Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16581 til 16600 af 48240
-
Elektrolyse vs. prikforsøg
ForumindlægHej Jeg skal snart op i fysik/kemi (9.klasse) og jeg var i tvivl om hvad forskellen på forsøgene er? Ved elektrolyse påviser man at HCL består af H+ og Cl-, eller er det prikforsøget? Ved prikforsøg påviser man at H+ søger mod - polen eller hva'? Jeg er rimelig forvirret.... Hvorfor er de... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
karakter
ForumindlægHej! Det er sådan, jeg har fået 03 i mundtlig engelsk. Jeg er på særlige vilkår, og mangler 3 mundtlige eksaminer. Er det muligt, jeg kunne tage engelsk eksamen om i august måned? Er der nogle, der har prøvet det? -
Design i gymnasiet ??
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan hjælpe mig med at fortælle om design eksamen.. Jeg har det på C-niveau, men jeg aner slet ikk hvad jeg skal foretage mig...jeg skal op om få dage, men jeg er ret lost i det.. Er der nogen, der kan hjælpe..?? -
Eksamensråd til filosofieksamen C
ForumindlægHej Jeg skal op til filosofi eksamen på C-niveau imorgen på HF. Er der nogen her, der har nogle gode fif til hvordan man scorer en god karakter? Jeg har ret svært ved faget i forvejen, så jeg vil egentlig bare gerne bestå!!!! På forhånd tak -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
Det haster
ForumindlægHej (: Er der nogen der kan hjælpe med at omformulere dette her lille stykke: Den misvisende betegnelse "organisk" er et levn fra de dage håber der nogen der kan hjælpe (: -
Ingeniør uddannelsen og matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lidt i et dilemma. Jeg er lige blevet færdig med mit andet år på htx, og efter 3. år satser jeg med at tage til aalborg for at blive civilingeniør, nok inden for kemi, miiljø og bioteknologi. Men mine matematiske egenskaber er ikke for gode, i folkeskolen fik jeg altid 12 men... -
Hvad er naturvidenskab??
ForumindlægTja jeg har altid interesseret mig for kemi, fysik, biologi og matematik, de såkaldte naturvidenskablige fag, men hvad er naturvvidenskab egentlig? Og lige et spørg. til: Hvilke metoder ville i karakterisere som naturvidenskablige? -
hjælp søges
ForumindlægEr der ingen her, der kan hjælp med kemi..Har siddet hele dagen med det, og kan ikke rigtigt få et til at give mening? -
Kompleksbinde
ForumindlægHvad sker der når man kompleksbinder jernioner? jeg har kigger i mine kemi bøger og kan ikke rigtig få svar på mit spm. -
Rettelse af lille tekst
ForumindlægER DER NOGEN SOM VIL VÆRE SÅ VENLIG AT RETTE MIN OPGAVE? Oktoberfest Das Oktoberfest (2010) dauert vom 18 September bis 3 Oktober. Das Festival begann in Jahre 1810 am Theresienwiese in München und ist heute das grösste Festival der Welt mit ungefähr 6 Millionen Touristen, die jede Jahre das Fe... -
VUC og GSK - hvorfor ikke?!
ForumindlægHej Jeg skrev tidligere i dette link at jeg gerne vil forbedre mine kemi-kompetancer i forb. med studiestart: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=561456 Jeg har nu besluttet mig for at starte på et VUC/GSK kursus, men læste på deres hjemmesider at betingelsen for at tage et sådan ... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
ER HTX FOR SVÆRT FOR MIG, DA JEG ER DÅRLIG TIL DE NATURVIDENSKABELIGE FAG!!! HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg går i 9.klasse, og efter 9.klasse vil jeg gå på HTX, da jeg har en stor interesse for de naturvidenskabelige fag! Problemet er bare at jeg ikke er så god til fagene, Matematik, Fysik og Kemi. Skal vælge Mat og Fysik "A" og Kemi "B" på HTX k... -
Optisk gitter
ForumindlægHej jeg har problemer med at beregne denne opgave både a,b,c og d Opgaven er vedhæftet herunder som png fil En laserstråle har en frekvens på f = 3,75·10^19 Hz. a) Beregn laserens bølgelængde. Laseren sendes ind mod et gitter med en gitterkonstant på d = 3,33·10^−6 m. b... -
Elektriske felter -
ForumindlægJeg arbejder med følgende opgave "Når den elektriske feltstyrke i luft bliver i størrelsesordenen 3kV/mm , vil elektroner rykkes fri fra luftens molekyler og luften bliver ledende. Dette er mekanismen bag gnister og lyn. En metalkugle bliver ladt op med en ladning på 1 µC." Jeg... -
kernereaktion (Beregning af Q-værdi)
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med at vse hvordan man besvarer de to delspørgsmål for den allerførste kernereaktion, så jeg kan besvare de to andre efterfølgende?? Gerne lidt teori, for har ikke helt forstået hvordan man beregner de to opgaver, selvom jeg har læst op på det i min fysikbog. ... -
Hvad er mol??
ForumindlægJeg skal forklare hvad mol og molarmasse betyder i kemi, men jeg forstår godt molarmasse, men ikke mol... HJÆLP -
Matematik A, srp
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive srp, dog først til næste år! Jeg har Mat A, engelsk A, kemi B og fysik B... Jeg har simpelhen ingen ideer! nogle der har nogle forslag? Vil helst undgå de tunge emner som matematik i oldtidens rom etc. Kunne godt tænke mig at skrive i matematik og engelsk eller m...
