Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16521 til 16540 af 47925
-
Hvilke Matematik emner og Matematikprogram?
ForumindlægHej! håber i kan hjælpe mig med lidt råd og vejledning. Jeg søger in på elektronikingeniør uddannelsen, men vil gerne være bedst muligt forberedt i matematik. Jeg har en HTX eksamen og er pt i mit sabbatår hvor jeg gerne vil bruge noget tid på at opfriske matematikken lidt og lære et bedre mate... -
Skifte studieretning???
ForumindlægHej. Jeg er i et stort dilemma lige nu, og håber at I kan hjælpe/komme med råd.. Sorry for romanen. Jeg er lige startet i 1.G, og kommer direkte fra 9. klasse. Jeg startede med at vælge en international studieretning som hed 'Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B, Naturgeografi B', ford... -
9 Klasse Noter
ForumindlægHey..!Jeg Skriver Fordi at jeg ikke har nogle Noter til Fysk AfgangsPrøve i 9 Klasse Så jeg ville høre om i havde nogle..? Håber i har..! Min Mail er : [email protected] Ellers Skriv hvor jeg kan finde dem..!På Forhånd TakkeR..!Christian -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Hvilke fag til Homo artefakt
ForumindlægHej! Jeg synes emnet om robotteknologi, kunstig intelligens og etik og moral er meget spændende. Etik og moral hører til i religion, så den kan jeg godt placere. Men hvilke sammensætninger af fag kunne jeg lave? Jeg har både samfundsfag og religion på c-niveau, så vil gerne have et af de lidt tu... -
Udsætte de skriftlige eksaminer
ForumindlægHej Alle :) Det er sådan, at jeg her til sommer bliver student, hvis jeg tager de skriftlige eksaminer. Jeg tror ikke mine skriftlige eksaminer i fag som matematik, fysik og engelsk kommer til at gå særlig godt - jeg er godt klar over, at når jeg først har været op til de skriftlige eksaminer - s... -
terminsprøve
Forumindlæghejsavi har t.prøve i fysik i morgen, men jeg aner ikke hvorledes jeg skal øve mig...nogen ideer? -
Øldåse solfanger
ForumindlægHej alle! På HTX i faget teknologi vil jeg gerne lave en øldåse solfanger. Men min lære vil gerne have konkrete belæg for hvofor øldåser / sodavandsdåser er så nødvendig Kan i ikke hjælpe mig med at beregne Energi, for henholdsvis et tomt rum, og et rum med øldåser? Ville det være bedst m... -
Naturvidenskabeligt projekt
ForumindlægHej alle! I næste uge skal jeg sammen med en gruppe arbejde på et projekt, som om fredagen skal vises frem for resten af skolen, HTX. Fagene som vi skal tage udgangspunkt i er matematik, biologi, kemi, fysik og teknologi. Problemet hertil er, at vi endnu ikke kan finde ud af, hvad vi skal lave. V... -
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "... -
Forsyning(hjælp med emnevalg)
ForumindlægHej allesammen Jeg går i 1.g på HTX. Vi har lige fået et oplæg til et nyt teknologiprojekt med temaet "Forsyning". Den har jeg lidt svært ved at komme igang med. For det første, fordi det ikke lige er et emne som har min interesse og for det andet fordi jeg har svært ved at finde et pro... -
hvad er gas konstant
ForumindlægHvis du nu skulle forklarer for et barn på 3 år hvad gas konstant er, hvad ville du så sige? (jeg er nemlig ikke sikker på jeg forstår den traditionelle forklaring) -
Hjælp til rettelse af fransk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe mig med denne tekst :-) -
formel
Forumindlæghej alle. Jeg har lidt problemer med en formel ang. transformation. • Hvad bliver primærspolen i det første lærerforsøg? • Beregn sekundærspædningen • Brug transformerligningen til at beregne sekundærstrømmen Up x Ip = Us x Is (se billede) Det var et lærerforsøg så vi skrev ned ... -
Atomer og Stråling.. En lille hjælp
ForumindlægGodaften derude...Jeg sidder med en fysikopgave som jeg er lidt i tvivl om.. den lyder:Solen udstråler effekten 3,9*10^26 Wa) Hvor stort er Solens massetab pr. sekund. - Jeg har brugt formlen : m = E / C^2, og indsat m =(3,9*10^26 J/s) /((2,99793m/s)^2)og får deraf : m =4,339*10^9 kg/JMan renger ... -
Smeltepunkt
ForumindlægHvad er smeltepunktet for >naphtalen -
fysikjournal?
Forumindlæger en fysikjournal ikke bare brugt for at læreren kan se om man forstod forsøget? -
Prøver igen: Harmonisk bevægelse. Hookes lov m.m
ForumindlægJeg prøver nu for sidste gang at få lidt hjælp til mit oplæg om harmonisk bevægelse. Jeg skal fremlægge imorgen tidlig, så hjælp værdsættes i høj grad, hvis det bliver givet idag.1) Vil gerne lægge ud med at forklare, hvad en harmonisk svingning indebærer, og ikke bare ved at sige, at det er en d... -
Integning af ret linie i excel??
ForumindlægHej jeg skal have indtegnet en ret linie i excel, hvordan gør jeg det?? Ligning: 8,1619 + 0,746 * 51 51 er fra x og skifter dermed til 45,42 osv. 8,1619 er selvfølgelig skæringen på y-aksen x y 51,00 9,00 45,00 11,00 42,00 13,00 44,00 14,00 51,00 16,00 Linien skulle gerne være en tangent... -
spydkast og AT
ForumindlægVi har AT og har om spydkast (frit fald) Vores spørgmål lyder: 1) Hvad sker der når et legme, med udgangspunkt i spyd, når det kastes igennem luften? 2) Har spydets bygning nogen konsekvens for kastet? 3) Hvilken indflydelse har starthastighed og vinkel på spyddets banekurve Er der nogen ...
