Idræt

hjælp til idræt folkeskole-eksamen

27. april 2023 af MortenOlsenbande - Niveau: 9. klasse

Hej,

Min gruppe og jeg har trukket fordybelsesområderne "Kropsbasis" og "Boldspil og boldbasis", og vi sidder godt fast. Vi har søgt frem og tilbage på internettet, men har ingen ide om, hvad vi skal lave til vores praktiske del. Vores tema er samarbejder, og det må helst gerne skinne igennem. Håber der er nogen, der kan hjælpe, vi ved slet ikke, hvordan vi skal komme videre...


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. april 2023 af Annefragrønnebakken

Hej

Skal I kombinerer  "Kropsbasis" med "Boldspil og boldbasis" eller hvordan fungerer det? 


Svar #2
27. april 2023 af MortenOlsenbande

Hej, altså både og. Det må gerne kombineres, men det må også vises hver for sig. Der skal bare sørges for, at vi viser noget i vores praktiske del af begge puljer og at vores tema, samarbejde, fremstår tydeligt. Vi er 5 i en gruppe, så vi skal lave et praktisk program på 35-40 minutter.


Svar #3
27. april 2023 af MortenOlsenbande

Og så har vi en teoretisk del, hvor gruppen snakker med censor og lærer om vores tema og emne på ca. 20 minutter.


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. april 2023 af Annefragrønnebakken

Jeg tænkte på noget høvdingebold eller dodgeball, som begge er boldspil og indeholder en del samarbejde. Men jeg tror, at I vil "skinne" jer mest igennem med dodgeball, for høvdingebold er lidt typisk, men det kommer selvfølgelig an på, hvilke emner I har haft og prøvede før. 

Ellers så er ultimate perfekt til temaet, for der er mega meget samarbejde, men jeg ved ikke om det tæller som boldspil :/ Men I kan opfinde noget af samme art, hvis I må, med en bold. 


Svar #5
27. april 2023 af MortenOlsenbande

Ja altså der er det her med, at vi selv skal designe vores boldspil ud fra spillehjulet


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. april 2023 af Annefragrønnebakken

Ah okay, så passer det jo. I kan sætte jer ind i ultimate og optimerer/ændre reglerne efter jeres smag. Jeg håber, at jeg kunne hjælpe. 


Svar #7
27. april 2023 af MortenOlsenbande

okay, tusind tak for hjælpen det gjorde det lidt nemmere


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. april 2023 af Annefragrønnebakken

Selv tak.


Skriv et svar til: hjælp til idræt folkeskole-eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.