Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 16541 til 16560 af 42938
-
Lave om på årskarakterene når de er givet?
ForumindlægHej Er det muligt for lærerne at lave om årskarakterene når de er givet? Altså er på det afsluttende år og har lavet et virkelig dårligt eksamensprojekt som skal afleveres i morgen og som dermed ikke tæller med ind i årskarakteren. Men kan læren når hun er hvor dårligt projetet er, nå at ændre k... -
Resistant
ForumindlægHej folkens. Jeg er lige ved at læse fysik op til mundtlig eksamen. Der er en formel for resistans i parallel kobling der hedder: 1/R=1/R_1 + 1/R_2 Hvordan vil man i hånden isolere R? Jeg spørger her, da det på sin vis ikke har noget med fysik det jeg spørger efter :). Tak på forhånd -
Trigonometri
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og har blandt andet et eksamensspørgsmål, der har det overordnede emne "Trigonometri". Jeg har styr på cosinus og sinus-relationerne - og beviserne for disse, men er desværre helt blank indenfor teorien om enhedscirklen. Er der nogen, der hel... -
Sgr. hjælpe-noter til mdt mat B
ForumindlægNogen der skulle kende et link til et sæt med noter til mundtlig eksamen i matematik på B niveau eller nogen der har nogen liggende de kan maile? Håber nogen kan hjælpe... Har svært ved at gennemskue hvor meget og lidt man gerne skal have med under de forskellige punkter og synes det jeg er gået... -
Forskrift til eksponetiel funktion
ForumindlægI mit eksamens spørgsmål i Mat C niveau mundtlig står således: Du skal behandle regneforskrift og graf for en eksponetiel udvikling. Selve det med regneforskriften er jeg med på. Men hvordan vil i "behandle graf for en eksponentiel udvikling"? Forklare om enkelt log papir, og hvordan m... -
Vækstmodeller
ForumindlægHey gutter og gut-inder. Jeg har lige et mundtlig eksamens spørgsmål til matematik C igen: "Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel. - og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhæng." Jeg er blank!!!:S nogle der kan ... -
andengradsligningen?
ForumindlægSidder og arbejder med eksamensopgaverne til mundtlig eksamen... Et af spørgsmålene skal man specielt forklere om andengradsligningen... Hvad ville i komme ind på derunder? Der har været et spørgsmål om grafen, sååe det skal man vel ikke så meget ind på? det vel mere hvordan den løses ved brug af... -
metode i fysik - haster
ForumindlægJeg har skrevet AT om jordens undergang og er kommet ind på stjernemodeller.. findes der er et fint ord på linje med hermeneutik eller samtidskontekstualitet for at se på modeller og teser som andre har lavet? og er det en god ide til den mundtlige eksamen at forklare om de metoder der bruges nå... -
formlen for 2. grads ligningens rødder
ForumindlægHej folk, jeg skal snart til mundtlig matematik-eksamen og har derfor brug for noget hjælp. Et af mine spørgsmål lyder: ''Du skal udlede formlen for 2.gradsligningens rødder'' har det noget med denne sætnigen at gøre: ax^2+bx+c = a(x-r1)(x-r2) ?? -
Hjælp til hedenskaben
ForumindlægHej:) Jeg mangler noget viden omkring skiftet fra hedenskaben til kristendommen, primært på Island/Norden? Hvordan skete det, og ændrede tilværelsessynet sig? Jeg tænker primært på Islandske sagaer og tiden omkring år 1000 hvor man mener at Island blev kristent. Skal kunne redegøre for det til e... -
tal og regningsarter - fagfagligt
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og jeg skal vise at jeg kan noget seminariefagligt/fagfagligt indenfor "tal og regningsarter" Er der nogen der har nogle gode forslag til noget seminariefagligt jeg kan vise? evt nogle beviser eller noget i den stil på forhånd tak Gudrun -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået stillet et spørgsmål til min mundtlige eksamen der lyder: Introducer differentialkvotienten. Udled den generelle formel for tangentens ligning og gennemgå bestemmelse af lokalt ekstremum og monotoniforhold ved hjælp af differentialregning. Er der nogen der har idéer til hvordan jeg... -
produktion af biomasse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe, skal have svaret på denne redegørelse og jeg har slet ingen idé om hvad jeg skal. - Gør rede for hvilke faktorer der har betydning for produktionen af biomasse på de forskellige trofiske niveauer i et økosystem. Jeg sætter på pris på enhver form for hjælp, jeg er f... -
Integration af polynomialsbrøker.
ForumindlægSidder og forbereder mundtlig matematik eksamen (økonomi, 1.semester). Til spørgsmålet om integrationaf polynomialsbrøker mangler jeg lidt ekstra synes jeg. Har indtil videre "kun" en masse eksempler og lidt om polynomisk division, men vil høre om der er nogle gode ideer til perspektive... -
heelp dansk
ForumindlægHejsa venner Jeg skal op i dansk mundtlig prøve i glostrup pædagog seminariet. Det er en prøve som skal fortælle om jeg er ejnet til seminariet, så jeg har ikke haft undervisning der jeg skal bare op til en prøve. Jeg har fået vide at jeg skal op i en novelle og det er tekster fra 1940 erne. Hvor... -
Eton Kostskole
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal op i engelsk mundtlig i morgen - det er en 24 timers eksamen. "Theme": The United Kingdom - og mine tekster handler om Eton, som er den berømte engelske kostskole. Jeg ville høre, om nogle har opgaver eller lign. liggende omkring dette emne - så må i meget ... -
Vækst
ForumindlægJeg har lige brug for hjælp til et spørgsmål til mundtlig eksamen i matematik c. Spørgsmålet lyder: Forklar ligheder og forskelle ved lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Omtal forskrifter og grafer for de tre væksttyper og vis, hvordan man ser, hvilken type vækst, der passer bedst ... -
Omeksamen?
ForumindlægHej jeg går på gymnasium i 3g, jeg afslutter dog ikke min studentereksamen, da jeg bliver selvstuderende i nogle mundtlige fag næste år.. Mit spørgsmål er så om jeg kan blive selvstuderende i SKRIFTLIG dansk næste år, da jeg er faldet rimelig meget her til eksamen og ikke er tilfreds med resu... -
Redegør for sammenhæng mellem bestemt integral og areal
ForumindlægHar mundtlig eksamen i mat A om 2 uger og er på bar bund, ja stort set generelt i dette fag. Håber at der er nogen der har overskud til at hjælpe og forklare.. gerne med et sprog som en som mig kan forstå. Jeg har kigget rundt her på siden og læst mange af de indlæg der allerede er oprettet men i... -
Kortfilm - oplæsning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig eksamen i dansk den 31. Maj. Jeg har trukket emnet kortfilm. Jeg har valgt den, der hedder ´Life is a bitch´ men jeg ved ikke hvad jeg skal læse op. Det må være hvad som helst, men jeg synes bare det er lidt svært at finde noget at læse op fra en kortfilm :...
