Generelt

Terminsprøver snart !!!???

14. august 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)
Hej alle sammen ;-)

Jeg går i 9 klasse og skal have terminsprøver i dansk, Matematik og (måske) engelsk efter efterårsferien.

Men jeg er som sagt begyndt på at forberede mig fra nu af frem til terminsprøverne så jeg er godt forberedt.

Er der nogen der ved hvordan opg. ser ud.
For jeg har hørt at terminsprøverne er ligesom de skriftlige FSA opg.

Og har i nogen forslag til hvordan man forbereder sig bedst.

Jeg er ret nervøse , håber i vil svare ;-)

Brugbart svar (1)

Svar #1
14. august 2015 af MaibritG

Mit råd er, at du tager dig en slapper. Det er korrekt, at terminsprøverne kan være tidligere FSA-opgaver, men det kan også være nogle opgaver, der minder om FSA-opgavehæfterne. Hvis du ellers har styr på det pensum, du indtil videre har lært, så burde der ikke være de store overraskelser. Er der steder, hvor du føler, at du har mangler, så skal du nok fokusere på disse.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
14. august 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)

Tak for rådet

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. august 2015 af snylt (Slettet)

Slap af og nyd 9.klasse. Det er dit sidste år, før du kommer til the serious work (stx m.fl.)

Anbefaling: Er du med i klassen, så tag det roligt.


Svar #4
19. august 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)

Jeg ved godt at det er mit sidste år i folkeskolen. Det er bare fordi at snakken om prøverne får mig til at gå i panik. Eleverne på årgangen bliver altid opdateret på hvordan prøverne næste år ser ud. Det er også fordi at terminprøverne gælder når man søger ind på gymnasiet.

Brugbart svar (0)

Svar #5
19. august 2015 af MaibritG

Det er også fordi at terminprøverne gælder når man søger ind på gymnasiet.

Det gør de altså ikke. Det handler udelukkende om hvorvidt, at du bliver erklæret egnet af din skole. Skulle du ikke blive erklæret egnet, er der altid mulighed for at gå til optagelsesprøve. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #6
19. august 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)

Når ok tak :-)

Skriv et svar til: Terminsprøver snart !!!???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.