Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16121 til 16140 af 33650
-
Ignorance is bliss?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på denne talemåde, men kan ikke 100% opspore kilden.. er der nogle der ved hvem der har udtalt dette og hvad det i det store og hele dækker over?Er det Kierkegaard? -
Cry freedom referat
ForumindlægHej. Er der nogen der kan give mig et referat af filmen cry freedom? Så ville jeg virkelig virkelig være glad! :S På forhånd tak. - Suppen. -
fejlsætning
ForumindlægThe fries were soft, and the salad was neither that good. Hvor i denne sætning er der en fejl, og hvad er reglen for denne fejl? Jeg ville tro at det var omkring "neither".. Tak. -
FOlkeviser
ForumindlægNogen der har nogle ting omkring folkevisen: Harpens kraft!?Noget der måske kan gi pluspoint i en analyse af det? eller sådan noget? -
Jazz-musik.
ForumindlægHey.Ville lige "høre" om der er nogle som har skrevet en opgave eller lignende om jazz-musik. (Hvad er typisk for jazz, første jazz musiker osv..). -
2 opgaver med differentiallgninger
Forumindlægløsning og teori ønskes. evt. udledning, mathcad-dokumenter, grafer ell. lign. kan sendes til:esben[SLET]@musicchart.dk1)givet:dy/dx=y(cos(x)+sin(x))søgesa) løsning f(x) der går gennem P((pi/2);1)2)givet:(d^2*m)/(dx^2)=-3x, xE[0;4]søges:a) fuldstændig løsningb) løsning m(x) der opfylder m(0)=0, m... -
hjælp til nogle små korte sætninger (HV)
Forumindlæghej jeg har et par sætninger der driller lidt speciel det med hjælpeverber håber i kan hjælpe migpå forhånd tak(og tak til alle dem der gider at hjælpe os der har lidt svært ved det)sætningerne der skal oversættes er:1)jeg er ked af at høre, at far har brækket bent og det er frygligt, at peter er... -
Old.: Odysseen.
ForumindlægHej..Er der nogen som har notater til Odysseen's 22. sang, jeg vil blive meget glad for hjælp.På forhånd tak.Med venlig hilsen Mandie -
Engelsk Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i engelsk eksamen.. Jeg har få notater til næsten alle tekster, men tænkte på at det ville være enormt dejligt, hvis der var nogen herinde fra der, havde nogle notater til nedenstående tekster, og som godt kunne tænke sig at dele dem med mig...Teksterne:In Two Minds (bog)Johnny B... -
Dansk årsprøve u. notater
ForumindlægJeg skal til årsprøve i dansk og det foregår uden notater eller lignende.. Vi skal simpelthen bare møde op uden noget som helst! Er der andre der har prøvet dette eller har vores dansk lærer fået et flip? -
nogle notater til tysk årsprøve??
Forumindlæghej.jeg skal snart op i mudtlig årsprøve i tysk og ville vide om der var nogen herinde der havde nogle notater til de følgende tekster:1.Geld (af Doris dörrie) kapitel 3.2.Ich hatte die Welt umarmen können.3.Vom fisher und seiner Frau.4.Rotkäppchen(den traditionelle eventyr).5.Scneewittchen(den t... -
differenskvotienten
ForumindlægHvordan finder man differenskvotienten af f(x ) = 3x^2 + 5x - 23? Tak -
Aktiv til passiv
ForumindlægOmskriv følgende sætninger fra aktiv til passiv og forklar kort, hvad der sker grammatisk, når den aktive sætning omdannes til passiv. Skriv dit svar på dansk. I. Peter's son painted the house. Er ikke helt med her... Nogle som kan hjælpe? -
Spørgsmål ang. Skråplan (Mekanik)
ForumindlægI et skråplan hvor en klods med massen M "trækkes" op vha. et lod monteret til en klods med massen m, der via trisse er forbundet til M.Her har jeg fundet frem til at den resulterende kraft skal give:Fres = (M+m)* a = m*a - (M*g*sin(a)+ M*g*u*cos(a))Er formlen rigtig? Mit mål er at find... -
nogle der har tid til noget oversættelse?
Forumindlægoversættelse: benjamin havde nu tilbragt ca. 35 år i Kenya. han var snart 60 år og var begyndt at se nærmere på sit liv. han havde ikke tidligere bekymret sig om, hvad han skulle med sit liv. "på mange måder har jeg haft et godt liv. jeg hr ikke været alvorligt syg, jeg har haft succes i mit... -
Lyrik - Fordybelsesområde - Dansk FSA Mundtlig
ForumindlægJeg har for et par dage siden trukket mit fordybelsesområde til min kommende mundtlige prøve i dansk. Jeg endte, for mit vedkommende, uheldigvis med emnet "lyrik". Det er ikke mit skarpeste område, så jeg håber, at jeg kan få lidt viden og hjælp mht. tekster, analyser m.m. :) Nogen, de... -
SRP Mat A Fys B - Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHey, jeg er nok lidt sent ude med at skrive (Det er også sent på natten, men sidder og kører helt død i det her.) Jeg har fået to opgaver, som jeg ikke lige kan hitte ud af, noget hjælp ville være meget dejligt! Jeg skal finde formler for r(t), v(t) og a(t) for det skrå kast og det frie fald ... -
3 sætninger
Forumindlæghey .. er der nogen der vil hjælpe mig med at rette nogle oversættelser ? -
Resultat før renter? primær drift???
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at lave en rentabilitets analyse af B&O.. men der står ingen steder Resultat før renter? kunne læse mig frem til på internettet at nogen siger at Primær drift er det samme og at nogle andre siger at jeg skal trække resultat kapital andele i associerede se... -
nipunktcirkel og Kieperts parabel
Forumindlæg(Jeg er ved at skulle skrive SSO om nipunktcirkel)På Mathworlds side om nipunktcirklen står der at centrum for Kieperts parabel ligger på periferien...Det tvivler jeg lidt på. Før det første kan man vel ikke sige at en parabel har et centrum, for det andet står den listet som x(115) (i Kimberling...
