Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16481 til 16500 af 47925
-
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
Diskussion!
ForumindlægHey du der med en mening ;o) Synes du det er godt eller dårligt at sammenligne musik og matematik...?? Er det okay når man beskriver musik som er lavet? og er det okay at lave musik ud fra matematiske regler? Ødelægger det musikken for dig? -
uni: Konvergens af stokastiske variable
ForumindlægHej :) Jeg skal til projekteksamen i morgen og i den forbindelse er jeg kommet i tvivl om en vigtig ting: Definitionen af konvergens af stokastiske variable er, at en følge af stokastiske variable X_1, X_2, ... siges at konvergerer mod en stokastisk variabel X i sandsynlighed, hvis der for alle... -
ansøgninger m.m.
Forumindlæglige to ting 1. spiller alderen en rolle, når man søger videregående uddannelse 2. hvad gælder når man skal sende sit eksamensbevis til videregående uddannelse? enten skal skolen kopiere, eller kan man selv. og så få to andre til at skrive under eller hvad -
Hjælp til eftervisning af Coulombs lov.
ForumindlægHejsa er der et sted på nettet, hvor man kan finde Coulombs lov? Jeg vil gerne se hvordan man efterviser den, da jeg gerne vil øve mig mundtligt. Hvis der ikke er en eftervisning af Coulombs lov på nettet, er der så evt. nogle søde mennesker som har lyst til at forklare mig det? :) - Jeg har sø... -
optagelseskrav
ForumindlægHey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..? -
IHA? erfaringer
ForumindlægHej med jer.. . jeg afslutter 3.g nu her til sommer;) og vil gerne læse maskiningeniør (først diplom og derefter overbygge med en kanidat) på IHA... vil så lige høre om der er nogen herinde der har taget den uddannelse før? eller bare gået på iha? Vil egentlig bare høre hvordan det er osv? -
Er det dårligt
ForumindlægEr et snit på 7,0 dårligt? Hvad kan jeg blive? -
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
enkelt fag bestået?
ForumindlægHejsa.. nu har jeg ringet rundt til alle studievejleder, min de holder åbenbart fri idag alle sammen, eller ikke er tilstede.. =/ jeg skal bruge matematik B, for at komme ind på et studie. Jeg er bestået, u skrf. matematik, og dumpet i mundtlig. men tager man gennemsnittet, så har jeg bestået f... -
Matemarik A
ForumindlægHej. Jeg vil bare spørge hvilke ting man kommer til at arbejde med når man får Matematik A? -
Haster
ForumindlægNogen som kan forklare hvordan man undersøger u/grupperede observationer? På forhånd tak. -
hjæælp! fsa f/k forgår???
Forumindlæg***foregår... hej alle, jeg håber virkelig der er nogle der selv har prøvet det her der gider at svare!!! nogle der har været til f/k fsa(eller der skal) der ved hvordan det lige præcis foregår, altså med at trække, hvor lang tid man får til at forberede sig der inde, hvor lang tid man sk... -
Ikke bestået fagene
ForumindlægHej Jeg vil spørg om det fag som man har ikke bestået i, lægges med i gennemsnitet? Altå fx hvis man har 10 fag, bestået 8 og dumpet i 2. dvs alle karaktere skal lægges sammen og divivdere med 10 ? eller 8? På forhånd tak Sarah -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
Hvad er statik elektricitet... med nemme ord
ForumindlægHvad er statisk elektricitet.. jeg har søgt nogle steder på google... men forstår det altså ikke helt.. -
selvstuderende under 18 år ?
Forumindlæghej. jeg er 16 år og går i 1g på det almene gymnasium (STX). mit spørgsmål lyder: kan jeg være selvstuderende selv om jeg er under 18? jeg vil gøre det fordi jeg dyrker idræt på højt niveau - er allerede under team danmark - og pga sygdom i familien. altså har jeg brug for selv at styre mit skem... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der en der har mulighed for at hjælpe med nedenstående opgave?
