Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 16141 til 16160 af 113953
-
Nedarvningsskemaer!
ForumindlægHjælp, skal til eksamen i morgen og kan simpelthen ikke finde ud af at læse dette nedarvningsskema??? -
Hvordan kommer jeg ind på STX
ForumindlægJeg går lige nu i 10.klasse på en efterskole. Jeg vil rigtig gerne på gymnasiet, og jeg vil gøre alt for, at komme ind på linjen - biologi a, matematik b, idræt b. Men jeg er ikke særlig god til matematik. Problemet er også, at mine karektere fra 9.klasse ikke er særlig gode. Hvordan kommer man... -
Valgfag og fortvivlelse
ForumindlægHej Det er nu blevet tid for mig, som 2.g´er, at vælge valgfag. Mit valg står mellem Matematik A og Fransk A. Min studieretning ser sådan ud: Biologi A, Idræt B og Matematik B. Min niveau i matematik ligger i øjeblikket på middel/lidt over middel, mens det i fransk ligger en del over middel. D... -
Består jeg hvis?
ForumindlægJeg har fået 4 i både skriftlig og mundtlig karakter i kemi på B niveau, og jeg skal snart til eksamen. Består jeg hvis jeg får 00 til eksamen i mundtlig kemi? -
Matematik mundtlig
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til min mundtlige eksame i matematik komme ind på: Giv eksempler på lineære funktioner og forklar hvad a og b betyder i de konkrete eksempler. Giv eksempler på eksponentialfunktioner og forklar hvad a og b betyder i de konkrete eksempler. Er der nogen, som kan... -
hjælp!
ForumindlægOpgave 4, eksamen´dec 2005 Hej, hvordan løser jeg denne opgave, Linjen I med ligningen y = 5/9x deler punkmængden M i to punktmænger M1 og M2, hvor M1 er punktmængde, der begrænses af linjen I, grafen for f og koordinatsystemets andenakse. Beregn den eksakte værdi af arealet af M1, og gøre r... -
Hvis a<0, så er funktionen aftagende.
ForumindlægJeg skal op til Mat B eksamen i morgen, og jeg bøvler lidt med at finde ud af hvad jeg skal gøre, for at løse denne opgave: Anvend differentialregning til at bevise at hvis a<0, så er funktionen aftagende. Håber der er en venlig sjæl, der vil hjælpe, inden alt for længe :) -
Et lille tip til gymnasiestuderende
ForumindlægHej alle. Jeg faldt over hjemmesiden www.eksamensklar.nu og tænkte, at jeg lige ville dele den med Jer andre derude. De laver korte eksamensforberedende kurser i matematik umiddelbart inden eksamen. På kurset vil man ifølge hjemmesiden få opdateret og pudset sine teoretiske kvalifikationer af og ... -
Forskel på y og f(x)
ForumindlægEr der nogen, der kan opfriske min hukommelse? Jeg kan huske, vi gennemgik det i 1g, men desværre har ejg afleveret min bog fra dengang, så i stedet tyer jeg til studieportalen :) Hvad er forskellen mellem f(x) og y? Fx y = ax + b og f(x) = ax + b. Jeg kan huske, at der er en forskel, men ikke ... -
2 forskellige fysikopgaver
ForumindlægHej!Jeg har enormt svært ved fysik, så håber lige at kunne få lidt hjælp herinde. Jeg sidder lige og regner opgaver i denne: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-1.pdf Har problemer med opgave 4 + 5. Men vi tager den lige fra starten af. Opgave 4:hvordan laver jeg b'ere... -
potensudvikling
Forumindlæghej allesammen... jeg håber virkelig i vil hjælpe mig med dette, for er helt på bar bund jeg skal op til eksamen i matematik på c-niveau på STX og et af eksamensapørgsmålene lyder således: 4: Potensudvikling og andre vækstmodeller. Gør rede for potensudviklingen y = b*x^a. Du skal blandt andet... -
ekstra kilder til synopsis?
ForumindlægHej Alle. Håber på lidt hjælp her. Skal til eksamen i historie på B niveau fredag. A- modellen. 24-timers forberedelse, skriv synopsis på baggrund af ukendte kilder og så op og fremlægge. - vi skal selv finde en ekstra relevant kilde, til at supplere de andre udlevede kilder. mit spørgsmål lyd... -
vurdering af engelsk stil
ForumindlægHej Jeg kunne se at der er nogle der har lagt deres eksamens stil herind, så tænkte at det ville jeg da også lige prøve. Jeg har valgt opg. B i eksamenshæftet som var et essay der skulle indeholde analyse og fortolkning, derudover skulle stilen også indeholde karakteristik af fortælleren, fortæll... -
Syntese af penicillin
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp! Til kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvi... -
Kredsløb
ForumindlægJeg sidder og læser op til biologi eksamen, og undre mig lidt over nogle ting, håber I kan hjælpe. -Hvorfor er brugen af nitrat og fosfat gavnligt på land? -hvad er konsekvensen af brug af nitrat og fosfat på nærtliggende marker på vandmiljøet? På forhånd tak :) -
Bioeksamen C - hjælp til en tocifret karakter :)
ForumindlægHej, jeg er en 17-årig pige, der går i 1.g. Jeg er i den situation, at jeg har fået 10 i årskarakter i biologi, men jeg har kun fået 6 i årskarakter i kemi. Derfor er det utroligt vigtigt for mig - og mit eksamensgennemsnit - at jeg får 11 eller 13 til eksamen, da jeg gerne vil læse Statskundskab... -
Kaliumglycosinolat
Forumindlæghej.. jeg er i gang med at regne en opgave, men jeg kan desværre ikke finde kaliumglycosinolatets molaremasse... er der nogen der ved hvad den er???? -
Kokain basisk
ForumindlægJeg har en opgave i kemi hvor jeg skal forklarer hvorfor cocain er basisk. Er der nogen der ved det? -
Hvor meget betyder karaktererne i 1 og 2. g på HHX?
ForumindlægHej Jeg skal starte på HHX her efter sommerferien, og der er noget, jeg er i tvivl om. De karakterer jeg får i 1. og 2. g, tæller de i det endelige gennemsnit i 3.g? Og hvad med mine årskarakterer i de forskellige klasser?Hvilke karakterer er det egentlig, der tæller til det endelige gennemsnit ... -
To planer
ForumindlægHejsa nogen der ville forklare mig, hvordan man finder afstanden mellem to planer, alfa-plan og beta-plan? Tak
