Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16401 til 16420 af 48240
-
molekyler
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen i kemi på c-niveau. Jeg har i et eksamensspørgsmål fået spørgsmålet: hvilke atomer danner typisk molekyler? Det er under emnet polære og upolære molekyler. Men svaret kan jeg simpelthen ikke gennemskue. Håber i kan hjælpe -
Metaller og ikke-mataller
ForumindlægJeg sidder og forbereder min kemi-eksamen. Og jeg har et spørgsmål med overskriften "Saltes egenskaber". Herunder er der et stikord der hedder "Metaller og ikke metaller", og jeg er her i tvivl om hvad jeg skal komme ind på. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? Jeg skal gern... -
sterisk hindring og torsional hindring
ForumindlægHej allesammen! :D Jeg sidder og læser op til en organisk kemi eksamen. Jeg kan simpelthen ikke læse mig frem til, hvad forskellen mellem torsional strain og steric strain er? Der er jo tale om frastødning mellem elektroner fra molekyler, som ikke deler samme atom, men hvad er den store fo... -
Fysik og Kemiii
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i fysik og kemi i næste uge. vores over emner er: syre og baser, radioaktivitet, magnetisme og energi . Når jeg trækker et spørgsmål ud fra et af de temaer skal jeg lave en disposition.. :D Meen i punkt tre skal jeg perspektivere det til hverdagen.. er der nogle... -
Fysik-transformation
ForumindlægJeg går i 9.klasse og er i gang med at forberede mig til fysik eksamen. Jeg har svært ved at forstå transformation. hvordan det fungere samt hvordan man anvender det. Jeg har ikke fundet så meget hjælp i min fysik bog som hedder ny prisma fysik/kemi 9. håber i kan hjælpe. -
NF evalueringsopgave
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og laver min evalueringsopgave på første års HF, i fagene kemi, biologi og geografi. Men nu er jeg kommet meget i tvivl om hvordan jeg skal sætte den op, altså det jeg skal aflevere til lærer og censor inden eksamen.. er der nogen der kan fortælle hvordan den skal sæt... -
Metaller og det periodiske system
ForumindlægHej med jer, Det er sådan at jeg om ikke så længe skal til kemi eksamen og jeg er i gang med at læse op på metaller. Jeg er så kommet til at jeg skal kunne redegøre for hvordan et metals kemiske egenskab har noget med placeringen i det periodiske system at gøre. Er der nogle derude der mon kan f... -
Fældningsreaktioner og farve
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og snart skal op til eksamen i kemi, og dertil har vi arbejdet med emnet fældningsreaktioner. Mit spørgsmål går på: Hvorfor har nogle salte en anderledes farve end andre? Er det bare pga. saltet absorbere en type bølgelængder, hvorved den bølgelængde der ikke kastes absorb... -
Reaktionskinetik - 1. ordens
ForumindlægHej Jeg øver til kemi eksamen på onsdag. Nogle som vil hjælpe med denne opgave? Opgave 2) a) n = 8,87 mg b) Beregn, hvor lang tid der går, fra den maksimale koncentration af sulforaphan er nået, til stofmængdekoncentrationen i blodet er faldet til 10 % af maksimumsværdien. OPgaven er fra ... -
Co2
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i natur. Mit projekt handler om global opvarmning. I den kemiske del skal jeg fortælle om organisk kemi og Co2. jeg ville hører ad, hvis nogen her kendte gode links om alt til Co2?. Der står ikke så meget i mine fagbøger så jeg er lidt i tivil om det jeg siger fr... -
Udbytteberegning
ForumindlægJeg står og har en kemi eksame i morgen og har en helvede masse spørgsmål til noget som jeg er stået af på fx. Jeg har et reaktionsskema PbBr2(l) → Pb(l) + Br2(g) Jeg skal så skitsere hvordan jeg vil finde udbyttet af brom når 200g PbBr2 reagere. -
hjææææælp pleeease
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse, er lige begyndt, og er rigtig nervøs, hvis nogen af jer har nogen eksamens opgaver, dansk,matematik , fysik kemi osv så ville jeg gerne låne så jeg øve mig . Håber i kan hjælpe eller skrive nogen links. Og hvordan jeg måske kan forbedre mig og få min nervøsitet væk? :-) -
redoxreaktion
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til kemi eksamen og et af mine spørgsmål er at "Indrag det periodiske system til en forklaring af, hvorfor der kan ske en redoxreaktion" Er der en der kan forklare mig sammenhængen mellem de 2, kan simpelthen ikke regne det ud og det er det sidste jeg... -
Hjælp til aflevering
ForumindlægHej Jeg vil høre, om der er en, som har været til skriftlig eksamen i kemi på A sidste sommer med netadgang d. 25 maj. Jeg har sættet for som en aflevering, og jeg har lidt problemer med nogle af opgaverne. Er der muligvis en, som har lyst til at vise deres besvarelse? Mvh. en presset 3g'er -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHejsa Jeg har fået nogle eksempler på muglie eksams spøgesmål til kemi, som har været brugt før. Derfor ville jeg høre om der var nogen derude som har nogle disptions lingened ting som jeg måtte få. Må indrøme at være meget nærvøs, og i tvivl om hvordan de skulle skrives. -
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan en carboxylsyre reagerer når der tilsættes syre. Er den opløslig eller hvad sker der? -
En venlig sjæl, der muligvis kan hjælpe?
ForumindlægOkay, så sidder i den situation, at jeg har det her opgavesæt for i matematik. Jeg kom let og elegant over de første 3 opgaver i sættet, men lige denne opgave fatter jeg absolut hat og briller af. Det er komplet sort snak, hvis i spørger mig. Er der nogle der mulighvis kan sige mig hvordan man sk...
