Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16621 til 16640 af 27855
-
AT metode
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående metode i AT. Jeg har skrevet i fagene engelsk og historie, med henblik på en retorik og argumentationsanalyse i engelsk, og kildekritik samt den kvantative metode i historie. Jeg har skrevet, hvad fagene kan bidrage med, men ikke hvad deres begrænsninger er, da ... -
Diabetes
ForumindlægHej! Jeg vil gerne skrive et stort skriftligt projekt om diabetes, men jeg ved ikke hvor fokus skal ligge? Fagkombinationen er bioteknologi (dvs. en blanding mellem biologi og kemi) og historie. Jeg har tidligere i en stor opgave skrevet om glykæmisk indeks, så det er nu udelukket. Har I forsl... -
udvandringen til Amerika
Forumindlægjeg skal skrive en historie om udvandringen til Amerika, altså faktion. historien skal foregå i 1911, så vidt jeg ved sejlede de først til Elis island og fik et syge tjek, og indregistrering, og derefter sejlede de til New York. nogle tog til Newbraska, men hvordan altså med skib, hestevogn eller... -
Hans og Grete
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, der godt kunne tænke sig at hjælpe mig med noget let? Jeg skal analysere et eventyr af Hans og Grete, hvor jeg fortæller om historiens perspektiv. Altså, om læseren følger alle personer på lige fod i historien, eller om der er en synsvinkel. Er der nogen, der vil hjælp... -
Analyse af Jagten på et menneske
ForumindlægJeg har en analyse af jagten på et menneske for og jeg mangler et par ting som jeg simpelten ikke kan finde ud af: Nogle der kan hjælpe med nogle spørgsmål? Berettermodellen på hver af de 2 dele Hvor meget fylder fortælleren i hver af delene? Er han kommenterende, reflekterende eller vurderende... -
Forstår ikke helt skemaet
ForumindlægJeg har ift Sydafrikas historie fået det her skema som baggrundsmateriale - men jeg er ikke helt med på hvorfor de europæiske landes investeringer i de ikke-vestlige lande er vigtigt. Det er ikke en opgave for sig selv, men jeg kunne godt bruge en smule hjælp til at forstå sammenhængen af skemaet... -
Ikke homogen 1. ordens differensligning
ForumindlægHej Studieportalen jeg skal løse en differensligning af 1. orden, og har fået oplyst at den ikke er homogen. Differensligning er vedhæftet i en Word docx fil, eller kan ses herunder Differensligningen har den eksplicit udtrykte P_t (t er blot en notation) som beskriver hvordan den faktiske pris ... -
Fedme udviklingen over de seneste 50 år.
ForumindlægJeg er ved at skrive studieretningprojekt om fedme og mangler tal over hvor mange fede der har været i løbet af de seneste 50 år. Jeg har kun kunne finde tal fra 1987. Jeg skal finde for både USA og Danmark.. Hjælp mig!! -
Hitler tale
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere en af Hitlers taler. Jeg har redegjort for hans vej til magten, og skal nu analysere en af hans taler, derfor tænker jeg en tale før 1939 (før 2. verdenskrig), og gerne før eller omkring da han kom til magten i 1933. Mit probl... -
AT - metode afsnit?!
ForumindlægHej jeg har prøvet at skrive dette i mit metode afsnit, er det godt nok eller skal jeg fylde mere på? Har dansk og samfundsfag: I forbindelse med selvbiografien ”Et løft af sløret”, kan man lave en analyse af denne. For at få en bredere og bedre forståelse af romanen kan man inddra... -
(Samf. og bio.) -> Racehygiejne, K.K. Steincke, Darwin og Mendel
ForumindlægHey folks Jeg står og skal til AT-eksamen imorgen i mit emne "Eugenik" (racehygiejne), og med fagene biologi og samfundsfag. Jeg står i det problem, at jeg har nok biologiske teorier hvor udfra jeg kan snakke om forskellige metoder, som de forskellige videnskabsmænd er kommet frem til, ... -
Den franske revolution
ForumindlægJeg har årsprøve i historie på tirsdag, og kan ikke finde hoved eller hale i noget! Er der nogen der sidder inde med noget materiale jeg kan bruge, til at læse op til prøven??? På forhånd tak. -
DA/HI Typografi..?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og færdigører min dansk/historie opgave (2.g) og undre mig over en ting som overskriften nok afslører: Er der krav på typografien? Altså Skrifttype / størelse, og linjeafstand? Mange tak for hjælpen. //Michael. -
Europæiske konjunkturer?? Hjælp
ForumindlægHejsa... vi skal holde foredrag om "europæiske konjunkturer" (hvad end det så er ;-)) i historie... Er der nogen, der kunne hjælpe lidt? Evt. med et link til en side, der omhandler det emne *S* -
Bekendtgørelser
ForumindlægKære Studi Hvor finder jeg bekendtgørelserne for mdt. eks. i dansk og historie? De er ikke lige så nemme at finde på uvm.dk, som man umiddelbart lige skulle tro. På forhånd tak. Med venlig hilsen Søren Søgaard -
Er der nogen der har nogen gode idéer?
ForumindlægJeg skal skrive en større opgave i historie, og jeg ved ikke hvad for et emne jeg skal vælge.Er der nogen der har et godt forslag? Det skal ikke være et alt for svært emne, da jeg ønsker at skore topkarakter :) -
Retninger tysk
ForumindlægJa jeg har brug for at få min tysk historie rettet. Den er kort og har selv kigget på den men kan ikke se flere fejl i min opgave.'' Her kommer den :D -
Wienerkongressen
ForumindlægJeg skal skrive historie opgave om Wienerkongressen 1814-1815 efter Napeoleonskrigene. Er der nogle, der har noget om det, så er jeg meget interesseret. Jeg har nemlig meget svært ved at finde noget. -
Hjemmside
Forumindlæghejjeg har lavet en hjemmeside der hedder http://www.forfatterbyen.webbyen.dk hvor man kan komme med sine mening og sine gode digte og historier. så vil jeg bare hører hvad i synes om den idehilsen luffe -
Vietnamkrigen
Forumindlæghej! er der ikke nogle der har nogle spændende ideer til hvad man kan skrive om i sin historie opgave om vietnam. har selv tænkt på de amerikanske politikeres syn på krigen og medierne. Nogle der har nogle gode forslag?
