Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16061 til 16080 af 23609
-
Urbaniseringsgrad og lokation
ForumindlægHej derude, Jeg sidder med en geografi rapport om Tokyo til i morgen. Jeg skal blandt andet svare på hvad Japans urbaniseringsgrad er og hvorfor er din by (Tokyo) placeret lige her? Jeg ved godt hvad urbaniseringsgrad er, men har bare ikke kunne finde det nogle steder. Og så ved jeg ikke hvo... -
jernsulfat
Forumindlæghej :) skal til at lave kemi rapport, men forstår det ikke helt. hvorfor er det at man bruger ethanol til at få jern(ll)sulfaten til at udfælde? og hvad har hydrogenbindninger med hele denne sag at gøre? min lære har skrevet at OH binder sig til O i vandet? hvad hvilken forskel gør dett -
Mikroskopi af blade
ForumindlægHej, Jeg skal lave en rapport, hvor jeg bla skal svare på enkelte spm. Håber at I kan hjælpe mig:-) 1.HF, C-niveau Spm: 1. Hvad skal der til for at en ting, f.eks. et stykke af et blad, er egnet til mikroskopi? 2. Hvorfor skal der være luft indeni et blad? 3. Hvilken funktion har det, at der fo... -
Hjælp til Samf. !! HASTER !!!
ForumindlægJeg har en rapport for til meget snart ! . Mit spørgsmål lydder: Diskutér hvordan man kan tilrettelægge en økonomisk politik, der kan forhindre en "hollandsk nedtur". ??????? Hvad kan man komme ind på? Hvis der er nogen som kender noget til hollandsk nedtur og har massere af ideer, så ... -
REVTeX 4.1 installation
ForumindlægHej, Jeg bruger ofte revtex4 som documentclass, til mine journaler og rapporter. I dag så jeg, at der er en nyere version, nemlig 4.1. Men hvordan får jeg installeret revtex 4.1. Jeg bruger linux (mint) og har TeXlive full installationen, hvis det kan være behjælpeligt. /Daniel -
Osmose og NaCl
ForumindlægHej :D Jeg er igang med en rapport om osmose, og jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor saltet ikke trænger igennem membranen. NaCl bliver jo opløst til ioner i vand, og der findes bestemte kanaler til ioner f.eks Natriumkanaler. Så hvorfor trænger salten ikke bare ud af dyrecellen i ste... -
Balmerserien
ForumindlægHvad betyder balmerserien? Og hvordan adskiller den sig fra de andre serier der tilknytter sig hydrogenatomet? Jeg søger ikke et direkte svar, som jeg bare kan bruge i min rapport. Jeg søger en forklaring på det, som jeg efterfølgende kan skrive med mine egne ord. Jeg har meget svært ved at f... -
Diffusion og cellestørrelse
ForumindlægJeg skal lave en rapport om diffusion og cellestørrelse, men der er et spørgsmål, jeg ikke kan svare på.. Det lyder sådan: Hvilke problemer vil en stor celle have i forhold til en lille celle med hensyn til at skaffe sig ilt og næringsstoffer samt komme af med CO2 og andre affaldsstoffer ved simp... -
Teori - Aktivitet
ForumindlægHejsa allesammen, sidder her og tænker på hvordan jeg skal skrive og foklare formlen aktivitet A = A0(1/2)t/t1/2. og A=A0*e-kt i min teori, til min rapport. Håber virklig nogle kan hjælpe, er virkelig gået i stå, har bare ingen anelse hvordan jeg skal begynde og forklare det? -
Mendels 2. lov majs
ForumindlægHej alle. Jeg har en biologi rapport til snart. Og der er nogle spørgsmål jeg er usikker på. Jeg håber I vil hjælpe. 1: Diskuter betydning af mutationer for planternes udvikling. 2: Diskuter betydningen af Mendels opdagelse af geners uafhængige nedarvning (2. lov). 3: Diskuter om der er afvigels... -
energitab
Forumindlæghej. jeg er ved at skrive en rapport som handler om: Vi opvarmer forskellige mængder vand i en elkedel. Vandets varmefylde kaldes c og massen m, og elkedlens varmekapacitet for Ck. Varmekapacitet af elkedlen med vand i lige med: C=m·c_v+C_k men her er der ikke taget højde for varmetabet. er der ... -
Vurdering af procentvis afvigelse
ForumindlægJeg kommer altid i tvivl om, hvad jeg skal skrive i en rapport, efter at have beregnet en procentvis afvigelse. Jeg ved, at en afvigelse på 1-5% er acceptabelt, og 6-15% stadig acceptabelt, men så er der mange faktorer som måleusikkerheder og fejlkilder, der spiller ind. Men hvad nu hvis man få... -
Hjælp til ÅOP ved Gældsannuitetsformlen
ForumindlægHalløj. Jeg sidder med den sidste opgave i en matematik rapport. Jeg har simpelthen prøvet 20 gange, men jeg får samme resultat hele tiden. Nogen kloge hoveder der kan se fejlen? :-) Jeg har gjort som billedet viser og derefter sagt: 40000 = y*30,3163 Y= 40000/30,3163 = 1319,42 Problemet lig... -
vands smeltevarme og kalorimeterligningen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lavet et forsøg, hvor vi skulle putte en isterning ned i noget vand for at bestemme dens smeltevarme. Nu skal jeg lave en rapport omkring det og udfra kalorimeterligningen forklarer, hvordan det kunne lade sig gøre. Der er et dokument vedhæftet, hvor min lærer har skrevet... -
Regnskoven
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport om regnskoven, hvori spørgsmålet/opgaven ''beskriv symbiose og kom med eksempler fra regnskoven'' indgår.. Jeg har lidt problemer med at formulere det korrekt.. Kan nogen eventuet hjælpe? Jeg ved godt at symbiose er når to arter lever sammen osv.. Men... -
spektra analyse af hydrogen med spektrometer
Forumindlæghej er der nogle som kan hjælpe mig med denne her rapport der står i nr 1. beregn den teoretiske bølgelængede lambadat for hver spektralovergange for n=3,4,5,6 og 7. i det synelige område af hydrogen spektret ses kun i balmerserien i dette tifælde skalm sættes lig med 2 i rydbergformlen. så... -
SRP hjælp udbydes...
ForumindlægHej Jeg vil godt hjælpe med SRP - MAT/FYS eller lign. Jeg læser selv på AAU (Civil ingeniør), og har nogle (efter min mening) gode projekt forslag, især indenfor numeriske metoder. Det jeg tilbyder er: Mulighed for sparing. Hjælp til litteratur. Hjælp til gennemlæsning af den endelige rappor... -
togenspaltning i byg
ForumindlægHej alle, Sidder og skriver biologi rapport og jeg ved godt jeg kommer med et lidt dumt spørgsmål, men det er vel, hvad dette forum er til :) Vi skal vise, at togenspaltning i byg er et eksempel på togenspaltning. Det eneste jeg ved om togenspaltning er at når man fokuserer på to forskellige gen... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg er i øjeblikket igang med en rapport angående lysets bølgelængde. Vi lavede nogle forsøg inden ferien, og nu har jeg desværre glemt en del! :( Derfor ville jeg høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad en kviksølvslampe er og hvad dens egenskaber er? Er det ligesom en laser (der udsender... -
Normalfordeling
ForumindlægHej derude :) Jeg er igang med at skrive en rapport omkring normalfordeling og jeg har problemer med at finde viden omkring dette. Derfor ville jeg hører om der var nogle af jer herinde som lå inde med nogle rigtig gode notar omkring normalfordeling og den teorien omkring den.
