Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16721 til 16740 af 102572
-
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Udeblivelse af eksamen i 9. klasse?
ForumindlægHej brugere på studieportalen. Vi står som familie i en rigtig dårlig situation. Mine forældre fylder begge 50 i april og som en overraskelse har mine bedsteforældre bestilt en rejse til hele vores familie. Vi står nu i den dårlige situation, at min bror som går i 9. klasse, skal til eksamen 2 da... -
ekstreme karakterspring
Forumindlægsad og tænkte på om der egentlig er andre der i deres gymnasietid, har oplevet voldssome karakterspring. Har selv oplevet at gå fra 7 til 10 ved et enkelt læreskift i historie, og oplevet samme forskel indenfor dansk med 7 i mdl og 10 i skriftlig.siger det ik ret meget om hvor subjektive og unøja... -
Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej. De er fordi jeg for 2 måneder siden havde om Sin, Cos og Tan. Jeg må desvære sige at jeg har glemt hvordan jeg bruger det. Er der nogen der vil være rare at forklare hvordan man gøre. Opgave: Hvor lang er siden b, når c = 6, A = 45 grader og C= 90 grader på trekanten? Tak. -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
HJÆLP! Bedre karakter i mat
ForumindlægFørst og fremmest ville jeg fortælle jer hvordan jeg er i matematik, Jeg er HELT vildt dårligt i matemattik jeg kan nærmest ikke lave noget uden få hjælp. Jeg dumper i terminsprøverne ISÆR i problemløsning jeg er verdens dårligeste til problemløsning jeg fatter ingen skid. I færdighed har jeg ... -
eksamen
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig matematik, hvor man kan risikere at komme op i bevis at ligningssystemer med to ligninger ved to ubekendte. nogle der kan hjælpe mig med dette? Vil gerne vide, hvordan beviserne er til Lige store koefficient, substitations og determinant. Beviserne er meget vigtige, ... -
Retvinkelt trekant
ForumindlægHar en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c? -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Logaritmen til en sum
ForumindlægHejsa, jeg er lidt rusten i matematikken og vil høre om følgende kan løses analytisk:\n\nexp(ax) + exp(bx) = c\n\nDet ser meget nemt ud, når man tegner grafen i Excel, men jeg kunne vældig godt tænke mig en rigtig løsning.\n\nNSV -
Hjææælp!!
ForumindlægOkay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt?? -
Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)
Forumindlæg1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak. -
Hvordan løses disse opgaver?
ForumindlægVi har pt om rødder og potenser i matematik, men denne opgave er jeg lidt blank i. Hvordan løses opgave b og c? -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
Er kommet i probs :(
ForumindlægHey!Jeg er kommet i nogle probs... Er kommet for sent igang, og kan desværre ikk nå at få min kammi til at rette mit engelsk, derfor vil jeg høre om der ikk skulle sidde nogle venlige sjæle herinde =)Spørgsmålet:Discuss how decent working conditions can best be ensured in the developing countries... -
Stokastisk variabel /bionomalfordeling
ForumindlægEn som kan hjælpe med B og C - jeg har lavet A. Men kan slet ikke løse den... -
cos, sin og tan
ForumindlægFiguren viser en model af en park ABCD. Nogle af målene er anført på figuren. Fra A til C går der en sti, der deler parken i to dele. A: hvor lang er stien AC? B: Bestem vinkel D i trekant ACD C: Hvilken af de to dele af parken har størst areal? som i kan se har jeg regnet opg a og ... -
Mat A - er det svært?
ForumindlægHej. Tænkte på om jeg skal vælge matematik på A niveau, gør jeg udelukkende for de mange uddannelser - men jeg har det sådan, er det meget svært - for folkeskolens matematik er meget nemt, fik selv 10 i det. Hvad er jeres erfaringer?På forhånd tak! -
Lysias’ tale Mod Agoratos (XIII)
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i old, og mangler noter til Lysias’ tale Mod Agoratos (XIII). Er der nogen der ejer noter til det emne?
