Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1601 til 1620 af 3925
-
forældrekøb
ForumindlægHej men jer Jeg er igang med en opgave der handler om foraeldreköb. Jeg skal lave en perspektivering af dette emne. har i nogel forslag.det kunne super godt . -
spørgsmål til dispositionen
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig engelsk her på mandag. jeg har lige et sprøgsmål mht. til dispositionen. Ville det være en god ide, lige efter præsentationen af teksten, at nævne hvad temaet og budskabet er, for så senere at underbygge dette ved hjælp af de analytiske hjælpemidler, så som personkarak... -
2. grads ligning med 3 ubekendte
ForumindlægHej,Nu er den gal igen. Den matematik driller mig altså. Nogen der kan hjælpe ??Har fået stillet følgende opgave : P(x) = ax^2 + bx + c* Bestem tallene a, b og c således at grafen for P gennem punkterne P(0,6), Q(7,2½) og R(-2,16).Nogen der kan give mig et hint til hvordan opgaven skal ... -
Demokrati og diktatur
ForumindlægHej allesammen... er der én af jer som kunne nævne nogle af de overordnede forskeller på diktatur og demokrati? 1000 tak.. Knus Artemis -
Figur a algemængden i en forskellige søer
ForumindlægHejsa. Jeg skal kort beskrive, hvad jeg ser på figuren (er vedhæftet). Hvad jeg lige kan komme i tanke om er, at algermængden i en næringsfattig sø er langt lavere end i en næringsrig sø uafhængigt af, hvilken mdr. det er - lige undtaget nov. - dec. måned, hvor den er lav begge steder. Hvorfo... -
Emne - Psykolgi og Kemi
ForumindlægHej det er ved at være tid til SRP rundt omkring. Jeg skal til inspirationsdag og snakke med vejledere. Jeg vil gerne have nogle emner forbedret. Jeg tænkte på om der var nogle ideer til emner i Kemi A og psykologi C? Jeg er åben for bud. -
Matematik HASTER!!!!!
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave Arne indbetaler 2000 kr. på en konto, hvor han får 3% i rente p.a. med start januar 2018 - hvor mange penge er der på kontoen 1. januar 2022? skal jeg kun regne med år, eller skal der også tælles dage med PS det er til i morgen -
Dansk Mundtlig
ForumindlægHej Jeg står snart og skal op til dansk mundtlig studenter eksamen, men ved ikke helt hvordan der foregår ?? Når man skal op skal man der så fortælle en analyse og fortolkning af en tekst og derefter perspektivering eller hvad ? -
Analyse del eller fortolknings del
ForumindlægHvis jeg i novellen Torben og Maria vil koble Meads teori om rolleovertagelse og identitetsdannelse på Torben, er det så en analyse, fortolkning eller perspektivering? -
perspektiveringsmuligheder?
ForumindlægI forbindelse med min historieeksamen har jeg overvejet følgende perspektiveringsmuligheder til følgende emner:Danmark i 1800-tallet:- industrialisering betydning for dagens samfund.- septemberforligets betydning for det danske arbejdsmarked / det danske arbejdsmarked sådan genereltMellemkrigstid... -
Jyske lov 1241
ForumindlægSidder stadig med folkevisere, og til min notater har jeg skrevet.visernes ideologiske baggrund:Jyske lov 1241 - slægten i 4.led pligt.selvtægt drab kun tilladt ved ægteskabsbrud, som må kun udføres af kongens ombudsmænd.???er der ikke en der kan fortælle mig helt konkret hvad den jyske lov handl... -
Analyse af film
ForumindlægHvordan skriver man en analyse af en film? - Skal man komme med egne holdninger? - Hvordan indleder man? Jeg håber, at nogen gider at hjælpe! -
Digt af Mette Moestrup
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou.. -
dansk mundtlig eksamen
Forumindlæghalløjsa alle sammen jeg sidder nok som mange andre, og forbereder mig til den mundtlige eksamen, men der er opstået et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan give mig svar på.......................... jeg har afleveret min synopse, og det skal lige siges jeg har trukket DEN SVÆRE UNGDO... -
Dansk Mundtlig prøve - Oplæsning
ForumindlægHej jeg skal snart til dansk mundtlig eksamen og jeg har helt glemt at spørge min lærer om man skal fortælle hvorfor man har valgt sit oplæsnings-stykke, skal man tale om hvorfor man har valgt sit oplæsnings stykke eller skal man bare læse op? Kh. Den forvirede -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
Religions eksamen
ForumindlægHejsa.. Jeg skal på fredag op i religion, men er virkelig meget i tvivl om hvordan eksamenen foregår.. Ville høre om nogle af jer herinde muligvis ligger inde med en tekst som ville kunne blive givet til eksamen.. Og så skrive hvad man skal gøre med teksten..? (: På forhånd mange tak!! -
Forholdet mellem de tre taksonomiske niveauer..
ForumindlægHej.. :) Hvad skal forholdet være mellem redegørelse, analyse og diskussion i en samf/dansk-opgave? Skal de alle lægges lige stor vægt på (og lige mange sider) eller?? Håber, at nogle kan hjælpe.. Vh Studs.. -
Indledning til digt fortolkning/analyse
ForumindlægDet er nu første gang jeg skal aflevere en fortolkning/analyse af et digt. Jeg har fået mange papire på hvad det skal indeholde, så det har jeg helt styr på. Men hvordan skal jeg starte den første sætning? Skal jeg skriver noget lig. "Digtet "I morgen er alt muligt" af Peter S... -
Inflation
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med en eksamens opgave om inflation, og jeg skal skrive en synopsis og fremlægge den mundtligt imorgen, så jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogle der havde en ide om hvad man skulle tage med af vigtige ting og sådan?
