Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15921 til 15940 af 34041
-
udlede formler
ForumindlægSkal man til eksamen i fysik udlede formler eller bestemmer man det selv? -
Venlig sjæl, der vil læse en kort oversættelse igennem?
ForumindlægHej alle sammen! Oversættelser er det, jeg er værst til. Så hvis en velig sjæl vil hjælpe mig med, at læse min oversættelse igennem for fejl, vil jeg være yderst taknemmelig. Sent i halvtredserne kom udtrykket ”livet på anden hånd” ind i det danske sprog. Udtrykket og begrebet havde været kendt... -
Opgaver
ForumindlægHej........:) Jeg har matematikaflevering for til imorgen. Og der er nogle opgaver som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Og har brug for jeres hjælp. 1. Reducer udtrykket: (x + a)2 - (x - a)2 2. Esoler m i ligningen: E = 1/2 mv2 + mgh 3. Løs ligningssystemet: A - B = 1 4 (A + 2B) = 0 4. Søren bor ... -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
SRP i MAT/FRANSK om Fermat
ForumindlægHer derude, Jeg har tænkt over at skrive om noget som er relateret til Fermats Store sætning i SRP. Jeg vil gerne skrive i Fransk/ mat. Men jeg ved ikke helt om jeg kan skrive med disse to fag om fx Andrew Wiles og hans bevis?Me jeg kan vel ikke have om Andrews baggrund, som den franske del ? e... -
funktioners monotoniforhold?
ForumindlægHeej alle. sidder med en mat-opgave hvor jeg skal lave en graf og bestemme funktionens monotoniforhold, og bestemme det globale maksimum og minimum? nogen der ved hvad monotoniforhold, globalt maksimum og minimum er? :/ -
Opgaver
ForumindlægKan I hjælpe mig med en opgave som jeg har vedhæftet -
Forklar hvornår en funktion har en omvendt funktion.
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe? har søgt mange steder, men deres forklaring giver ikke mening Forklar hvornår en funktion har en omvendt funktion. -
differentialregning?
ForumindlægHey:) -> Hvad er differentialregning? (nogen som har en kort beskrivelse;)) -> Praktiske eksempler på, hvad diff.regning kan bruges til? Er der ik nogen som kender nogle gode sider hvor man kan få konkret hjælp til det man har brug for.. har søgt og søgt.. synes bare det er nogle ubrugel... -
hyperboloider
ForumindlægHar nogle af jer noter til hyperboloider? Altså formel og hvordan man anvender det praksis. -
1g færdig, nu 2g.
ForumindlægJeg er blevet færdig med 1g, nu skal jeg igang med 2g. Men hvad lære vi om i 2g? Jeg har det på A. Ville li læse lidt foran, og hvis jeg havde 'emnerne' ville det være perfekt. Hvad er pensum i 2g mat? x) -
hva er a,b,c niveau på Hf?
Forumindlæghva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK.. -
mat
Forumindlægmat -
Funktionsforskrift
ForumindlægFind en funktionsforskrift for farten af byrden som funktion af tiden t. Er det en vektorfunktion jeg skal opstille, eller en funktion? I så fald hvorn skal det gøres? Givet Hastighedsvektor. r'(t)=(0,8*5sin(0,5*t) (5cos(0,5*t) ) Den er differentieret. -
Smeltevarme , Hastig hjælp !
ForumindlægHej alle Pleassse kan nogen hjælpe mig med nogle af opgaver som de nu selv kan finde ud af at lave. Jeg kan ikke finde ud af at lave opgave 7-10 . kan nogen give nogle råd eller ideer til hvordan man laver dem .. har brug for hastig hjælpp pleasse mvh ludvig håber nogen kan hjælpe , trænger v... -
To streger under resultat
ForumindlægHej Jeg har et resultat som jeg gerne vil sætte to streger under, men i stedet for at skrive stregerne under det hele, bliver tælleren overstreget. Jeg har skrevet følgende: \\uuline{$\frac{R_{4}}{R_{3}}$ $<$ 4} Det er lige som om brøken er for høj. Er der nogen måde hvorpå man kan nedrykke ... -
Invertibel???
Forumindlægopgaven lyder saadan: Vi har faaet opgivet en matrice A. Og jeg skal saa vise at A er inveribel?... Er der nogen der har et forslag paa hvordan man kan goere det? -
har virkelig brug for hjælp. en lille opgave :)
Forumindlægi den retviklede trekantABC er D fodpunket på AB af højden fra den rette vinkel C. Desuden oplyses, at AC=15, AD=9 og BC=20. Tegn trekanten og beregn længden af højden CD samt trekantens areal. hvordan regner jeg det ud? på forhånd tak ;) -
STX
ForumindlægHej Jeg er snart færdig med 10 klasse og jeg skal snart valg en videregående uddannelse og jeg er sikker på at jeg gerne ville være bygningsingeniør og jeg ville gerne gå på STX. Nogle der kan fortælle mig hvilken linje jeg skal tage ? :) -
Mac VS Window
ForumindlægHej venner. Jeg vil gerne købe en ny bæbar computer, og ved ikke om det skal være en mac eller en window? Jeg har indtil videre kun brugt windows, og kunne godt tænke mig at bruge mac, men ved ikke om jeg kommer til at få nogen problemer med dette på uddannelsen! Jeg går nemlig på sygeplejerskeud...
