Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16001 til 16020 af 176853
-
Historie eksamen - problemstillinger
ForumindlægHej Alle Er der en der kan hjælpe med at kigge på mine problemstillinger? Jeg har trukket Vestens Verdens herredømme (koloniseringen, industrialiseringen og Imperialisme). Jeg har fået udleveret 13 kilder hvoraf nogle er tabeller og statistiker mens andre er taler og en enkelt trakt med kongen af... -
Eksamen i old - gennemgået tekststykke?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal i gang med at læse op på old, men er kommer i tvivl om en ting: Man trækker 1-1½ side af en "kendt tekst" - hvis vi siger, at det er Odysséen, vil det så sige, at jeg kun kan komme op i det tekststykker, vi har gennemgået i timerne, eller vil det bare sig... -
HJÆÆLP! Eksamen imorgen. Om atomer og lys
Forumindlægjeg skal mundtlig præsentere af emnet Bohrs atommodel skal også tale om FOTONER, ENERGINIVEAUDIAGRAM, EMISSION og ABSORBTION endvidere ønskes en omtale af RØDFORSYNING AD LYS FRA STJERNER håber I kan hjælpe mig. DET HASTER!! :) m.v. hilsen Rita -
SOS EKSAMEN I MORGEN!!!! EU!!!!
ForumindlægNogle der har en ide til en problemformulering til EU jeg tænker noget med demokratisk underskud i forhold til EU?? -
Dansk mundtlig eksamen - HJÆLP!
ForumindlægHej Alle! Jeg har trukket fordybelsesområdet Kim Fupz, og har valgt han novelle “fællesgrav”. Jeg tænkte på hvad i kommer til at tænke på når i hører ordet fællesgrav, og hvad i tænker? Titlen MÅ jo have en betydning, så skriv ALLTT hvad i har! Tusind tak på forhånd! -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har nogle eksamensspørgsmål, som jeg er ved at tage noter til. Nu er jeg bare i tvivl, om jeg har gjort det rigtig. Fx. har jeg et eksamenspørgsmål, som lyder : redegør for andengradspolynomier, deres grafer samt toppunkt. Jeg har her redegjort for andengradspolynomiet, samt grafer og så har ... -
hjælp til idræt folkeskole-eksamen
ForumindlægHej, Min gruppe og jeg har trukket fordybelsesområderne "Kropsbasis" og "Boldspil og boldbasis", og vi sidder godt fast. Vi har søgt frem og tilbage på internettet, men har ingen ide om, hvad vi skal lave til vores praktiske del. Vores tema er samarbejder, og det må helst ger... -
fysik b eksamen
ForumindlægTil den mundtlige fysikeksamen på STX skal man både omskrive formler eller bare forklar hvad de handler om? -
dansk - eksamen - identitet
ForumindlægHej :) Om en uge skal jeg aflevere 9.klasses, dansk synopsis og jeg har trukket emnet "Identitet udtrykt i tekster" Jeg har valgt at arbejde med eventyre "Den grimme ælling" , men har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere "Den grim... -
Hvilken genre skal man vælge til eksamen?
ForumindlægHej portalen Jeg sidder her og undre mig om der er nogle genre i dansk der er nemmere og skrive, og få en bedre karakter i. Ved godt man skal skrive i det man er god til, men har i oplevet genre der er nemmere at skrive end andre? :) -
Reducér udtrykket a^2+b^2-a(a+b)
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at reducére dette :-)? -
Historie eksamen problemstilling
ForumindlægHeeeej :-) Til historie eksamen får man jo udleveret nogle forskellige tekster, som man skal stille nogle spørgsmål til og besvarer, altså problemstillinger. Mit spørgsmål vedører så selve eksiminationen: Skal man til eksamen efter at have præsenteret sine tekster også præsentere sin pro... -
Dansk mundlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen om 9 dage, og det er et stykke tid siden, at jeg sidst var til dansk eksamen. Sidst var i 10.klasse, og niveauet er jo lidt højere i 3g (forhåbentligt). Så ville hører: Efter man har trukket teksten og sidder inde i forberedelsesrummet, om det er en god ide og lave e... -
Historie Eksamen; Kilder til korstogene. hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lige trukket "korstogene" eller rettere sagt "Kulturmødet i middelalderen". Jeg har fået udleveret 12 forskellige tekster. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an? Derudover skal man finde noget ekstra materiale til eksamen. Nogle der kan give mig nogl... -
Areal udtryk ved a (integralregning)
ForumindlægHej, Jeg er i gang med den vedhæftede opgave, hvor jeg sidder fast i opgave b. Jeg tænker, det er noget med dt bestemte integral, men jeg kan ikke helt se, hvordan man kan udtrykket arealet ved a? -
Taylorrækken for ln(a-x) i 0.
ForumindlægLad og betragt a) Vis, at rækken er Taylorrækken for ln(a-x) i 0. b) Vis, at rækken konvergerer punktvist i [-a, a[ og uniformt i [-a, b] med -a < b < a. Nogen der kan hjælpe mig igennem a) og b) er virkeligt forvirret om hvordan jeg beregn Taylorrækken og hvordan jeg viser k... -
Noter til tysk romantik (24timers eksamen)
ForumindlægHey all.. Sidder her med "Die kluge Else" af brd. grimm og tre digte af Joseph von Eichendorff. Hvis du har nogle gode noter til disse ting eller tysk romantik generelt kunne jeg meget godt tænke mig dem.. Vielen dank /vtting -
Dansk mundtlig eksamen 9. klasse
ForumindlægHej jeg har trukket reklamefilm og valgt reklamen "bussen" af midttrafik. Jeg har svært ved at analysere nogle punkter, derfor ville jeg spørger om en af jer har analyseret reklamen før, og måske kunne sende den til mig? Det ville hjælpe meget hvis i kunne. -
Må man downloade opgaver til eksamen?
ForumindlægHej folkens Jeg står lidt i et dilema da jeg har fået to ting at vide omkring om man må downloade opgaver fra studienet til dansk eksamen. Min dansk lærer siger man gerne må, man må bare ikke uploade. Skolelederen siger at man ikke må. Derfor ville jeg gerne have et officielt svar og håber på no... -
10. klasses eksamen - Myter
ForumindlægHejsa kære kloge hoveder :) Jeg står, og skal til mundtlig dansk eksamen her om lidt, og jeg skal tale om Icarus myten fra et filosofisk perspektiv. Meget spændene! Og det er jo en græsk myte.. Så derfor vil jeg meget gerne kunne forklare hvad der kendertegner en græsk myte, og hvordan den skill...
