Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16661 til 16680 af 179351
-
Læsning til matematik B
ForumindlægHej.. Jeg vil høre om der er andre der ude, der skal op i skriftlig matematik B i morgen? I såfald, hvad har i tænkt jer at læse? Jeg har indtil nu, læst om: - Andengradsligninger - Liniær funktion - Potens og eksponentiel udvilking - Differentiel regning - Integralregning Jeg håber lidt på... -
matematik fp9 december 2021
ForumindlægHej. Nogen der måske kan sende matematik fp9 december 2021. Jeg skal aflevere den i morgen og har ikke fået den lavet grunden MEGET arbejde og har haft corona :( Jeg ved godt jeg ikke får noget ud af det, men det grunden jeg ikke må få flere -3. Jeg lover det første og sidste gang -
SRO - MATEMATIK OG KEMI
ForumindlægHej alle flinke kloge mennesker :-) Jeg skal snart til at skrive min SRO, i fagene matematik og kemi. Jeg har ingen anelse om, hvordan den skal skrives, så jeg ville bare spørge, om der er en venlig sjæl, der er villig til at sende deres til mig :) Det er fuldstændig ligegyldigt hvilket emne de... -
Vejen til matematik - C (Opgave hjælp?)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tænkte om nogen muligvis er i besiddelse af bogen "Vejen til matematik - C". Jeg har desværre glemt den ved min ven. Jeg behøver opgave 83. På side 118 og opgave 85 på samme side. Tænkte om nogen ville tage et screen shot af opgaverne eller indsætte en beskrivels... -
Lille matematik opgave hjælp
ForumindlægHej Min opgave lyder følg: Isolér g i følgende formel, der angiver svingningstiden T for et pendul med længden L: _____ /L <-- L divideret med g T = 2pi /____ \/ g -
Matematik quiz, for de skarpe studerende!
Forumindlæg- Forleden dag var der en quiz i TV-programmet "basta". En flok studerende fra Københavns universitet fik til opgave at løse denne problemstilling. - Men ingen kom frem til et egentlig resultat. Vil hører om der er nogen skarpe hoveder herinde, der kan udlede en fyldtsgørende besvarelse... -
SIMPELT matematik spørgsmål!
Forumindlægjeg har vægten 70 kg og 180 centimeter. skal udregne en BMI og det lyder således. vægt/ højde gange højde. HVAD ER RESULTATET? -
Matematik Opgave 2
ForumindlægHeej Jeg har en matematikopgave, som jeg er i tvivl om jeg har lavet rigtigt. : Hvis en person har en formue på 600000kr. og formuen vokser med 7% om året, hvor mange år (helt tal) skal personen så vente på at blive millionær? Løs problemet ved at prøve med forskellige værdier af n i renteformlen... -
Matematik! Går i 8!
ForumindlægHvis hjemmedatematen frembringer tallene 1, 2, 3, 4 eller 5 med lige stor sandsynlighed, hvor stor er da sandsynligheden for at få et 3-tal ved næste tryk? Jeg har skrevet 20 % , men er det rigtigt? Tak på forhånd! -
Andengradspolymiet - find a og c
ForumindlægOpgaven: Grafen for f(x) = ax2 + 4x + c har toppunkt i (-1,2) Bestem a og c. - Skal jeg bruge noget med formlen for diskriminanten og isolere c? eller hvilke formler eller metoder skal jeg bruge for at kunne løse opgaven? -
bestem tallene a og b. HJÆÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende opgave, har virkelig svært ved hvilke formler jeg skala bruge og præcis hvad det er jeg skal gøre. Nogen som evt. kan hjælpe mig.. Alt hjælp er tilladt. På forhånd tak. PS. Gerne svar HURTIGST muligt. Store jordskælv under oceanerne kan forårsagde tsunamier En ... -
Differentiering med hensyn til a og b
ForumindlægHej Hvordan vil mellemregningerne til henholdsvis differentiering med hensyn til a og- b se ud? - hved god det handler om differention af sammensatte funksioner, men kan ikke få det til at give det det skal. Vil resultatet blive det samme hvis man trækker den observerede y-værdi fra først, alså... -
HASTER!! - find a og b
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? I Vestgrønland har man målt den årlige middeltemperatur på forskellige breddegrader. Nordlige breddegrad: 62 64 70 73 78 Årlige middeltemperatur i C: 1,0 -1,6 -4,2 -7,2 -11,4 I en matematisk model kan sammenhæn... -
Eng. A Oversættelse
ForumindlægHåber nogle venlige sjæle gider at læse det igennem for fejl. Nike gik for vidt. Kina er kendt for at udøve kontrol med medierne, og censuren griber ofe ind over for indhold, der anses for at være regeringsfjendtlig. Tv-reklamen fra Nika slap dog tilsyneladende i første omgang forbi embedsmænden... -
Det nære solsystem - eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her i morgen, og jeg har ikke helt styr på det nære solsystem som et af vores spørgsmål lyder. Helt konkret står der: Du skal mundtligt præsentere emnet: Det nære solsystem. Stikord til den faglige samtale: Årstider, Jordens rotationsakse, Månens faser, måneformørkelse,... -
Historie eksamen - hvad skal man gøre?
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige og undrer mig lidt over, hvad det egentlig er man skal gøre til eksamen? Jeg trækker mit emne i morgen og hvad skal jeg så gøre med kilderne? Skal jeg ud fra dem fortælle om emnet, hvis nu fx man har en tabel kan man sige noget om situationen et eller andet sted og sådan... -
Notater til forberedelseslokalet/eksamen
ForumindlægHej, Jeg ved nu hvilke fag det er, jeg skal op i. Men ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang med forberedelsesdelen. Skal jeg skrive notater til hvert enkelt kategori, vi har haft i det følgende fag? eller, skal jeg bruge tiden på at læse lidt, også komme igang med at tage notater til hver... -
svær graf om hørelsen eksamen
Forumindlægskal til fysik eksamen i morgen og jeg skal forklare en graf. grafen findes kun i min bog, så håber der er nogen der har den da det er en meget almindlig fysik bog. det er i vejen til Fysik C Af Knud Erik Nielsen, side 127. jeg forstår ikke hvorfor grafen 3000 Hz falder ved 5000 Hz stiger ige... -
Engelsk Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er igang med at finde et underemne til min mundtlige engelsk eksamen. De to overemner jeg står imellem er: - African american history - south african history and culture Jeg er simpelthen helt tom for ideer, og kunne godt bruge lidt hjælp til at komme videre. Jeg ville helst gerne snakke... -
Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til eksamen i samfundsfag på B-niveau imorgen klokken 12, og jeg har her til morgen været oppe at trække mit eksamensoplæg. Emnet lød "kampen om den politiske magt" og er (selvfølgelig) et forløb, vi har haft i undervisningen. Man skal, som I måske ved, udarbe...
