Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16681 til 16700 af 70316
-
Begrebet livsstil
ForumindlægHej,\nJeg kunne godt tænke mig at vide hvad begrebet livsstil med dine/jeres ord dækker over..\n\nGiv din mening til kende og støt Malfoy:D\n\nPå forhånd tak\nMalfoy -
Overfladisk Beskrivelse af partier
ForumindlægHvordan kan man i grove træk og særdeles overfladisk beskrive partiernes "styreformer" og meninger, når vi fx ser på Mineavas's Kort:\n\nIdealisme =\n\nSocialistisk =\n\nLiberalistisk =\n\nDemokratisk = \n\nevt. flere.\n\nHar muligvis blandet emner sammen... -
Udviklings psykologi
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk, og hvor jeg har valgt at have udgangspunkt i en tekst, der handler om opdragelse af børn / forkælede børn og negative virkninger mm. Dertil skal min fremlæggelse vare i 5min, hvori jeg vil sige lidt om min egen udvikling som barn med skilte forældre og hvordan d... -
Permutation og Kombination
ForumindlægSkal skrive omkring de to nævnte emner i overskriften.. Men er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal beskrive? Er det noget med bimoialfordeling? -
Oplæg
ForumindlægHejsa!!! Jeg har lige brug for en smule hjælp. Jeg har en eksamen hvor jeg har den terminale patient i fokus. (ingen bestemt diagnose) Jeg vil snakker kort om dødsprocessen med et forkus på centralnervesystemet, idet det er et af de steder man har nogle symptomer på, at døden er nær. Herefter vil... -
HJÆLP.. hvordan forgår eksamenen?
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i oldtidskundskab, og ved virkelig ikke hvordan det skal foregå. Jeg ved at jeg får bl.a. et kendt tekst fra "pensumet" og den skal jeg tale om, men hvordan? Skal jeg analysere på den eks. hér er et episk lignelse eller patronymika...? Eller analysen skal v... -
B-niveau. Hvordan gribes eksamen an?
ForumindlægHej! Er der nogen der har været til eksamen B-niveau? Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an.. Hvad skal man særligt lægge vægt på? Og hvordan skal de 30 min. struktures? GODE RÅD? Håber nogen kan hjælpe lidt.. :) -
Tysk FSA Mundtlig
ForumindlægHej. Jeg skal op til tysk FSA i morgen, og jeg er virkelig ikke sikker på at det jeg har rækker nok. Jeg er ikke vildt god til tysk, men ligger rigtig godt i de boglige fag. Så en meget dårlig karakter i tysk ville være rigtig skidt :-( Har ingen idé til hvordan jeg skal forberede mig udover at s... -
Hvad bruges Amperevindinger til?
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen imorgen og kunne godt til mig at vide, hvad amperevindinger bruges til...? på forhånd mange tak! :) -
mundtlig tysk eksamen
Forumindlæghvordan foregår den? og hvor lang forberedelsestid? -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægUNDERVISNINGSMINISTERIET SKRIVER I DAG 24. maj ”HjælpemidlerSom udgangspunkt er alle hjælpemidler (bortset fra kommunikation medomverdenen) tilladt ved prøverne - såvel i forberedelsestiden som undereksaminationen. En begrænsning i denne generelle tilladelse skal fremgå af fagbilaget eller af lær... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
Anvendelser - vektor i planen
ForumindlægNår man i mundtlig mat A skal komme ind på anvendelser af prikproduktet og determinanten - hvad menes der så ?? Er det et konkret eksempel eller at prikproduktet bruges til at finde ud af hvordan vektor a og vektor b ligger i forhold til hinanden - og at determinanten bruges til at finde arealet ... -
Funktioner
ForumindlægJeg har disse to ting jeg skal forberede, bare så jeg er forberedt til årsprøve. Så savner lidt hjælp til hvordan jeg kan forberede det:-Ligninger af 1. og 2. grad. En udledelse af løsningsformlen for andengradsligningen hører med.-Andengradsligningen og faktorisering af andengradspolynomierOg ma... -
haster
ForumindlægJeg skal skrive til at skrive en sso. Får problemformuleringen på fredag 2-2 07. Har skrevet en, en gang. Man da jeg kun fik 6 for den, vil jeg til at skrive dem om. Jeg skriver i faget religion på hf. (Islam - Profeten Muhammed) Men har virkelig brug for hjælp til, hvordan man skriver en kanom... -
Hjemmeside troværdig?
ForumindlægHej. Jeg skal op i engelsk mundtligt i næste uge og jeg har om Gun VIolence. Jeg har en hjemmeside som jeg ikke ved om jeg kan stole på da den siger at der er 12 skydevåben per 100 person i DK. Jeg synes det lyder af meget. http://www.gunpolicy.org/firearms/region/denmark Kan jeg st... -
Forberedelse + noter??
ForumindlægHej Jeg vil gerne allerede nu begynde at forberede lidt til min eksamen så jeg kan blive klar. Problemet er dog at jeg ikke helt ved hvordan. Føler ikke at skolen giver mig nok, så kender i nogle gode hjemmesider/bøger/yt-videoer eller sådan noget som kan hjælpe mig? Måske evt. nogle andre gode... -
24 TIMER SPØRSMÅL
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen men har et par spørgsmål 1) skal jeg lave en synopsis som både censor og lærer får ? 2) skal jeg bruge ALLE kilder som er vedlagt 3) skal den nye kilde bruges til perspektiveringen? 4) hvad skal lærer og censor have ? -
EKSAMEN- MED EGNE NOTER?!
ForumindlægHey- og tillykke med huerne der snart vælter ned over os :-) ER der nogen der kan give mig et afklarende svar på hvorvidt man må have sine på forhånd lavede noter (dvs. ikke fra forberedelseslokalet noter) med ind til selve eksaminationen i matematik? Helst med en off. begrundelse. Det skal nok l...
