Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 16181 til 16200 af 174810
-
Betsem kordinatsættet til hvert af punkterne A og B
ForumindlægHejsa Jeg har brug for hjælp til denne opgave -
Vinklen mellem planen a og xy-planen(3d)
ForumindlægHej allesammen, jeg har fået til opgave et beregne vinklen mellem planen a og xy-plan. Jeg har en ligning for planen a: -102, 82*(x-0)+0(y-10,6)+56, 18(z-0)=0. Jeg ved godt hvordan man beregner vinklen mellem to planer, men da jeg ikke kender xy-plan, hvordan kan jeg beregne denne vinkel ud. Er ... -
Komplekse eksponentiel funktion e^(a-bi)
ForumindlægHej, jeg er i gang med følgende opgaver som lyder på: følgende kompleks tal: e^7-2π i / 2-i ønskes udtrykt på rektangulær form og på polær form. her er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. der er jo en regneregel som siger e^a+bi = (e^a) * (e^bi) . men hvad så ... -
Finde rødderne efter have faktoriseret en andengradsligning, når a er mere end 1
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp med at finde en af rødderne efter jeg har faktoriseret en andengradsligning. Jeg ved godt hvordan man gør det når a er lige med 1 men når det er mere end 1 har jeg ingen anelse: ax^2+bx+c=0 (x-x1)(x-x2) 2x^2-6x+4=0 &am... -
Nogen, der kender en engelsk hjemmeside a la Studi?
ForumindlægEr der nogen, der kender en side på engelsk der er ligesom Studi? På alle de sider jeg har besøgt koster det penge at downloade en opgave. Nogen der kender en engelsk gratis side? -
Rettelse af 400 ord, eng. stil A niveau :)
ForumindlægHej alle :) Er der nogen der vil rette min engelsk stil på 400 ord? Bare lidt komma, og ja ellers hvad I lige støder på.. Ville bare være dejligt - på forhånd mange tak - skriv så sender jeg den til jeres mail Hilsen Super13 -
vis, at SI-enheden for a er givet ved
ForumindlægVis, at SI-enheden for α er givet ved [α] = K^-1 ? -
'Life is a bitch' - kortfilm. Hjælp?
ForumindlægJeg har eksamen på fredag d. 20/7, og jeg ville blive utrolig glad hvis der var nogen af jer som har arbejdet med kortfilmen, som kan hjlæpe mig med hvad filmens budskab egentlig er? -
Bedøm min danske STX-A stil
ForumindlægVi har netop idag fået skriftlige eksamenskarakterer, og jeg er utilfreds med min karakter. Derfor ville det være en meget stor hjælp hvis der var nogen der var så rare at give sig tid til at læse den igennem, og derefter komme med en objektiv vurdering. -
a) Opstil ulighederne, der beskriver betingelserne af ølproduktionen.
ForumindlægHar siddet fast med denne opgave i alt for lang tid. Ville bare lige høre om jeg ikke kunne få hjælp til at finde ulighederne -
Samf A finanskrise opg - giv mig respons?
ForumindlægHar netop lavet økonomi-opgave i samfundsfag om finanskrisen - er der nogle som har mulighed for at læse den igennem og give respons? På forhånd tak. -
A: Partiel integration og integration v. substitution
ForumindlægHey, nogle der ved noget om disse to emner? Har en mindre fremlæggelse for klassen imorgen, så vil gerne gøre det så korrekt som muligt. Også fordi der jo snart er eksamen og kan "risikere" at trække dette emne. Så er der nogen der ved noget om det og har lyst til at læse min fremlæggel... -
isoler b i ligningen: y=b*a^x
ForumindlægHej jeg har fået en opgave hvor jeg skal isoler b i ligningen: y=b*ax håber der er nogen der kan hjælpe.. Tak på forhånd :-) -
MAT A -Eksamen 6. dec 2013 HJÆLP
ForumindlægHalløj Jeg har lidt problemer med nogle opgave, som jeg håber nogen vil belyse... opgaverne findes på følgende link: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.uvm.dk%2F~%2Fmedia%2FUVM%2FFiler%2FUdd%2FGym%2FPDF13%... -
Sammenhæng mellem fordoblingskonstant pg fremskrivningsfaktor (a)
ForumindlægHej. Er i gang med en afl. og ville høre om dette er korrekt forstået ift. sammenhængen mellem en graf fordoblingskonstant og fremskrvsningsfaktoren: Fordoblingskonstanten i bakterievæksten refererer til den tid det tager for antallet af bakterier at fordoble sig - den angiver hastigheden af ba... -
Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne A og B.
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde hvilken formel jeg skal bruge til at udregne denne opgave? -
Hjælp til Matematik eksamen 2008 12 december på b niveau
ForumindlægHej Er der nogle som har lavet opgaverne fra den 12/12 2008 på B fra STX i matematik Så kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. håber at høre fra jer Knus Sofie -
tips til mundt. eksamen i matematik b-niveau
ForumindlægHej alle derude. nogle som ligger inde med nogle guldkorn af nogle tips til matematik b-niveau mundtlig eksamen/henrettelsen anno 2007? ville bliver super lykkelig -
Matematik B HF maj 2008
Forumindlæghej nogen der har facitliste til Matematik B HF maj 2008 kan ikke rigtig finde den. mvh Søren -
Matematik eksamen HH 2 år.
ForumindlægNogen der har noget at sige til matematik eksamen? Er det kun mig der synes at der var en del halvsvære opgaver?!?
