Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16681 til 16700 af 152758
-
vektor
Forumindlæghej forstår ikk helt et spørgsmål vedr. vektorer. spørgsmålet lyder sådan: Bestem samtlige vektorer, der kan fremkomme ved at lægge to af disse vektorer sammen eller ved at trække dem fra hinanden. Afsæt disse vektorer i et koordinatsystem. vektorene er: a= (3 over -2) b= (-4 over 1) c= (-2 o... -
AT 2009 Rejser
ForumindlægHej alle Som de fleste nok ved omhandler dette års AT-projekt rejser. Jeg har fået af vide, at der er tale om fysiske rejser. Jeg er nu kommet på en idé som jeg brænder for, men er ikke sikker på, hvor vidt man kan kalde det en fysisk rejse. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med kunstig befrugt... -
Hjælp til nogle opgaver
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med nogle opgaver? please har ikke kemi bogen: Opgave 1 Bagepulveret hjortetaksalt er et salt, og har det systematiske navn ammoniumhydrogencarbonat. a) Opskriv den kemiske formel for hjortetaksalt. ammoniumhydrogencarbonat (NH4HCO3) Ved opvarmnin... -
opg. 5.18: pH og udfældning
ForumindlægHej Kloge Kemi-mennesker. Vi har fået opgave 5.18 i den røde opgavebog for, og der er så vidt jeg ved ingen fra mit hold, der kan løse den. (den er til mandag). Der ønskes fremstillet 30,0mL af en opløsning, hvori den akuelle konc. af Mg+ skal være 0,100M a) beregn massen af den mængde MgCl2.6H... -
dansk skriftig
Forumindlæghey derude, Jeg tænkte på om der er en der kunne hjælpe mig med det skriftlige dansk det kommende år, altså, hjælpe mig, og se mine opgaver igennem, så jeg kan blive bedre til det skriflige i dansk, for lad mig sige det ligeud, jeg SUCKS til dansk skriftlig her for tiden. Jeg startede i 1.g ved ... -
engelsk skriftlig
Forumindlæghey derude, Jeg tænkte på om der er en der kunne hjælpe mig med det skriftlige engelsk det kommende år, altså, hjælpe mig, og se mine opgaver igennem, så jeg kan blive bedre til det skriflige i engelsk. Jeg lå i starten på 4 og nu på 7 eller 10 med pil nedaf.. Men vil gerne lige næste år give den... -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
ligevægt og ph :/
ForumindlægDen kemiske ligevægt H2PO4- + H2O ↔ HPO42- + H3O+ har en ligevægts konstant KS = 10-7,1 [mol/L] a) Opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Den har jeg lavet b) Bestem koncentrationen af H3O+ ioner i en vandig opløsning af fosforsyre hvor pH er målt til 5,0. Hvad er koncentratione... -
molarmassen??
Forumindlæghej jeg har fået nogle opgaver i kemi, som jeg simpelhen ikke kan finde ud af kan i hjælpe mig!!!! Opgave 1 Afstem reaktionsskemaerne: a H2 + Br2 HBr b SOCl2 + H2O SO2 + HCl c Na ... -
Korrekturlæsning, retning af opgaver, undervisning
ForumindlægHej! Mit navn er Stine, jeg er 20 år og nybagt student fra i sommers. Jeg afsluttede gymnasiet med et gennemsnit på 11,5 med studieretningen matematik A, fysik A og kemi B. Kort tid efter jeg blev student, rejste jeg til Kina for at undervise kinesiske børn i engelsk i 3 mdr. Siden jeg kom hjem ... -
AT: Kinas udviking i fremtiden
ForumindlægJeg har tænkt mig at se på en forudsigelse vedr. kina og kinas fremtid. Fx "Kina vil i fremtiden være den mest dominerende stat mht. verdens-økonomien". Jeg ved ikke helt om forudsigelsen holder, men det kan være der er nogen der kender en forudsigelse, som er blevet udtalt af forskere ... -
Koncentrations beregninger
Forumindlæghej people. Jeg sidder og regner nogle kemi opgaver, men jeg er simpelthen gået i stå på grund af 2 små spørgsmål angående koncentrations beregninger, som jeg gerne skulle beregne, men jeg kan bare ikke huske hvilke formler jeg skal bruge og hvilke enheder resultatet skal komme ud i Opgaven ly... -
Stofmængde beregning: masse
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi opgave jeg er i tvivl om jeg har lavet rigtigt. Den lyder: "Stoffet diboran, har været afprøvet som et muligt raketbrændstof. stoffet forbrænder ved at reagere med dioxygen efter følgende reaktionsskema: B2H6 + 3O2 -> 2HBO2 + 2H2O. a) Beregn massen af den... -
Hjælp til SRP Abstact
ForumindlægMatematik A Kemi A reaktionskinetik. Hoved emnet for denne SRP er Reaktionskinetik, hvor jeg har matematiks og kemsik syns punkt med. I denne opgave redegøre jeg for de nødvendige reaktionskinetiske begreber herunder begrebet aktiveringsenergi. Især gøre jeg rede for begreberne nulte, fø... -
Spørgsmål angående statskundskab (AU og/eller SDU)
ForumindlægHej, Jeg er en 19-årig dreng, som blev student (HTX - biokemi-retning på Mat A, Kemi A og Biologi B) (hvis jeg vælger statskundskab skal jeg selvfølgelig supplere fx. samfundsfag fra C til B hen over sommerferien) og har nogle spørgsmål angående medicin-studiet på henholdsvis AU og SDU (evt. ogs... -
Hvilke bøger brugte i på fysik (stx)
ForumindlægHej folkens Jeg skal til at repetere noget basic fysik fra gymnasiet, og ville i den sammenhæng høre hvilke bøger i brugte i gymnasiet. Jeg kan kun finde nogle enkelte, og inden jeg starter ville jeg lige forhøre mig med hvad i synes der er de bedste. For at give et eksempel synes jeg pers... -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
Fældningsreaktion og mængdeberegning.
ForumindlægHej Alle! Sidder og læser til kemi eksamnen, og sidder derfor og gennemgår gamle opgaver så jeg kan få styr på mit stof. Men er stødt på noget, jeg kan ikke helt kan svare på. Håber I vil hjælpe mig. Opgaven lyder således: Fældningsreaktionen mellem natriumchlorid og sølvnitrat skrives ved ned... -
Legering
ForumindlægJeg sidder med denne kemi opgave jeg ikke kan finde ud af.. Opgave lyder: En gammel mønt er en legering mellem kobber og sølv. Et stykke af mønten (0,858 g) opløses i overskud af koncentreret salpetersyre, hvorved HNO3 ved reaktion med begge metaller reduceres til NO2 (g). Legeringen går herve...
