Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16261 til 16280 af 48240
-
Beregn pH
ForumindlægSidder med en kemi aflevering fra eksamen i Kemi, August 2001, og kunne godt bruge lidt hjælp. En syre-base ligevægt Opgaven lyder: Dimethylamin (CH3)2NH, er en organisk base, som er letopløselig i vand. Beregn pH for en 0,0258 M vandig opløsning af dimethylamin ved 25 ºC. Jeg ved at H20 vil ... -
Spændingsrækken
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i kemi c-niveau og er lidt blank på, hvad der er vigtigt at sige, hvis man trækker spændingsrækken. Vi har lavet et forsøg omkring spændingsrækken, hvor vi har kommet nogle faste stoffer ned i nogle vandige opløsninger. Jeg er lidt i tvivl om, hvad der ville være væsenlig... -
Indgreb i ligevægtsystemer
ForumindlægHej studieportalen, Jeg er lige nu begyndt i 2.g og vil rigtig gerne være færdig med at læse alle emner indenfor kemi B inden efterårsferien. Jeg har derfor sat mig indenfor et projekt om at løse så mange opgaver som muligt, som gør mig godt forberedt til en fremtidig eksamen i kemi b. ... -
hjælp til fysik!!!!
Forumindlæghej alle sammen ! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen, som jeg frygter, fordi jeg virkelig ikke kan finde ud af fysik. så håber i vil hjælpe og komme med nogen letforståelige svar. hvad kunne jeg snakke om, og vise af forsøg hvis jeg skulle risikere at komme op i slægten alkohol eller når felt... -
struktur og egenskaber
Forumindlæghej! jeg har fået dette kemi spørgsmål til min kemi B eksamen på mandag 3) Redegør for de forskellige former for intermolekylære bindinger og giv eksempler på stoffer der holdes sammen af de respektive bindingstyper. Hvilken betydning har de forskellige bindingstyper for stoffernes smelte- og... -
Hjælp til supplering
ForumindlægJeg lukker mit eksamensbevis snart. Jeg har et snit, som er højt nok til at jeg kan læse medicin. Jeg mangler dog mat B-A og kemi C-B. Efter at min bevis er lukket og jeg har fået mit endelige gennemsnit. Hvad skal jeg så gøre til eksamen i mat A og kemi B ? Skal jeg bare bestå fagene? Elle... -
Tysk A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Metaller
ForumindlægHej, Jeg skal op i fysik/kemi på onsdag, og er nu i gang med med at læse op på de opgivet emner. En af dem som jeg har sværest ved er metaller. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det andet end spændingsrækken og metallernes egenskaber. Jeg forstår ikke rigtigt korrosion og galvanisk beskyttels... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
Alkymi forsøg
ForumindlægVi har projektopgave om Alkymi i kemi (2.g). Er der nogen der kender et godt forsøg man kunne vise til fremlæggelsen.Måske noget med forguldning eller forsølving. Nogen ideer???? -
Enzymet katalase
ForumindlægHej.. Er der nogen som har skrevet en kemi rapport om enzymet katalase som jeg evt kunne låne og kigge lidt i? Venlig Hilsen Andreas Henning -
Omskriv til tal gange tierpotens
Forumindlæghej jeg kunne godt bruge lidt hjælpe til at omskriv til tal gange tierpotens, kunne godt bruge en udregning til hver opgave. 8 706 9 260 000 230 4 500 12 700 000 25 500 000 000 Kunne virkelig være en stor hjælp da vi skal aflevere opgaven i morgen... -
Bohrs kvantemodel for lys
ForumindlægEn natriumlampe udsender bl.a. lys med frekvensen Hz a) Hvilken fotoenergi (i Joule) har lyset? b) Hvilken bølgelængde og farve har lyset? -
Beregne bremselængden
ForumindlægMangler lige hjælp til at kunne løse opgave (b og c): -
HJÆLP!!! perspektivering!!
ForumindlægHej jeg sidder midt i en 24 timers eksamen. Har trukket emnet Northern Ireland og et uddrag af "The price of my soul". Jeg skal nu til at perspektivere til Brian Moore's "Lies of silence". HJÆLP!!!! The price of my soul handler om Bernadette som beskriver optøjerne ... -
Ven tror han kan komme ind på FYSIK
ForumindlægHej alle Jeg har en ven, som jeg har rigtig kær, og som længe har villet studere fysik på Århus universitet. Der er dog en lille finte, og det er, at han ikke bestod dansk. I dag har han så talt med vores studievejleder, og hun har sagt til ham, at han sagtens kan komme ind så længe hans snit er ... -
procentisk udbytte
ForumindlægHvordan udregner man procentisk udbytte i kemi????Tak -
Redoxreaktioner
ForumindlægSOS: Hjælp til kemi Redoxreaktioner! -
Isp? Hvad er det?
ForumindlægHej, hvad er Isp i fysik/kemi sammenhæng ? tak! -
Volume-g/mL ?
ForumindlægVolume i kemi. Er det i g eller mL ?
