Søgning på: historie noter stx. Resultater: 16201 til 16220 af 33650
-
Hjælp til Essay
ForumindlægDa jeg selv syntes jeg er usikker på genren essay, ville det være super hvis en flink person bare ville læse den igennem, og evt. give respons på om jeg opfylder kravene. Emnet er: Your dreams for the future. Tag jeg ikke af, hvis der skulle være nogle gramtiske fejl, komma eller lignende... -
Diskursanalyse af avisartikel
ForumindlægHej. Jeg står med et kæmpe problem. Jeg skal have lavet en diskursanalyse af en artikel hvori Mærskkoncernen bliver kritiseret for at undertrykke sine ansatte i Kina. Jeg har allerede lavet en retorisk- og en argumentationsanalyse. Men denne volder mig seriøse problemer. Så jeg har brug for alt d... -
Vinklen mellem to linjer..
ForumindlægHejsa.. Jeg har gang i en opgave, hvor jeg skal finde vinklen mellem to linjer.Funktionerne for linjerne er som følger:f(x) = 8x + 420f(x) = 0,0017x^2 - 25Dem differentierer jeg så, og får følgende:f(x) = 8f(x) = -0,1869Efterfølgende tager jeg den inverse tangens til dem begge, og får:-10,58 grad... -
Perikles' mindetale - en sætning ??
Forumindlæghep heey...prøv at se den her sætning:"vi dyrker skønhed uden prunk og åndsdannelse i forbindelse med hårdførhed"Betyder det:1)Vi dyrker skønheden uden overdrivelse - og åndsdannelsen dyrker vi i forbindelse med hårdførhed(fysisk træning)eller2)vi dyrker skønhed uden prunk og uden åndsd... -
Forberedelse til skriftlig tysk
ForumindlægHey tyskere! Er der nogen der ved, om der er et sted på nettet hvor der ligger nogle gode øvelser, eller hvor alle de tidligere års tysk eksamensstile ligger? Så man kan forberede og øve sig op til den skriftlige eksamen i morgen??? På forhånd tak!! mads -
Tips til filosofi
ForumindlægHej alle sammen.Jeg skal til mundtlig eksamen i filosofi C på fredag og i er naturligvis interesseret i en god karakter. Derfor ber jeg hermed om nogen fif/tips til hvordan jeg får et 13 tal :PJeg kan komme op i en af følgende:1. Nietzsches kritik af den kristne moral2. Kants pligt- og Benthams n... -
Tyrkisk hjælp!
Forumindlæghvordan siger man Homøopat på Tyrkisk ?? -
Ødipus - hjælp
ForumindlægJeg sidder og læser op til eksamen i ødipus, og synes jeg har meget godt styr på det.. MEN, i 2. modstrofe (side 15) beder befolkningen til Athene, hvorfor?Jeg kunne forstå det hvis hun var gud for frugtbarheden, men hun er jo gud for visdom, krigere og kunst..Nogen der kan hjælpe mig?-Crazy -
Mundtligt Biologi
ForumindlægHey...Har i nogle tips til hvordan man kan få de høje karaktere i biologi?Bruger i dispositionere og kan i give et eksempel på nogle? -
Nogen der har tid til en hjælper ? :)
ForumindlægJeg står og skal til eksamen på onsdag, og har trukket 90'er litteratur... Er der nogen der ved hvad der er specielt ved denne periode, hvad der kendetegner den og hvordan man skrev på den tid, er der nogle specifikke skriveregler? Og hvad går minimalismen helt nøjagtigt ud på? :) hvis du ved... -
Engelsk
ForumindlægHej derude :-) Er i gang med at lave en engelsk analyse, og vil dermed spørger om det jeg har skrevet indtil videre lyder korrekt. The Wolfpack is a 2015 American documentary film. The movie focus on one specific theme and it is “media and identity”. Because it has something with t... -
Matematik Hjælp?
Forumindlæga=1 og B= -1 7a2b - 4 ab Hjælp kan ikke regne den? -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
Drivhuseffekten - fysik C ??
ForumindlægHejsa. Hvordan ville I gribe dette eksamens sprøgsmål i fysik c an? : Spørgsmål 8: Drivhuseffekten Du skal give en mundtlig præsentation af begrebet drivhuseffekt (og forklare om mekanismen bag den globale opvarmning) Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ... -
Rettelse.
ForumindlægEr der en der kan rette evt. fejl i nedenstånde opgave. (kommafejl, stavefejl og grammatiske fejl). -
Renter
ForumindlægHejsa er der en der kan hjælpe med dette? .-) -
Integralstykke
ForumindlægJeg har problemer med vedhæftede integralstykke. Jeg har løst stykket på lommeregner (det første stykke) og her får jeg løsningen til at være rigtig, dog skrevet på en lidt anderledes måde. I HÅNDEN har jeg forsøgt at løse ved substitution (både tæller og nævner), faktorisere og ekspandere udt... -
OVERSÆTTELSE HJÆLP!
ForumindlægHar lidt problemer med de her sætninger, vil høre om der er nogen som vil give nogle bud på dem? De skal oversættes..1. De spiser sig mætte i slik og hænger foran fjernsynet hver dag i et par timer.2. Op mod 40 % ryger regelmæssigt, og tests har vist en klar sammenhæng mellem hvor mange cigarette... -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
Halveringstid
ForumindlægHej. jeg skal finde halveringstiden, vi har sat tallene i en tabel, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg skulle finde halveringstiden. på x - aksen står der minutter og på y-aksen står der antal impulser pr. sekund. nogen der ved hvordan man finder halveringstiden? ;)
