Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 15941 til 15960 af 44202
-
RUC. Humanistisk bacheloruddannelse eller International humanistisk bacheloruddannelse?
ForumindlægJeg har overvejet at søge ind på RUC. Det skal så enten være på humanistisk bacheloruddannelse, eller på international humanistisk bacheloruddannelse. Jeg ville så høre om der var nogen der har gået/går/har erfaring med de to? Er der en af de to der er at foretrække? Jeg ved selvfølgelig godt at ... -
Frustrationer!!!!! STX, HHX, HTX, EUX, EUD.....AAAAARGH
ForumindlægHej! Måske en voldsom overskrift, men åh, hvor kan valget af ungdomsuddannelse dog være frustrerende! Kort sagt: jeg ANER ikke hvad jeg vil efter 9. klasse. Eller jo, der er da nogle ting jeg kan udelukke (bl.a. EUX, EUD og HHX samt 10. klasse) Til gengæld ved jeg, at jeg, efter min ungdomsudd... -
Generelt?
ForumindlægHej . Jeg er en pige der er meget efter 10-12 taller- Og jeg gør mit bedste- Mit eneste problem er bare, at jeg ikke siger så megt i timerne på grund af min lærer. Denne lærer og jeg har sådan et spændt forhold . Jweg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men hvis jeg f.eks. rækker fingeren op ... -
Bliver jeg mon optaget????
ForumindlægHej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?... -
Betingelse
ForumindlægEr en randbetingelse og en begyndelsestingelse (begyndelsværdi problemer) det samme? -
et ?...
ForumindlægHej!!Jeg skal til dansk skriftlig årsprøve på mandag, og har fået at vide af min lærer at vi kommer op i et HF sæt...(jeg vil dog også gerne vide omkring studenter eksamenssæt) hvordan ser sådan noget ud..?Er der nogen derude, som måske kunne hjælpe mig med lægge et sådan lignende HF sæt ud på ne... -
Hurtig - kovalent binding
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP og har brug for lidt hurtig hjælp! Jeg er ved at skrive om proteiner - at det er opbygget af aminosyrer osv. Aminosyrerne er bundet sammen via en kovalent binding.... Og selvom det lyder dumt er jeg faktisk ikke helt med på hvordan jeg skal definere en kovalent bindi... -
Stamfunktion
ForumindlægHej alle Gør rede for at funktionen F(x) = (x2 - x) • ln x + x er stamfunktionen til funktionen f(x) = 2x * ln x - ln x + x Jeg har helt glemt hvordan man gør, har kigget i min bog, men bliver en smule forvirret af det. Så jeg håber da at en eller flere vil hjælpe:) På forhånd tak! -
Reducer følgende udtryk (hjælp hurtigst mulig)
ForumindlægHej har problemer med de 2 opgaver her. Reducer følgende udtryk a) 4a - ab -b(a-7) + 2(ab-2b) b) (2a - 5b)(a+b) - (a-b)(2a+5b) Jeg har fået a til=4a-4ab+3b Men jeg er ikke rigtig sikker på at jeg gør det rigtig. Det jeg er mest i tvivl om er om ab er en "slags" for sig selv ... -
Hjernenervekerner
ForumindlægHej! Hvordan kan det være at nogle af hjernenervekernerne er tilknyttet flere ganglier? Fx. er nucleus spinalis nervus trigeminus tilknyttet ggl. superior, inferior og trigeminale? Er det fordi den kan underinddeles i mere specifikke funktioner? -
KEMI_HJÆLP!!!! ER LOST!
ForumindlægHar prøvet at læse og forstå det i min bog, men jeg kan virkelig ikke forstå det rigtigt. Håber der er nogle, der kan give en "enkel" forklaring på nedenstående, så jeg kan forstå det:- Hvad er entropi?- Hvad er radikaldannelse/radikalreaktioner?- Hvad er bindingsentalpi?- Hvad er molar... -
Mutationer
ForumindlægHej Er der en der kan give en forklaring på hvorledes mutationer kan føre til forkert opbyggede proteiner, men at det ikke altid sker? :) Mange tak -
statistik højreskæv og venstreskæv
Forumindlægjeg kender godt begreberne, men hvad viser de helt præcist?.. siger de noget om en skævhed eller hvad er det man kan konkludere, hvis middelværdien er venstreskæv eller højreskæv? -
Oxidationstal
Forumindlæger der nogle der ved hvordan man gør hvis man skal finde oxidationstal for NO3- ...? Er det rigtig forstået at den samlede ladning skal være -3 eller hvad?På forhånd TAK -
integralregning
Forumindlæghej jeg har om partiel/delvis integration... Jeg har tænkt over hvilken integraler der med fordel kan løses med partiel/ delvis integration, og hvilken valg af f(x) og g(x) som er bedst?? Tak // Stasia -
Opstilling af fysik kemi rapport med forsøg
ForumindlægHej. Jeg vil bare gerne spørge om der er nogen der ved hvordan opstilling af en fysik og kemi raport med forsøg ser ud. Og er der noget man særligt skal lægge vægt på, for at få en god karakter. -
Hjælp til hvad allegori betyder
ForumindlægHej Er der en som kan forklare mig hvad allegori betyder? -
længde af vektor funktion.
ForumindlægHej.\n\nHvordan finder jeg længden af en afgrænset vektor funktion? -
gammastråling
Forumindlægkan nogle forklare hvad gammastråling er. -
Energi
ForumindlægAfhænger kuglens fart lige over gulvet af den valgte nulhøjde for den potentielle energi
