Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16601 til 16620 af 40685
-
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Virkelig stort problem
ForumindlægHej.. Jeg er lige blevet Hf student og det er gået rigtig dårligt til eksamen og jeg ved ikke helt hvorfor det er gået som det er.. I årskarakter ligger jeg omkring 10 ved næsten alle fag, jeg har arbejdet hårdt og afleveret mange opgaver til tiden og har prøvet alt mit bedste men selvom jeg har... -
Eksamenssæt til skriftlig matematik B HF 22. maj
ForumindlægHej, Jeg ville høre, om der er nogen som har eksamenssættet med spørgsmålene til delprøve 1 og 2, som blev udleveret til den skriftlige eksamen mandag d. 22. maj for matematik B på HF. Jeg mener at jeg tog sættet med, men kan ikke finde det nogen steder, og jeg vil rigtigt gerne kigge på det og... -
Lægevidenskab modul 1 niveau!?
ForumindlægHej venner, Jeg har efterhånden gået på lægestudiet et par måneder og skal derfor snart op til min første skriftlige eksamen på Syddansk Universitet. Jeg skal op i den skriftlige eksamen på modul 1: "Liv, sundhed og sygdom", til en Scribble eksamen og der er over 100 læringsmål ma... -
Kan du hjælpe mig ?
ForumindlægJeg har brug for et super fedt råd inden jeg skal op til mundtlig eksamen ? - Hvad skal jeg gøre udover at spise masser af mad, så jeg kan få en masse energi ? -
Læseferie - hvor lang tid har folkeskoleelever?
ForumindlægHej allesammen * Ved i svaret på det overordne spørgsmål? *bruger i jeres læseferie fornuftigt? * Er det noget man skal have klar før læseferien? * hvordan foregår jeres læseferie? Det er første gang jeg skal til eksamen og ville gerne vide disse ting befor :) -
Renteformlen
ForumindlægHej Jeg vil gerne i min mundtlig eksamen kunne drage en sammenligning mellem renteformlen og potensligninger. Men hvordan gør jeg det smartest - uden censor opdager jeg er en dør til potensligninger :) Er der nogen der har et godt råd? -
Uretfærdig eksamenskarakter?
ForumindlægHej, Jeg har været til eksamen i written proficiency & grammar III, hvilket resulterede i et 8tal. Det er vel okay, selvom jeg til den foregående eksamen fik 10. Problemet er, at gennemsnittet for holdet er helt nede på 6.5. En trediedel af holdet er simpelthen dumpet. Der er ved at blive organi... -
Eksamensnervøsitet, et godt råd!
ForumindlægJeg kan se, at nu hvor eksamen nærmer sig, udtrykker mange bekymring for, hvorledes de skal håndtere deres eksamensnervøistet. Hvis du er så nervøs, at det reelt giver dig problemer med eksamenspræstationen, bør du læse denne kloge bog: Opstilling i folkebiblioteker: 37.125 Latour, Anne Eksame... -
står det godt?
Forumindlæghej, jeg går i 10.klasse og skal op til dansk eksame ... ville bare lige spørge om i kan rette min præsentation i min synopsis.. med hensyn til stavefejl og forkerte valg af ord osv.. det har jeg nemlig problmer med i forvejen jeg har om danmark og danskhed og har valgt som underemne "Grise... -
Journalist
ForumindlægHejsa :) Jeg står her, og skal vælge, 15. marts, hvilken ungdomsuddannelse jeg skal have. Jeg føler mig bedst tilpas på højere handelsgymnasiet, og regner da også med at valget falder derpå. Jeg har altid været god til dansk, og de sprogligere fag hvorimod matematik aldrig har været min stærke ... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre. Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet, Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium) Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym. Jeg vil vir... -
hvordan skal jeg analysere den her case?
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at skrive sso og jeg mangler viden om hvordan jeg skal lave en analyse om en der hedder Ulrik Wilbek: selv en vinder kan tvivle. hvad skal jeg kigge på hvad skal jeg gøre hvad skal jeg fokusere på hvordan kan jeg sætte det op det handler om coaching .. -
Terminsprøver snart !!!???
ForumindlægHej alle sammen ;-) Jeg går i 9 klasse og skal have terminsprøver i dansk, Matematik og (måske) engelsk efter efterårsferien. Men jeg er som sagt begyndt på at forberede mig fra nu af frem til terminsprøverne så jeg er godt forberedt. Er der nogen der ved hvordan opg. ser ud. For jeg har hørt... -
2 spørgsmål, som jeg slet ikke kan besvare.
ForumindlægHej, jeg har 2 spørgsmål, som jeg slet ikke kan finde ud af at besvare. Er virkelig helt blank, nogle som evt. kunne hjælpe mig med det? Det vil være et stort skridt frem for min lektie :-) På forhånd, tak :-) Hvad dækker betegnelsen ‘Den Tredje Vej’? Liberalismen har et tvety... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
MatB turbokursus?
ForumindlægHej Alle, Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer... -
Lærer i folkeskolen - hjælp!
ForumindlægJeg har været inde på lære uddannelsen, og der står at man som lærer skal undervise i 3 fag.. Kan det passe (linket kan du finde nederest)? Jeg vil meget gerne undervise i engelsk og historie, men faget historie kræver at man skal have idéhistorie og samtidshistorie (sådan som jeg har opfattet de... -
Betydningsforskellen!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har til opgave at forklare betydningsforskellen mellem 4 sætninger. De hører sammen 2 og 2 (a+b) Håber i kan hjælpe mig. Første: A) There was an answering machine behind the sofa, and he lay there listening to the messages. B) There was an answering machine behind the sofa... -
hvor får man nyt studiekort???
Forumindlæghey, jeg har fået stjålet min pung hvor mit studiekort lå i. Er der nogen der ved hvordan man får et nyt? Et telefon nummer eller noget...? dusin tak
