeg vil gerne øve mig og blive bedre til den skriftlige eksamen i Engelsk A-niveau. Har prøvet og se på undervisningsministeriets hjemmeside, men der ligger intet Engelsk A-niveau opgavesæt. Nogen der kan hjælpe med nogle links til opgavesæt? -
Bevis Linæer Funktion y=a*x+b
ForumindlægHej. Jeg har fået til at opgave at løse: • Bevis for at en funktion hvis graf giver en ret linje på millimeterpapir, har regneforskriften f(x) = a x + b Jeg er virkelig på bar bund og ville høre om nogle kunne give mig nogle ideer. Mange tak på forhånd. -
"A simpel exchange of Niceties",
Forumindlæghejsa.. jeg sidder og er ved at skrive engelsk essay af "A simpel exchange of Niceties", her skal blandt andet svarres på -fortællerens mening om sig selv og andre,- og hoved temaet. Dette er jeg ikke helt sikker på så ville høre om der evt. var nogen der har læst den, eller selv arbejd... -
Vedr. terminsprøvetræningen - opg. 3: Bisphenol A
ForumindlægHej Har lige et spørgsmål. I de vejledende besvarelser skriver I, at reaktionen mellem besphenol A og dichlormethanal er en kondensation. Men COCl2 er da ikke et organiks molekyle? Hvorfor kan det så være en kondensation? Skal en kondensation ikke foregå mellem to organiske molekyler under fr... -
This value must be a scalare
ForumindlægHej Jeg har denne funktion i mathcad som, jeg ikke kan forstå hvorfor ikke virker. Den bliver ved at sige, x this value must be a scalre. Jeg kan ikke ændre noget der for det til at virke... Nogle der kan hjælpe?? filen er vedhæftet. På forhånd tak -
side a & b i en retvinklet trekant
ForumindlægDer står det her i lærebogen: Bemærk at hvis trekanten er retvinklet, så er hb = a og ha = b og dermed kan arealet af trekanten udregnes, når man kender trekantens sidelængder: Er det bare en kryptisk måde at side at sidernea og b altid har samme længde i en retvinklet trekant ? Eller hvad ???... -
Hjælp: Mat B til A bogen ((billeder) vektorfunktioner)
ForumindlægHejsa jeg skal til mundtlig mat A eksamen på tirsdag, et af spg er om vektorfunktioner som ikke var i vores skriftlige pensum. Forstår det slet ik, så håber der er en der har bogen Mat B til A der vil tage nogle billeder af følgende sider og sende dem ... -
Beregn konstanterne a, b og c i andengradspolynomie
ForumindlægHej, jeg har fået stillet følgende opgave: Parablen med ligningen y=ax^2+bx+c tangerer linien y=x i (0,0). Desuden er y=2x-3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a,b og c. Indtil videre har jeg fundet b ved at indsætte differentialkvotienten 1 for punktet (0,0): f'(x)=2ax+b f&... -
Bestem tallene a og b ved hjælp af tabellens data
ForumindlægOpgave 5 Alder (år) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Længde (cm) 310 348 386 424 462 500 536 572 610 Tabellen viser sammenhørende... -
Noter til IØ A - Henrik Kureer, Systime
ForumindlægNogle der ligger inde med komplette noter til IØ A? Noterne skulle meget gerne passe til Systime og Henrik Kureer :-) Håber nogle kan hjælpe. -
SRP - Kemi A og biologi B (genteknologi)
ForumindlægHej derude Jeg har brug for hjælp da jeg har svært ved at finde underemner til genteknologi med fagene Kemi A og Biologi B. Håber i kan hjælpe :) -
Der er givet punkterne a(3,1) og b (7,4)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til både a og b tak på forhånd -
mundtlig matematk
Forumindlæghej jeg vil gerne vide noget omkring mundtlig matematik. hvad skal man endlig i det, men skal vel ikke stå og regne ting ud for læreren eller sådan. eller skal man fyre alt mulige beviser af og sådan. jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal.
