Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16761 til 16780 af 95433
-
Hjælp med at finde fejl i sætninger?
ForumindlægRet fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. Therefore would we like to ask for your co-operation. (we skal flyttes foran would?) The man is a fool and he doesn't seems to be trustworthy. ... -
Halverings- og fordoblingskonstant?!
ForumindlægHej matematikere. Jeg skal til eksamen i matematik C, hvilket IKKE er min stærke side. Jeg sidder og forbereder dispositioner til spørgsmål om vækst, men er lidt usikker på en ting... Hvis nu min lærer eller sensor spørger, hvad er det så lige, man skal bruge halverings og fordoblingskonstanter t... -
Hjælp til AT :S
ForumindlægHeej jeg har valgt at skrive AT i Fysik (A) som naturvidensbakelig fag og Religion (C) som samfundsvidenskabelig fag. Mit Emne Er Tsunami i Thailand I fysik delen anvender jeg bølgeteorien og kommer også lidt ind på de tektoniske plader. Men jeg har dog et problem anvende religionen i ... -
Valg af fag - A eller B
ForumindlægHejsa allesammen ;) Nu er det desværre tid til at vælge de fag man gerne vil arbejde med. Mit spørgsmål er : Jeg har studieretningen kemi A bio B og psykologi C Jeg skal tage udgangspunkt i kemi. Jeg kan vælge kemi + (fysik A, eller biologi B) er det mulig at vælge kemi A fysik A og bio B? .. e... -
Studieretningstur i 3g (matematik)
ForumindlægHey Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Mit problem er, at min klasse skal på studietur i 3.g, men vi ved ikke hvorhen endnu. Turen skal helst have relevans til vores studieretning, som er: Matematik A, Fysik B (og Kemi C).(turen behøver og ikke omfatte fysik). Turen skulle også helst dække ... -
studieretningsopgave
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
studieretningsopgave (2g)
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg går i 3g på Sct. Knuds Gymnasium i Odense. Min studieretning er Bioteknologi (A), Matematik (A), Fysik (B) Jeg søger en der kan hjælpe mig med ihvertfald repetition af det meste fra 2g. Bioteknolgi (B) og Fysik (C). Du vil selvfølgelig få løn for det. Er du interesseret, kan jeg kont... -
Energiomsætning
ForumindlægHej.. Jeg skal blankt indrømme jeg langt fra er den bedste til fysik - hvilket er årsagen til jeg spørger jer til råds :) Jeg trak i dag "Energiomsætning i mennesket" som emne i Fysik C, og skal nu ud fra det lave en præsentation. Mine stikord lyder på: Motion, Kondital og kroppens op... -
Hastighed
ForumindlægHej! :) Jeg har brug for hjælp til en opgave i fysik.. Opgave 168 s. 205 i A2-bogen (FYSIK A) En vindmølles vinger er 38 m lange og roterer med en omløbstid på 2,4 s. a) hvor hurtigt bevæger en vingespids sig? b) Hvor stor er spidsens centripetalacceleration? Der er en fejl i vingens konstruktion... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes 10 gange, og vi betragter følgende hændelser: A: Vi får præcis 4 5'ere B: Vi får netop 6 gange et øjental, der højst er 2 C: Vi får slet ingen 6'ere Angiv for hver hændelse parametrene n og p og forklar, hvad succes og fiasko kan stå for. Bestem derefter sansy... -
Mat A eller A+
ForumindlægHejHører mange der siger at de har Mat A+, hvad er forskellen på det og A-niveau?Vi startede med B, så B igen på andet år, og så A på tredje år.Hvad lærer man på A+ som man ikke lære på A? -
Pointsystem
ForumindlægHej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads... -
Hvad kaldes: densitet * specifik varmekapacitet
ForumindlægHvad skal man kalde "konstanten" når man ganger: ρ [kg/m3] * c [kJ/kg*°C] = ? [kJ/m3*°C] densitet * specifik varmekapacitet Jeg har styr på SI-enhederne, ved bare ikke hvad jeg skal kalde den (benævenlse)? -
Uorganisk stofkemi (reaktioner)
ForumindlægHej :) Hvordan griber jeg en opgave som denne her an? Opskriv de dominerende reaktionsprodukter ved følgende reaktioner i vandig opløsning (overvej muligheden for forskellige reaktionsprodukter afhængigt af det relative forhold mellem reaktanterne, og anfør således dannelse af bundfald, genoplø... -
Mængder
ForumindlægEn mængde er givet ved: C(r)={(x,y)ER^2 | -r<= x <= r og 0 <= y <= 4x^2 } spm. 1: Find mængden C_00 = Foreningsmængden af C(r) for alle r>0: Jeg har fundet C_00 som: C_00={(x,y)ER | xER og 0<= y <= 4x^2 } spm 2: Bestem det konvekse hylster for C_00: Er det rigtigt at ... -
Fysisk kemi.. Osmalitet
ForumindlægKoncentration af en infusionsvæske Infusionsvæsker som ”natriumklorid-glukose isotonisk SAD” (Produktresuméer kan findes på www.produktresume.dk) skal, om nødvendigt, tilsættes ekstra næringsstoffer (salter, mineraler, etc.). · Hvorfor er det vigtigt at måle frysepunktet af ... -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
Konfidence intervaller
ForumindlægHej hvordan opstiller man konfidence intervaller? -
FSA 2008 - mangler forsøg - hjælp!
ForumindlægJeg til til FSA 2008 Fysik på torsdag, men jeg mangler nogle forsøg til nogle emner: Jordens salte Altså noget med gødning´, nitrogens kredsløb,kalknig af jord, iltsvind, eller sur jord. Jordens skatte Legering, metaller i opløsning, spændingsrækken, korrosiom, rustbeskyttelse jorden og solen ...
