Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 16661 til 16680 af 77388
-
retvinklede trekanter
Forumindlægheeij. jeg forstår ikke følgende opgave. A) Beregn de manglende sider og vinkler i følgende retvinklede trekanter, hvor C = 90º 1) a = 5 og c = 10 2) a= 14 og b = 8 jeg fortår ikke hvilken formler jeg skal bruge på forhånd tak. -
Hurtig spørgsmål
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvordan eksamen foregår i kemi? -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ... -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
Hjælp
ForumindlægPå en bærbar computer er der 15 % af batteritiden tilbage. Der er strøm til 48 minutter. 9. Hvor mange minutters batteritid har en fuld opladning? (?) minutter. 10. Hvilket klokkeslæt løber computeren tør for batteri? (?) -
pH under nul
ForumindlægMin fysik/kemilærer har fortalt, at pH-værdien altid er positiv, men jeg mener, at have læst et par indlæg herinde, hvor de har skrevet, den godt kunne være negativ, eller læser jeg forkert? :/ Nogen, der kan forklare? (: -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Rettelse af ordstillinger i Tysk stil.
ForumindlægHej, jeg har skrevet en stil i 9. klasse. Jeg skal rette ordstillinger. Jeg har prøvet at gøre det, men har på fornemmelsen jeg har overset nogle fejl. Er der nogen der kan hjælpe mig? https://docs.google.com/document/d/1cszWqVZ64jf0wgISk0iudKpzyK6GWWGsxcVbuII-3BM/edit?usp=sharing I skal være... -
Projektopgave udvikling - rusmidler
ForumindlægHej Vi er to piger fra 9. klasse som er i gang med en projektopgave. Overemnet er udvikling, og vores underemne er rusmidler Vores problemstilling lyder således: Hvordan har det danske kriminalitetsbillede udviklet sig i forbindelse med rusmidler gennem de sidste 30 år? Hvad synes i om denne?... -
projektopgave (på vej) HJÆÆÆLP
ForumindlægHej allesammen, vi er to piger i 9. klasse som skal til have projektuge her i uge 6. vores overemne er ´´på vej´´ og vi vil gerne have nogle underemne, problemformulering og arbejdsspørgsmåls ideer. vi er mest interesseret i samfundsfags relaterede emner men andre fag ville også være okay vi s... -
Plukkerier
ForumindlægHejsa...Jeg har vikelig et stort problem.Problemer er at, at jeg tager 2G om, men der er bare en ting jeg ikke forstår og det er at jeg har fået 10 i fysik, men hvis jeg nu næste år får 8.... Er det så ikke noget med at man kan plukke de bedtse tal?sebb... -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide... -
Solsystemets dannelse
ForumindlægEr der forskel på en interplanetarisk gassky og en protoplatetarisk gassky, men henblik på solsystemets dannelse? skal til fysik eksamen i morgen. hvis der var nogen der var lidt kvikke med et hurtigt svar så ville det hjælpe :D -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Fra grundskoleelev til gymansieelev
ForumindlægHvordan udvikler man sig fra Fra grundskoleelev til gymansieelev, fagligt og socialt? -
Rettelse af tysk stil :)
ForumindlægHej! Jeg har lige været op i skriftlig tysk og vil meget gerne få rettet min stil. For jeg kan slet ikke bedømme stilen....på forhånd tak!! :)Zwischen den Welten1. Übersetze den dänischen Text ins Deutsche.Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil aus Ber... -
Matematik termins 2011?
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad problemregningen kommer til at blive om? :) Er mega nervøs :/
