Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 16741 til 16760 af 109300
-
Hjælp mig med mit digt!
ForumindlægHej alle sammen, vil i ikke være søde at skrive alle de oplysninger i kan om dette digt? For eksempel om det a-b-b-a, eller om det krydsrim, eller om det lyrisk eller et episk digt. Alle den slags oplysninger. Det ville være en stor hjælp! Så tag mit hjerte Så tag mit hjerte i dine hænder, men... -
Vektorer!!!!!!!!!!!
ForumindlægKan det passe ud fra følgende vektorer, at projektionen af vektorer b på vektor a, bliver 72? vektor a= (-5,2), vektor b=(1,4) -
Arealet af et parellogram
ForumindlægHej, hvordan finder jeg arealet af det parrelogram der er udspændt af følgende to vektorer: a=(-3,2), b=(2,7), hvilken formel skal jeg anvende ? -
parlellogram / vektorer
Forumindlægi et koordinat system er givet vektorerne a=(2,-5) og b=(-6,4) man skal så beregne længden af diagonalerne i parlellogrammet. Hvordan er det lige man gør det?? -
alm. reduceringsopgave
Forumindlæghey. kan simpelt hen ikke huske hvordan man regner sådan en opgave ud. (2a+2b)/((a^2)b+ab^2) -
Reducer udtrykket
Forumindlæg(a+b)2 + 2(b2-ab) Hvordan skal følgende udtryk reduceres? Håber nogle kan hjælpe! -
potensielle
Forumindlæghej vil lige spøge fortæller endelige b hvor grafen skærer y aksen i en almindelige koordinat system og på en dobbellogaritme papir -
parallelogram
Forumindlæghvordan beregnes vinklerne af et parallelogram der udspændes af vektor a = (1;4) og vektor b = (7;-4)? -
Differentialregning
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til opgave 8 b. Jeg har svært ved at se hvad jeg skal sætte til hvad... http://billedeupload.dk/showpic-1485.jpg -
Bevis for rødder i 2. gradsligning
ForumindlægJeg er ved at løse en 2. gradsligning, men er gået i stå.. Jeg er startet sådan her... ax^2 + bx + c = 0 4a^2x^2 + 4abx + 4ac = 0 4a^2x^2 + 4abx + 4ac + b^2 - 4ac = d 4a^2x^2 + 4abx + b^2 = d og herefter mister jeg tråden: 2ax + ? + b = d Kan slet ikke se hvordan jeg skal komme frem t... -
Fremskrivnigsformlen
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvordan man issolerer hvert enkelt bogstav i formlen.. F=S/B -
Valgfag
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på gym og skal vælge valgfag til imorgen. Jeg har 3årigt mat A og samfundsfag B nu. Så jeg skal vælge 1 eller 2 højniveaufag. Enten Tysk, Engelsk, eller Fysik.eller måske et mellemniveau. Jeg står lidt i tvivl om det skal være erhvervsøkonomi som mellemniveaufag og så et højniv... -
Cubakrisen
ForumindlægHej Har stor brug for jeres hjælp ang. AT, jeg har valgt at skrive om Cubakrisen i fagene Historie, A og Engelsk, B. Som materialer harjeg filmen Thirteen Days, som jeg har tænkte mig at analysere i engelsk og Kennedys TV-tale d. 22 oktober, som jeg har tænkte mig at lave kildekritik af. Jeg ... -
AT-eme
ForumindlægAT-emne* Hej folkens! Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg virkelig har brug for forslag til AT, som omhandler emnet "katastrofer" Jeg har fagene His, Dansk, mat og engelsk på A Bio, fys, kem, tysk på B Samf, drama og idræt på C Fag jeg ikke vil ar... -
Samfundsfag
ForumindlægHej alle.. jeg tænkte på om jeg kunne få lidt hjælp. jeg skal op i AT med samfundsfag og engelsk her på onsdag, og jeg har fået skrevet noget om at amerikanerne har godtaget at blive overvåget efter 9/11, jeg kunne rigtig godt bruge en samfundsfaglig model, eller teori der beskriver hvorfor d... -
Billedanalyse af malerier af Vanessa Bell
ForumindlægHej derude :) Jeg skal skrive SRP nu her i novenber i Engelsk A og billedkunst B. I min billedkunst del vil jeg gerne lave formal-, betydnings-, og socialanalyse af 2-3 malerier af Vanessa Bell (da jeg i engelsk skal analysere en roman "The Waves" af hendes søster Virginia Wolf). Er der... -
Hjælp til rettelse af en kort opgave om Glasnost
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere sektion B af eksamensstilen fra 1992 om Glasnost, og da jeg har lavet den og det hele, vil jeg høre, om der ikke er en venlig sjæl, som tilfældigvis også er en haj til engelsk, der gider at kigge den igennem for de mest elementære grammatiske fejl? Og eventuelt ... -
Søger et engelskgeni til grammatisk hjælp til "Glasnost"
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere sektion B af eksamensstilen fra 1992 om Glasnost, og da jeg har lavet den og det hele, vil jeg høre, om der ikke er en venlig sjæl, som tilfældigvis også er en haj til engelsk, der gider at kigge den igennem for de mest elementære grammatiske fejl? Og eventuelt i... -
Indsnævring af problemstilling
ForumindlægHej, Jeg arbejder i fagene engelsk(b) og samf(a) med emnet: immigration til USA. Min nuværende problemstilling er: hvorfor søger immigranter til USA, hvad søger de, og er samfundet i USA indstillet på at de skal opnå det? Jeg kan ikke lige formulere... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som jeg håber I kan gi' et lille hint til. Jeg er ikke den store kemi begavelse, så jeg håber I vil være lidt detaljerede;) OPGAVE 1 Dansk marmelade pH = 3,1. Engelsk marmelade pH = 3,6 Benzosyre anvendes til konservering af marmelade og har pKs 4,2. Beregn ...
