Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16561 til 16580 af 27490
-
struktur politik
ForumindlægHvad er struktur politik? Forklaret til en på 5 år tak :) jeg fatter ingen ting af det. please hjælp -
(anti)neutrinoen
Forumindlæghvad er forskellen på en antineutrinoen og en neutrinoen? -
Mundtlig terminprøve - dansk
ForumindlægHejsa. Jeg går i 9. Klasse og på torsdag skal jeg op til en mundtlig terminsprøve i dansk. Jeg sidder i denne sammenhæng med en artikel, der skal analyseres, og som jeg skal gøre rede for. Jeg vil derfor høre, om der er nogle af jer, der evt. kan give mig et par punkter/spørgsmål, der er vig... -
Gennemsnits tykkelse Østanantarktis
ForumindlægDen gennemsnitlige istykkelse på Østantarktis Oplysninger til opgaven: Volumen som vand: 19,3*106 km3 Areal: 14*106 km2 Havstigning ved nedsmeltning: 52 m. Tak på forhånd -
Emne
ForumindlægHej folk! Jeg går i 3.g, og jeg skal have valgt et emne til SRP. Jeg er i tvivl om, hvilke fag jeg vil have. Enten his/eng eller samf/eng. Jeg kan ikke rigitg komme i tanke om nogle gode emner. Har I nogle gode emner?? Please, hjælp mig :( Skal have valgt fagene i morgen.. -
Hvilke materialer består en termokande af?
ForumindlægTil spørgsmålet tænker jeg specielt på en normal plastic-termokande... Hvad er eksempelvis de indvendige materialer? -
nogle der har noter?
ForumindlægHej Ville bare høre om nogen har noter til pseudo-xenefon: Athenernes statforfatning -
Hamas og Fatah
ForumindlægHey.. Hvorfor er det Hamas og Fatah er så gale på hinanden? De er jo egentlig på samme side. Er det fordi Hamas vandt valget sidste år? -
Hybris i Ødipus
ForumindlægBegår Ødipus egentlig hybris? -
Tamiflu; mutation...
ForumindlægHJÆÆÆLP :) GS4071 er en kompetitiv inhibitor af neuraminidase. Det bindes til enzymets aktive område, se figur 3a og b. SE BILAG De to molekyler er angivet med rødt. Kun et mindre antal aminosyrer er vist på figuren. 4. Redegør for, hvorfor GS4071 kan virke som inhibitor på neuraminida... -
Hvordan får jeg 11?
ForumindlægHey.. Jeg går i 3.g. og kører på den sidste gamle reform... Jeg har én sidste eksamen - og det er samfundsfag a-niveau. Jeg skal op til eksamen om 6 dage. Jeg har regnet ud, at mit gennemsnit kun kan blive 9,0 nu, hvis jeg får 11 eller 13 i sidste eksamen. Så hvordan scorer jeg HØJT? Nogle gode ... -
Hulelignelsen
ForumindlægHej alle Jeg har hørt det flere gange, "hulelignelsen", men jeg kan simpelthen ikke huske at vi har haft det i old. Er der nogen der kan forklare hvad det er? -
Sociologi - "Katastrofementalitet"
ForumindlægHej i venlige sjæle! Min gruppe og jeg har AT i denne uge, og vi har fået emnet "Katastrofer". Vi har valgt at tage udgangspunkt i Hurricane Katrina. Vi skal belyse emnet fra 3 sider - Naturgeografisk (Den har vi styr på), Engelsk (Har vi også styr på) samt Samfundsfagligt. Jeg... -
Bibliotekkar
ForumindlægJeg læste IGEN på ug.dk hehe om uddannelsen bibliotekkar. Man skal åbenbart ikke have nogen form for gennemsnit, adgangskravet er et studentereksamen. Men man skal studere 5 år for at blive bibliotekkar, er det ikke spild af tid altså det burde jo ik tage en evighed at blive færdig med sådan en u... -
Appelform
ForumindlægHej allesammen :) Jeg vil lige gerne høre, hvad betyder ordet appelform? Tak på forhånd :) -
Patos, Logos og Etos??
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvad disse tre begreber (Patos, Logos og Etos) står for? og i hvilke sammenhænge de bruges?? På forhånd tak :) -
valgrets alder?
Forumindlægvalgretsalderen er blevet sænket på følgende måde: 1953: 23 år 1961: 21år 1970: 20år 1978: 18år Hvorfor har der været denne udvikling? -
HISTORIE EKSAMEN!
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan historie eksamen forgår?? Jeg ved intet... (Gamle reform!) Kommer man op i noget ukendt??! Skal man analysere teksten???! -
lejlighed eller kollegie
ForumindlægHej.. Jeg leder ihærligt efter en lejlighed eller et kollegie værelse,det skal være tæt ved strandvejen 12 i Aalborg.. Jeg har prøvet AKU, men der er lang vente tid og har virkelig været uheldig med det... Det skal være med et enkelt værelse og det må ikke koste over 3000 i husleje.. Jeg har vir... -
Kronologien i Odysseen
ForumindlægNogen der meget enkelt kan beskrive kronologien i odysseen? Det er vel den trojanske krig der udløser "hjemrejsen", men hvem er det der i første omgang gør at odysseus hjemrejse ikke bliver så lige til? Er det Zeus eller Poseidon og hvorfor?
