Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 16201 til 16220 af 163702
-
oversættelse
Forumindlæger der nogen der lige kan få kigget på oversættelsen.. på forhånd takk. fra dansk til engelsk. for tiden lærer 64% af alle unge danskere engelsk som fremmedsprog. Andre lande er mere tøvende, men engelsk bliver talt og skrevet i meget strørre udstrækning end noget andet sprog. Forretningssamtale... -
Omskriv sætning
ForumindlægOverskrif følgende sætningen til korrekt engelsk. Der kan være mere end en fejl. Har problemer med denne: "Its a nice work being a teacher" Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. -
Perspektivering
ForumindlægHej derude. Jeg har snart engelsk B mundtlig eksamen(HTX), hvor jeg blandt andet skal fremlægge min synopsis, jeg har dog problemer med perspektiveringen. Hvad er det lige præcis jeg skal? Og har I nogle gode idéer til hvad jeg kan perspektiverer til? Mit emne er fedmen i Amerika hvor jeg komm... -
Hjælp til Prøvefagsudtræk 2014
ForumindlægHej. Jeg er på mit sidste år på gymnasiet, og skal derfor til eksaminer til sommer. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg kan forvente at komme op i. Det er jo ikke nogen hemmelighed at nogle prøver kan forudses. Jeg har tidligere været oppe i mundtlig samfundsfag, skriftlig engelsk og mundtlig fr... -
Hjælp til at finde hoved og hale i eksamensudtræk
ForumindlægHej. Jeg er på mit sidste år på gymnasiet, og skal derfor til eksaminer til sommer. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg kan forvente at komme op i. Det er jo ikke nogen hemmelighed at nogle prøver kan forudses. Jeg har tidligere været oppe i mundtlig samfundsfag, skriftlig engelsk og mundtlig f... -
Studieretning
ForumindlægHej, Når jeg starter på gymnasiet har jeg tænkt mig at vælge denne studieretning: samfundsfag A, matematik B, erhvervsøkonomi C. Det jeg dog vil gøre er at hæve matematik til a og samfundsfag ned på b niveau. Desuden tager jeg fransk på a niveau som valgfag og muligvis engelsk på b. Jeg får god... -
Matematik bestået hvornår?
ForumindlægHej med jer. Jeg står i den kedelige situation at jeg er ikke er særlig god til matematik, hvilket også smitter af på mine karaktere i faget. Jeg har faget på A-niveau og har derfor lige været til skriftlig eksamen i det. Min egen vurdering af hvordan det gik er, at jeg tror det er ca. 50/50 om ... -
Hvordan kan jeg forbedre MIG!!
ForumindlægHej jeg har lige fået min karakterblad og er meget utilfreds med det for har fået i dansk læsning og skr. fremstilling 02 orden 4 og mundligt 4 og matematik i færdighed 02 og problem 02 og engelsk 02 i m og skr. og det samme i tysk og er vildt skuffet over den karakter jeg har fået for laver ... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og emne i forhold til SRP, da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg har dog en ide omkring hvilket emne jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i men er bare ikke sikker på om de spiller godt sammen. Jeg tænker at jeg i ... -
En tanke.
ForumindlægI 2.g vil jeg kun få 2 eksamener, fordi jeg vælger 5 højniveausfag. Jeg har tænkt mig at afslutte tysk på b-niveau. Ville jeg på nogen måde kunne få lov til at få en ekstra eksamen? Her tænker jeg på at skrive skriftlig tysk med tredje g'erne. Jeg vil stadig blot afslutte tysk mundtlig på b-n... -
Hjælp har fået fejlbedømt min SRP
ForumindlægHej jeg har fået min SRP opgave tilbage i emnet "Den amerikanske velfærdsstat" der fokuserer på Obamacare. Jeg har fået karakteren 4 for opgaven grundet af min censor, som mente denne karakter var det jeg fortjente, men mine to andre lærer i engelsk og samfundsfag gav mig 7. Nu vil jeg ... -
Afskaf årskaraktererne
ForumindlægI gymnasiet betyder årskaraktererne meget. De er ligeså væsentlige som eksamenskaraktererne, og de vil ofte være afgørende for, om man kommer ind på en uddannelse.Dog vil jeg gerne sætte spørgsmålstegn ved nødvendigheden af disse årskarakterer. Jeg mener ikke, at man burde have årskarakterer (i d... -
Noter
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i engelsk.. så ville jeg høre om nogle lå inde med nogle goder noter fra disse tekster (har prøvet at søge på dem): Shirley Jackson - Charles Penelope lively - Clara's day A.S. Neill - summerhill Morris - Lurie: Home is My sons on death row Daniel Ransom - ... -
Den nye skala, hvordan regner man snittet?
ForumindlægHej allesammen... Nu sidder jeg og er igang med eksamen, og kunne godt tænke mig at kunne regne mit snit ud... Har fået flere forskellige måder afvide... Lad os sige at mine karakterer ser således ud: Dansk a, 4 SSO b, 7 Matematik c, 10 Idræt b, 7 Hvad ville mit snit være? for kan ikk finde ud... -
Eksamen
Forumindlægkommer de skriftlige eksamen altid før de mundtlige? -
Reklamekroner
ForumindlægHvordan siger man "reklamekroner" på engelsk?? -
TI nspire CAS
ForumindlægHow can i transfer a text document (word, pdf or text file) from PC to TI nspire CAS. I am lost and need help. I have install TI software on my PC. Thank you in advance for any help you can provide. -
RED MIG !! - Eksamen
ForumindlægHej derude Jeg skal op til engelsk mdt, men ved ikke om jeg har helt styr på det. Jeg er ret nervøs mht. eksamen og er bange for at jeg kludrer og begynder at vrøvle undervejs til eksamen!!! :( Jeg ved at man kan få gode karakter ved at tale tydeligt og langsomt og dermed skal det man siger... -
Bortvisning dagen før eksamen?!
ForumindlægHej, Jeg tjekkede i dag min postkasse for første gang i den her uge, og fandt ud af at jeg har modtaget et brev her i mandags den 19 (eller der står den 19. på brevet, det kan også være at den er blevet sendt den dato, og jeg først har modtaget brevet den 20) om at jeg er blevet udmeldt/bort... -
Eksamensudtræk
ForumindlægHej. Jeg studerer på HTX, 3. år og fik i dag mine skriftlige eksamensudtræk for perioden 21/05/2010 til 31/10/2010. Her havde jeg til min store overraskelse kun trukket "Kemi A - skriftligt - d. 31/05/2010". På den måde kan jeg med stor ærgelse jo ekskludere Matematik A - skriftlig, eft...
